WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella Affelix.com-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041013)

Affelix.com 2013-08-27 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av Civas (Inlägg 20476194)
Jag fick idag en inkassokrav från Pay Solutions Sweden AB (556784-1258). De ska driva in skulden från Affelix.

Är det någon mer som har fått det?

Fakturanummer och belopp är något som inte stämmer överens med verkligheten. Det har inte funnits en sådan faktura.

Visserligen har jag en faktura som jag inte har betalt till dem, men den är på en sjättedel av beloppet och jag har överklagat den gentemot Affelix eftersom det fanns ordernummer som deras bekräftelse som inte finns i mina system över huvud taget.

Så när Affelix skriver att det ska driva in de skulder de har kvar verkar det innebära att försöka blåsa folk på bästa sätt.

Är det någon mer erfaren som kan råda vad man bör göra? Att kontakta Pay Solutions känns onödigt eftersom de från början känns som en bluff. När man söker på deras namn och org.nr så dyker det upp svarta listor så det bara skriker om det.

Hej,

ev. oklarheter med fakturan tar du med Pay Solutions som i sin tur tar det med oss. Du kan också maila oss direkt på [email protected] så ska vi försöka reda ut vad som ev. varit fel med fakturan.

Mvh
Affelix

Affelix.com 2013-08-27 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av daniel234 (Inlägg 20476198)
Vi har fått inkassokrav också. Vi har inte ens fått någon faktura eller påminnelse att betala.

Hej,

vi fakturerar vanligtvis i början på varje månad. Maila oss på [email protected] så får vi ta fram originalfakturan som du kan ha missat.

Mvh
Affelix

daniel234 2013-08-27 13:56

Vi har tidigare haft problem med att inga fakturor kommer från er. Vi har mailat Er samt försökt ringa er. Försökte kontakta Er igår igen men erat telefonnummer som finns på er hemsida saknar abonnent. Mailade Er igår igen men har fortfarande inte fått svar.
Vi betalar mer än gärna fakturan men vi tänkte inte betala en massa inkassoavgifter pga att det inte går att komma i kontakt med er och att ert fakturasystem inte fungerar.

Vänligen kontakta mig här via Wn eller på [email protected] snarast!

Citat:

Ursprungligen postat av Affelix.com (Inlägg 20476262)
Hej,

vi fakturerar vanligtvis i början på varje månad. Maila oss på [email protected] så får vi ta fram originalfakturan som du kan ha missat.

Mvh
Affelix

Affelix.com 2013-08-28 12:13

Citat:

Ursprungligen postat av daniel234 (Inlägg 20476268)
Vi har tidigare haft problem med att inga fakturor kommer från er. Vi har mailat Er samt försökt ringa er. Försökte kontakta Er igår igen men erat telefonnummer som finns på er hemsida saknar abonnent. Mailade Er igår igen men har fortfarande inte fått svar.
Vi betalar mer än gärna fakturan men vi tänkte inte betala en massa inkassoavgifter pga att det inte går att komma i kontakt med er och att ert fakturasystem inte fungerar.

Vänligen kontakta mig här via Wn eller på [email protected] snarast!

Hej Daniel,

du ska ha fått ett mail med svar på dina frågor.

Mvh
Affelix

Civas 2013-08-28 22:08

Inget svar

Skickade idag ett mail till både Affelix och Inkassobolaget men som vanligt inget svar.....:mad:

Jesper Ribacka 2013-09-06 15:38

Fick detta mail idag: (har själv inga sidor hos dom dock)
Dear publishers

As you know Affelix has been quiet, but now are back on track and starting up again! We just launched a new campaign :

Akelius SE- Here you can make money by delivering new signups, the new signup memebers need to have a deposit on 100 SWE kr.

We are also working on launching some other new campaigns that you will hear of soon!

Have a great weekend and we at Affelix look forward to achieve great success next week!

Best regards
The Affelix team

Lando 2013-10-01 20:23

Har mailat er flera gånger nu gällande frossle men får inget svar! Vem om inte ni äger sidan? Jag har några tusen där som stått still i över 2 år!

epik 2013-10-03 18:52

Har kontaktat min "kontakt person" några gånger genom hemsidan, aldrig fått svar....

KristianE 2013-10-03 21:18

Konkursen är nära....

Ehrnstrom 2013-10-05 11:43

Jag väntar också fortfarande på utbetalning från Affelix och Frossle. Har försökt ta kontakt massor med gånger men det händer absolut ingenting...

Det handlar totalt om cirka 7-8000 kr

Lando 2013-10-22 20:21

10 oktober fick nog fler med mail i stil med "Maria modid, nya country managern här på affelix. ".

Min enda fråga var vem som håller i frossle och nu 12 dagar senare är jag inte förvånad över mitt uteblivna svar.

Någon mer som försökt?

Lando 2013-10-30 22:57

Ingen som fått svar? Känns som slutet är nära nu.

PartyPrinsessan 2014-01-07 21:42

Någon som fått utbetalning på sista tiden från Affelix?

De kan också ha förbättringsmöjligheter när det gäller att få in pengar från annonsörer. Nedan svar i november från Maria på Affelix:

"Vi jobbar för fullt med att få in våra obetalda fakturor och hoppas på att vi kommer få in dem, vi får in fler idag än förut då vi samarbetar med ett finans företag som hjälper oss med indrivning. "

stensio 2014-01-09 01:02

Väntar på betalning från Frossle sen ett par månader tillbaka. Ingen reaktion trots påminnelsefaktura och försök till mailkontakt förutom två mail från Affelix där de vill få mig att jobba mer med dem. Skulle inte tro det va...

Nu går fakturan till fogden.

KristianE 2014-01-09 06:28

Citat:

Ursprungligen postat av stensio (Inlägg 20484207)
Nu går fakturan till fogden.

Bra! Hoppas du får dina pengar före de begär sig själva i konkurs.

Ehrnstrom 2014-01-26 21:50

Är det någon som har hört något mer från detta företag? Har mailat massor med gånger men det händer verkligen ingenting.

Har över 6000 som väntar på att bli utbetalda på Affelix och 1800 på Frossle..

Gyllenflykt 2014-01-27 06:31

Citat:

Ursprungligen postat av Ehrnstrom (Inlägg 20485266)
Är det någon som har hört något mer från detta företag? Har mailat massor med gånger men det händer verkligen ingenting.

Har över 6000 som väntar på att bli utbetalda på Affelix och 1800 på Frossle..

Hur länge har du väntat? Har du kollat så att dina pengar är tillgänglig för utbetalning?
Kan ju mycket väl vara att de inväntar att annonsören ska betala först .. :)

Annars så tror jag det är smartare att slå en signal istället för mail.

Telephone: +4670 796 98 44 ;)

Ehrnstrom 2014-01-29 12:31

Ett halvår ungefär! De ligger under "Ej inbetalt från annonsör", men jag vill veta vad statusen är.

Tack, får försöka få tag på dem via telefon.

MacGuy 2014-02-16 13:04

Vad är det som händer??? Har någon fått utbetalt?????

Affelix lovade oss att återkomma med ett datum för utbetalning. Detta var för 8 månader sedan!!!

BarateaU 2014-02-16 13:15

Gick förbi tidigare lokalen i Hägersten för någon vecka sedan men såg rätt så bommat ut. Ser nu att adressen är på Norr Mälarstrand vid stadshuset istället, dock inte kikat förbi där.

Lando 2014-02-19 14:16

Citat:

Ursprungligen postat av MacGuy (Inlägg 20486636)
Vad är det som händer??? Har någon fått utbetalt?????

Affelix lovade oss att återkomma med ett datum för utbetalning. Detta var för 8 månader sedan!!!

Jag fick en "extra" utbetalning på 2000:- i början av december men utöver det har det vart helt tyst.

MacGuy 2014-02-21 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av Lando (Inlägg 20486893)
Jag fick en "extra" utbetalning på 2000:- i början av december men utöver det har det vart helt tyst.

Är företaget överhuvudtaget aktivt?? Jag har 30k innestående i mer än 6 mån, har inte fått en spänn!!

Kan inte göra annat än att varna för detta företag!

Affelix.com 2014-02-24 12:58

Ägarbyte i Affelix AB

Hej!

Först vill vi be om ursäkt för att ha varit dåliga med uppdateringar här på WN. Här kommer en uppdatering på vad som hänt med Affelix sen de interna problemen som hände kring april i förra året och blev nästan slutet för verksamheten:

Affelix försökte med hjälp av två anställda som jobbade på provisionsbasis göra sitt bästa för att få företaget komma på fötter igen. Vi lyckades driva in många obetalda fordringar och det mesta användes för att reglera de faktiska skulderna till publicister, dvs. alla innestående pengar med status "tillgängligt för utbetalning". Sen är vi självklart medvetna om att det finns en del pengar som inte är tillgängliga eller kommer att bli tillgängliga för utbetalning eftersom många annonsörer inte betalar sina fakturor. Detta i kombination med att Affelix nästan inte har några aktiva publicister som kör nätverkens kampanjer, gjorde det omöjligt att driva verksamheten vidare. Månadsomsättning på ca 2000 kr var inte tillräckligt för att betala löner till de anställda och då blev de tvungna att säga upp sig i början av året. Därefter har det inte funnits någon som kunnat stå för driften av Affelix och då blev beslutet att kasta in handduken och försätta bolaget i konkurs. I samband med förberedelser med konkursen dök det upp några affärsänglar som visade intresse för att förvärva Affelix AB och driva det vidare. Nu har förvärvet ägt rum och Affelix har fått nya ägare med ambitionen att rädda Affelix och göra det till nordens största affiliatenätverk.

I samband med ägarbytet beslutades det också att stänga ner systernätverket Frossle då verksamheten stått stilla i mer än två år och det finns nästan inga aktiva annonsörer eller publicister kvar i nätverket.

Vi tackar alla våra samarbetspartner för den tid som varit.

Mvh
Affelix

NuCo 2014-02-24 13:50

Senaste utskicket:

Bäste affiliate.

Här kommer den bästa nyheten för Er i år, www.affelix.com/.dk./net har blivit uppköpt av tre starka investerare som har för avsikt att göra affelix till nordens största nätverk.
Det som är positivt för Er som affiliates är följande:
Nya starka varumärken att marknadsföra för Er. Vi kommer att jobba med de starkaste varumärkena inom vare genre.
Garanterad betalning för varje godkänd lead eller sale inom utlovad tid! Inga ursäkter, minimibelopp, eller fördröjningar av betalning.
Fler sätt att ta emot sin ersättning vi arbetar med Skrill, PayPal, baköverföring, BG, PG eller till och med Bit Coin.
Telefonsupport som är öppen varje vardag mellan 09.00 och 18.00. Och alla mail besvaras inom en arbetsdag.
Ständigt återkommande tävlingar för att göra Er än mer drivande, och roligare för oss att samarbeta.
Ett nytt lojalitetsprogram kommer presenteras inom kort.

Som första steg i det ”nya” Affelix är att vi vill ha tillbaka Er som aktiva och drivande affiliates. Detta bevisar vi genom att köra fyra kampanjer där vi enbart marknadsför Affelix.
Tävlingen går till enligt följande och är enkel och attraktiv:

Ni loggar in med samma lösen och användarnamn som tidigare.
Letar upp Affelix kampanjen ”Under aktiva kampanjer”.
Får minst ett sale. Som sale menas att Er lead aktiverar sig hos oss som affiliate, marknadsför vårt material på sin sida, blogg eller nyhetsbrev. Och genererar en egen lead.
Nu till det roliga:
Fyra tävlingar som var för sig varar i tre veckor/styck.
Varje sale ger en poäng för tävlingen plus den sedvanliga ersättningen/lead om 200kr+100kr extra under denna kampanj.

1.En iPhone 5S 16gb Guld+ En iPad Air 16gb 4g
2.En iPhone 5S 16gb Guld
3.En iPad Air 16gb 4g

Er placering i tävlingen kommer ni att finna under fliken ”Tävling Nya Affelix”.
Och uppdateras dagligen vid midnatt.

Tävlingen och ”Nya Affelix” lanseras 2014-03-01 så Ni har tid att förberedda Er.
Tills dess har även en uppgradering av användargränssnittet skett.

Så tveka inte att höra av Er om Ni har funderingar eller förslag på förbättringar.

Tills vi hörs igen.

Det ny teamet bakom Affelix AB

De nya investerarna och garanterna är b.l.a:​

http://www.aktivaplaceringar.com/
http://www.abakuten.com/
http://www.qore.se/

Ehrnstrom 2014-02-24 13:52

Är det garanterad betalning för de pengar som ligger i väntan på utbetalning också? Och hur blir det med de pengar som låg hos Frossle? De är helt borta nu eller?

Väntar på drygt 6000 kr från Affelix..

KristianE 2014-02-24 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av Ehrnstrom (Inlägg 20487149)
Är det garanterad betalning för de pengar som ligger i väntan på utbetalning också? Och hur blir det med de pengar som låg hos Frossle? De är helt borta nu eller?

Väntar på drygt 6000 kr från Affelix..

Ytterst tveksamt. De begärde sig själva i konkurs (precis som jag varnat er om sedan i somras). Staten och de anställda tar alla tillgångar som finns i bolaget tills de skulderna är täckta. När dessa fått betalt tar de stora drakarna sin del (telebolag, elbolag, etc). Sist kommer ni.

fabian 2014-03-02 10:34

Lite fail på senaste nyhetsbrevet...

http://i.imgur.com/ybFjTGo.png

Sundream 2014-03-02 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av Affelix.com (Inlägg 20487144)
Hej!

I samband med förberedelser med konkursen dök det upp några affärsänglar som visade intresse för att förvärva Affelix AB och driva det vidare. Nu har förvärvet ägt rum och Affelix har fått nya ägare med ambitionen att rädda Affelix och göra det till nordens största affiliatenätverk.

I samband med ägarbytet

Affelix AB är inte i konkurs och har inte begärt sig själva i konkurs, det har endast skett ett ÄGARBYTE, utomstående fodringar m.m. gäller fortfarande, de måste betala ut dem till er som har fodringar, skicka in era krav till kronofogen och ni kommer nog få era pengar ganska fort.

"www.affelix.com/.dk./net har blivit uppköpt av tre starka investerare"

Som de nya ägarna själva skriver i sitt nyhetsbrev har Affelix blivit uppköpt.

Ingen ändring har skett på PRV.

Ehrnstrom 2014-04-05 10:04

Har försökt komma i kontakt med er ett antal gånger, både via epost och telefon men får aldrig någon respons. Jag vet att det har skett ett ägarbyte och ni har tidigare meddelat att ni jobbar på att lösa de utbetalningar som ännu inte har gjorts, men det händer absolut ingenting.

Jag har 6212,20 kr innestående som väntar på utbetalning, och de har legat där i över ett år nu.

När kan jag förvänta mig att få dessa pengar utbetalda?

Neo 2014-04-14 21:58

...och nu är sidan nere, och har varit några dagar... så mycket för seriösa nya ägare...

Lando 2014-04-23 15:48

Fick en faktura från affelix för två veckor sedan. Tydligen är jag skyldig dem pengar och inte tvärt om. Drog iväg ett mail och förklarade att jag vart publicher och därmed inte kan vara skyldig dem pengar men något svar fick jag inte.

"så mycket för seriösa nya ägare.."

Instämmer.

Lando 2014-10-13 16:00

Tror vi kan lägga ner denna tråden och allt som har med affelix att göra nu :)

http://affelix.com/

KristianE 2014-10-13 23:16

Another one bites the dust...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson