WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Köpa upp min konkurrents domän namn (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7514)

Ben 2005-05-27 18:22

Jag vet inte vad Tomas B livnär sig på, men uppenbart är det domänhandel inblandad och att då inte ta denna möjlighet som knappast dyker upp särskilt ofta skulle vara korkat. Nu har jag inte blandat in några moraliska betänkligheter i detta då jag inte har en aning om vilka offren/offret är. Det kanske är yrkesregistret, vem vet.

Rent juridiskt verkar Tomas B ha gjort helt rätt (enligt vad som framgår i tråden)
De e ju klart, ska man lägga till lite moral så skulle mitt inlägg se helt annorlunda ut. Men moralen får inte platts eftersom vi/jag inte vet motparten.

De E Min ståndpunkt.

Eclipse 2005-05-29 02:07

Citat:

Originally posted by Tomas B@May 27 2005, 11:17
EDIT: Thomas (admin/moderator) har bytt mitt forum namn från tomas till Tomas B för att tomas förväxlades med just Thomas..
Bara så att ingen funderar..

Tomas!

Lägg ner denna tråden nu! Posta inte fler inlägg är du snäll.

Jag har aldrig hört talas om ett forum där en moderator byter namn på en medlem...!! Fast å andra sidan... det är rätt mycket oväntat som händer på detta forumet, så det är kanske lika bra att hålla stilen...! :-)

DistansData 2005-05-29 03:55

Jag vet inte om jag törs säga min mening utan att mina antagonister hoppar på mig igen :lol:

Reglerna är ju klara att vem som helst får köpa ett domännamn som är ledigt.

Men moraliskt så är det helt fel att utnyttja den här situationen att dom hade missat att förnya domänen.

Som företagare så sänker man sig själv om man gör som Thomas B eftersom det finns vissa moraliska regler som man inte ska frångå.

Jag själv skulle aldrig anlita Thomas B:s företag eftersom jag vet att hans moraliska regler inte överensstämmer med mina.

Han har hur rätt som helst att göra som han gör, MEN jag skulle inte anlita ett företag som har så låg affärsmoral som Thomas B: företag tydligen har, vad han nu har för låssasföretag :lol: :lol:

Sen att han är kaxig och skryter över sitt tilltag låter för mig som att han är 17 bast och tror att han är nåt :ph34r:

Deeds 2005-05-29 11:22

Go jari go jari go jari :D

Tomas B 2005-05-29 12:16

Eclipse

Citat:

Lägg ner denna tråden nu! Posta inte fler inlägg är du snäll.
- Och det ska komma från dig? Om du inte har något som helst att säga annat än ovan,
varför postar du då överhuvud taget!?

Citat:

Jag har aldrig hört talas om ett forum där en moderator byter namn på en medlem...
Man lär sig nåt nytt varje dag..

Citat:

Fast å andra sidan... det är rätt mycket oväntat som händer på detta forumet
Minst sagt!

"DistansData"

Citat:

Jag vet inte om jag törs säga min mening utan att mina antagonister hoppar på mig igen
Alla har rätt att säga sin mening utan att bli "påhoppad"

Citat:

Reglerna är ju klara att vem som helst får köpa ett domännamn som är ledigt.
Just vad jag gjorde.

Citat:

Men moraliskt så är det helt fel att utnyttja den här situationen att dom hade missat att förnya domänen.
Du är fri att tycka vad du vill.

Citat:

Som företagare så sänker man sig själv om man gör som Thomas B
eftersom det finns vissa moraliska regler som man inte ska frångå.

- Att köpa lediga domäner menar du?

Citat:

Jag själv skulle aldrig anlita Thomas B:s företag eftersom jag vet att hans moraliska regler inte överensstämmer med mina.
- Helt ok..

Citat:

Han har hur rätt som helst att göra som han gör, MEN jag skulle inte anlita ett företag som har så låg affärsmoral som Thomas B: företag tydligen har, vad han nu har för låssasföretag
- Prata inte om saker du tydligen inte har en aning om..

Citat:

Sen att han är kaxig och skryter över sitt tilltag låter för mig som att han är 17 bast och tror att han är nåt
- En gång till.... Prata inte om saker du tydligen inte har en aning om..

Grazzy.

Citat:

Återigen så tycker jag personligen att det Tomas borde göra är att bestämma ett pris som är skäligt men samtidigt inte ett dåligt, ringa sin konkurrent och göra upp. Fast det skall vara sagt att jag inte vet särskilt mycket om affärer och handel
Om jag skulle överlämna domänerna så skulle jag inte kräva ett öre av dem utan ge domänerna till dem helt gratis.

edit: stavfel

/ Tomas

Edit: Korrigerade QUOTE-taggarna så de visas korrekt / Marcus

THL 2005-06-14 11:34

Tomas B!

Du har gjort helt rätt!

Dom får stå sitt kast och du var alert och tog domänerna.

Jag driver eget och gör det inte för att det är kul (inte enbart iallafall) utan för att tjäna pengar.
Jag hade inte tvekat att regga domänerna.
Har själv sumpat en del bra domäner genom åren och visst är det surt men jag har bara mig själv att skylla!
Inte ringde jag upp de som reggat domänerna och sa att de var dumma, någon slags självkritik får man väl ha.

Man skall inte tro att Skanska hade ringt Pelles Betong & Sånt och frågat honom om han inte skulle förnya betong.com om han missat det!

Man KAN inte ställa sig sist i kön för då är det slut när det kommer fram.
Man behöver inte armbåga sig fram men topp 5 i kön är ett måste idag med det klimat vi har.

Etik hit och dit men verkligheten är inte rättvis.
Alla tar det dom vill ha (jag säger inte att det är rätt i alla lägen men i Tomas B´s fall helt ok).

Så grattis Tomas till ett lyckat kap och hoppas du njuter av trafiken.

Jag kanske inte bygger några broar här som ny på forumet men jag tycker mig känna lukten av den svenska avundsjukan....

Det enda som jag kan se är fel med Tomas B är väl att hans mamma och pappa inte hajja att Thomas stavas med H.... ;)

/Thomas

grazzy 2005-06-14 12:51

Citat:

Jag kanske inte bygger några broar här som ny på forumet men jag tycker mig känna lukten av den svenska avundsjukan....
Precis sådär sa Hitler också ...

THL 2005-06-14 13:23

Citat:

Originally posted by grazzy@Jun 14 2005, 12:51
Citat:

Precis sådär sa Hitler också ...

Att han kände lukten av den svenska avundsjukan?

/Thomas

grazzy 2005-06-14 13:29

Nej det var ett skämt med hänvisning till att vissa argument är "allvetande" och inte riktigt går att diskutera emot.

THL 2005-06-14 13:48

Citat:

Originally posted by grazzy@Jun 14 2005, 13:29
Nej det var ett skämt med hänvisning till att vissa argument är allvetande och inte riktigt går att diskutera emot.

OK!

/Thomas THL

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson