WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Antipiratbyrån gör razzia mot ISP (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=6659)

Jonas 2005-03-11 13:33

Citat:

Originally posted by Henrik@Mar 11 2005, 13:31
Du menar inte på allvar att det är roligt hoppas jag?
Håller med Haghjoo, fy tusan att folk kan sjunka så lågt... att ringa barnens mobiltelefoner...

Inte roligt att ringa barnens telefoner. Men att folk överhuvudtaget tar sig tid att stalka fram det.

Jag tillhör mer den gruppen utav människor som helst vill se APB gå under med dunder och brak.

hnn 2005-03-11 14:48

Citat:

Originally posted by Haghjoo@Mar 11 2005, 13:31
"- På forum förekommer det saker som är olaga hot mot mig och i natt ringde det på mina barns mobiltelefoner. Det är lågt, säger Henrik Pontén"
-IDG
Stackars karl. Att det finns folk i sverige som är renodlade idioter visste jag, men inte att någon skulle sjunka såhär lågt.

Vafan... Idioten har valt yrket.... Han får tåla sånt....

Han kan inte komma och sno massa servrar utan att kolla att innehållet är korrekt med det dom söker...

Han har blivit en hatad offentlig person på 1 dag. Nästa vecka är han glömd tills nästa gång han är lika korkad....

Mest pga. att han har blivit en frontfigur för APB...

jimmie 2005-03-11 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av hnn
Citat:

Ursprungligen postat av Haghjoo
"- På forum förekommer det saker som är olaga hot mot mig och i natt ringde det på mina barns mobiltelefoner. Det är lågt, säger Henrik Pontén"
-IDG
Stackars karl. Att det finns folk i sverige som är renodlade idioter visste jag, men inte att någon skulle sjunka såhär lågt.

Han kan inte komma och sno massa servrar utan att kolla att innehållet är korrekt med det dom söker...

Han har blivit en hatad offentlig person på 1 dag. Nästa vecka är han glömd tills nästa gång han är lika korkad....

Så olaga hot och trakasserier ingår i advokatyrket? I en rättegång så kan jag förstå men i privatlivet? Nä lite rim och reson får det faktiskt vara, jag gillar inte heller deras verksamhet men att hota en annan människa och hans familj för att han utför sitt jobb är verkligen att gå för långt!

"Han kan inte komma och sno massa servrar utan att kolla att innehållet är korrekt med det dom söker..." De tog inga servrar, det var polisen som kom dit senare och hämtade dem.

Johan H 2005-03-11 15:03

Citat:

Citat:

-IDG

Växupp, varför ska hans yrke gå ut över hans barn?
Föreställ dig själv i hans situation.

Henrik 2005-03-11 16:48

Citat:

Citat:

-IDG

Jag trodde WN var seriösare än att det hade medlemmar med åsikten att ett oskyldigt barn får skylla sig själv på grund av faderns yrke. Ett oskyldigt barn! Hallå!!!

Och "han" kan inte komma och "sno" servrar nej, självklart inte... och det är ju inte heller vad som hänt, så det är ju lugnt...

Jag gillar inte heller de metoder som APB verkar använda, men det betyder inte att man ska vara flera gånger värre själv...

Thomas 2005-03-11 22:05

2 bifogad(e) fil(er)
MSM64/G8Xi-Port 1:4 -- Bahnhof (AS8473)
System: zaphod.t4.sto.arrowhead.com in Solna
Maintainer: [email protected]
Description: MSM64/G8Xi-Port 1:4
ifType: ethernetCsmacd (6)
ifName: 1/4
Max Speed: 1000 Mbit/s

Joel 2005-03-12 01:06

Citat:

Originally posted by hnn@Mar 11 2005, 14:48

Det var det sämsta jag har hört.

Är det rätt att tracka telefonförsäljare när dom ringer?
Är det rätt att skjuta på poliser?

Lägg ner.

Thomas 2005-03-12 01:21

2 bifogad(e) fil(er)
Efter beslagen idag fortsätter jakten på personerna bakom superarkivet - och misstankarna riktas främst mot Bahnhof.
- De här servrarna har så vitt vi vet stått mitt i lokalen, märkta med piratsymboler.

herkules 2005-03-12 01:55

Citat:

Originally posted by programmer@Mar 10 2005, 19:09
Shit, vilken soppa! :lol:

Jag har praktiserat på XYZ kommuns IT-service (de som servar alla skolor, arbetsplatser och annat inom kommunen vad gäller datorer, it och bredband) och där hade dom ett dedikerat rum med servrar som stod på dagligen för att bränna(läs kopiera) mjukvara såsom film, programvara och spel (!!)

Kanske man skulle ge ett anonymt tips till ATP? :blink:

Editerat: Inga så specifika detajler här tack, det kan bara skapa problem för WN.

"Kanske man skulle ge ett anonymt tips till ATP?"

Vad är det här? Som om ingen här laddar ner copyrightskyddat material...

Alex 2005-03-12 02:42

http://www.deviantart.com/view/15994492/

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson