WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Faktura från missdomain.se på 12.000kr (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=32956)

Internet Sweden 2008-11-02 12:44

@lamadjuret - Jag får gratulera!
Du lyckas verkligen ta WN till en helt ny nivå..

autosvar 2008-11-02 12:48

Jag står fast vid att trådskaparen (eller dennes vänner) ska få ta sitt ansvar eftersom det som sker i den analoga världen även gäller i den digitala, det går inte att skriva bluffakturor, falska kvitton eller trycka falska sedlar. Framförallt glädjer det mig som potentiell säljare att Missdomain, om jag anlitar deras förmedlingstjänst, kommer att se till att jag får betalt och inte endast rycka på axlarna om någon skiter i det mellan parterna ingångna avtalet genom att lägga ett bud som de efter avslutad auktion inte fullföjer, en sak som kan oroa vem som helst som fått något sålt.

Norkus 2008-11-02 12:48

Tror absolut att miss är ett seriöst företag däremot anser jag att dom har agerat fel i frågan. Så fort dom blev informerade om att ett bedrägeri förekom skulle dom polisanmält händelsen. Och inte själva lekt åklagare domare och bödel.

gummianka 2008-11-02 13:25

Citat:

Originally posted by autosvar@Nov 2 2008, 13:48
Jag står fast vid att trådskaparen (eller dennes vänner) ska få ta sitt ansvar eftersom det som sker i den analoga världen även gäller i den digitala, det går inte att skriva bluffakturor, falska kvitton eller trycka falska sedlar. Framförallt glädjer det mig som potentiell säljare att Missdomain, om jag anlitar deras förmedlingstjänst, kommer att se till att jag får betalt och inte endast rycka på axlarna om någon skiter i det mellan parterna ingångna avtalet genom att lägga ett bud som de efter avslutad auktion inte fullföjer, en sak som kan oroa vem som helst som fått något sålt.
nu vet jag inte om du missuppfattat vad saken gäller, men jag ser inget samband mellan det fallet som tas upp här och att dom på något sätt garanterar att lagda bud ligger, tyvärr.

Det är det jag menar, självklart är det så att ett seriöst företag gör en polisanmälan om man anser att det behövs, för att, om man vill uttrycka det så, "hålla branschen ren", men att man gör en kommersiell pitch på det tycker jag ger en fadd eftersmak, som har sagts ett par gånger nu, man har tagit på sig att vara både polis, åklagare och domare, och sen vill man ha betalt för den tiden man lägger ner, av den man åtalar.

Jag tycker det blir extra konstigt just eftersom det är en gratistjänst, som helt plötsligt kostar användaren 12.000 kr, självklart stänger man av en användare som missbrukar sitt konto, man har såklart rätt att välja vilka man vill ha som kunder även om det är en gratistjänst, och polisanmäler gör man såklart om det är ett lagbrott vi pratar om.

Jag ifrågasätter starkt att dom har rätt att ta ut 3000 kr i straffavgift på det sättet, vad jag kan säga med bestämdhet är att man får INTE, som ZN själv uttryckte, ta betalt för den tid man lägger ner på att göra t.ex. en polisanmälan...och jag har svårt att se hur dom får igenom ett sådant krav, som sagt, bara för att det står i ett avtalsvillkor så blir det ju inte rätt.
En administrativ avgift för att t.ex. stänga kontot har dom självklart rätt att ta ut, men om dom menar att det skulle ta, vad, 5-10 timmar att göra....så...ja...

men som avslutning vill jag bara säga att jag tycker alla inblandade parter har betett sig väldigt...klantigt...i det här fallet...

gummianka 2008-11-02 13:30

tyvärr så är det så att det "enda" som irriterar mig mer än en kund som beter sig illa är ett företag som gör det, så även om jag är övertygad om att snaskit är skyldig som f-n, bör polisanmälas för att ha angett en falsk identitet och gärna får hängas ut här, med namn (det var ju hans eget fel) så tycker jag att Missdomain framstår som väldigt pengak*ta...

lamadjuret 2008-11-02 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av Internet Sweden
@lamadjuret - Jag får gratulera

Vadå? gerillamarknadsföring? Det är väl inte ovanligt?
Citat:

Ursprungligen postat av Internet Sweden
...som ConnyWesth, som mest verkar imponeras av sin egen desorienterade verklighetsuppfattning..

tro oxå att du tar Wn till en ny nivå

pitbull 2008-11-02 14:01

Jag är den första att erkänna att jag tidigare har haft mina tveksamheter om MissDomain.

För något eller några år sedan var det en period som personer inom MD lade s.k. "testbud" på domäner. Det var i.a.f. det svar jag fick när jag ifrågasatte det hela. Med resultat att jag tog bort samtliga domäner från MD.

Gav det hela en ny chans en tid senare, och är mycket positiv till MD nuförtiden.

De har verkligen ryckt upp sig och är idag en mycket seriös aktör inom svensk domänhandel.

Att de tar tag i bluffbud och annat trams hedrar MissDomain.

Keep up the good work MissDomain!

/Stefan AKA SvTek

AdultMedia 2008-11-02 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av pitbull
De har verkligen ryckt upp sig och är idag en mycket seriös aktör inom svensk domänhandel.

Ja håller med dig, själv var jag lite skeptisk till Missdomain när tjänsten ingick i Emils empire.

Men som jag sa i en tidigare tråd,

Citat:

Ursprungligen postat av AdultMedia
Jikes..

Kanske på tiden att införa en "barngrind" mot dessa dagisbarnen?

http://www.gltc.co.uk/pws/images/cat...e/g5222_fr.jpg

eliasson 2008-11-02 15:50

Citat:

Originally posted by Internet Sweden@Nov 2 2008, 11:44

Tack - då var det inte bara jag som har upptäckt det. :)

lamadjuret 2008-11-02 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av eliasson
Citat:

Originally posted by -Internet Sweden@Nov 2 2008, 11:44

Tack - då var det inte bara jag som har upptäckt det.

tycker denna tråd är rätt skum, vilket alla visade i början, vilket jag hängde på! förlåt om jag har förstört era fina och seriösa liv :) Tycker fortfarande att Missdomain ska anmäla honom, om dom tycker sig ha rätt, för det hade jag gjort. Men jag hade inte skickat ett krav på 12k.
Citat:

Ursprungligen postat av AdultMedia
Kanske på tiden att införa en "barngrind" mot dessa dagisbarnen?

vilka? om du menar mig, så kan du ju förklara dig?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson