WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30685)

FredrikNas 2008-09-30 22:41

men 100kr/h med andra ord kan den sidan sponsra en riktigt bra server på en halv dag? så frågan är varför du stannar om det nu är såå dåligt?

whoa: inläggs explossion där, det var riktat till dig citrusen :)

mindphaser 2008-09-30 22:41

Ja, det kanske man skulle tjäna på med tanke på all nertid....eller i alla fall ett stabila motsvarande webbhotell. Tips någon?

citrusen 2008-09-30 22:48

Citat:

Originally posted by Novocain@Sep 30 2008, 22:41
men 100kr/h med andra ord kan den sidan sponsra en riktigt bra server på en halv dag? så frågan är varför du stannar om det nu är såå dåligt?

whoa: inläggs explossion där, det var riktat till dig citrusen :)

Okej kanske inte 100 kr i minuten men vafan när man har avsatt tid för arbeta med sidorna så förlorar jag arbetstid. :(

Aja nu ska vi testa serverconnect.se gratis i ett år. Får se vad det är för något.

FredrikNas 2008-09-30 22:51

Men... har du sidor som drar in bra med pengar, så se till att ha dom på något som du _VET_ är stabilt.. det finns gott om exempel på sådan hosting! Visst det kostar, men det är också värt det.

Samt varför har du inte en wamp server eller dyl hemma som du gör test och programmering på? och sedan bara ftpa:a upp när det är klart?

htiawe 2008-09-30 22:57

Jag har inga behov av en VPS men vill ändå att mina sidor är uppe hela tiden, så jag bytte från Binero till Oderland och hittils har allting fungerat utmärkt med bättre kompabilitet mot de mjukvaror jag använder.

allstars 2008-09-30 22:59

Citat:

Men... har du sidor som drar in bra med pengar, så se till att ha dom på något som du _VET_ är stabilt.. det finns gott om exempel på sådan hosting! Visst det kostar, men det är också värt det.
Nu kanske inte Binero är ett högkostnadswebbhotell men ligger ändå i mitten av prisstegen (känns det som) och borde ju kunna vara stabila.
Jag har dock inte upplevt att det strulat för mig (ligger på FarmorAnka)

citrusen 2008-09-30 23:06

Citat:

Originally posted by allstars@Sep 30 2008, 22:59
Citat:

Nu kanske inte Binero är ett högkostnadswebbhotell men ligger ändå i mitten av prisstegen (känns det som) och borde ju kunna vara stabila.
Jag har dock inte upplevt att det strulat för mig (ligger på FarmorAnka)

Ja exakt, eftersom de har så stora problem med VonAnka. Varför inte bara lösa problemet en gång för alla ? Då det mestadels är just VonAnka som strular. Kolla binerodrift.

citrusen 2008-10-01 00:53

Jahaja, nu är det bara att sitta och vänta tills man kan få hem filerna och ta första bästa tåg till nästa webhotell. Tråkigt, väldigt tråkigt. Men nu har vi beställt en server på annat håll och får se hur det fungerar.

Någon som vet hur man enklast får hem alla hundratals filer på bästa sätt ? Sist jag tog en backup med bineros egna system fattades det filer.

patrikweb 2008-10-01 00:56

Citat:

Originally posted by citrusen@Oct 1 2008, 00:53
Jahaja, nu är det bara att sitta och vänta tills man kan få hem filerna och ta första bästa tåg till nästa webhotell. Tråkigt, väldigt tråkigt. Men nu har vi beställt en server på annat håll och får se hur det fungerar.
Någon som vet hur man enklast får hem alla hundratals filer på bästa sätt ? Sist jag tog en backup med bineros egna system fattades det filer.

FTP? Annars om du har shellaccess kan du ju bara skapa ett tar akriv över alla filer och ladda hem.

opik 2008-10-01 01:36

Citat:

Ja exakt, eftersom de har så stora problem med VonAnka. Varför inte bara lösa problemet en gång för alla ? Då det mestadels är just VonAnka som strular. Kolla binerodrift.
Vi låg också på vonAnka och det strulade varje dag och vi gnällde på dem lika mycket som det strulade. Till slut erbjöd de oss att flytta oss från vonAnka. Vi gick med på det och nu är allt bra. Ja nästan allt. Lite småstrul med mailen, vet dock inte om det beror på binero eller på oss själva. Tror det är oss själva men vi får se.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson