WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Blondinbella utsatt för övergrepp (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30665)

gummianka 2008-07-22 10:02

Om man ska kommentera BB i ett vidare perspektiv, och inte bara den aktuella händelsen, oavsett vad den består i, så finner jag det fascinerande att hon med den statistiken som hon visar har så extremt dålig kommunikation med sina läsare, och det är väl inte så himla konstigt att när man tjänar pengar på "se mig, här är jag, så här gör jag..." att man kan spekulera i att det här är något som helt eller delvis är uppdiktat...

edit: är det en slump att BB (blondinbella) och BB (BigBrother) som båda är något slags virtuell verklighet....ja...

Johan H 2008-07-22 10:13

Sluta autosvar, att skylla på resebyrån är bara patetiskt. Om BB var intresserad så skulle hon kunnat fråga personalen på plats hur det är på klubbarna, så hade dom svarat med sin kunskap och erfarenhet.

Viktor 2008-07-22 10:45

Fascinerande vad mycket det finns att skriva om den här lilla tjejen från Stockholm tydligen.

evomedia 2008-07-22 11:01

Citat:

Fascinerande vad mycket det finns att skriva om den här lilla tjejen från Stockholm tydligen.
Tror inte det handlar så mycket om henne längre utan mer om själva händelsen...

tartareandesire 2008-07-22 11:12

Citat:

Originally posted by CTSMEDIA@Jul 22 2008, 11:01
Citat:

Tror inte det handlar så mycket om henne längre utan mer om själva händelsen...

Precis, det är inte just att det är BB det handlar om som är det viktiga.

Samben 2008-07-22 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av autosvar
Citat:

Ursprungligen postat av Brazzan
Citat:

Vore det ett PR-trick skulle det i vilket fall som helst aldrig vara ett bra strategiskt drag - offer är sällan kommersiellt intressanta och skulle hon tänka affärsmässigt skulle hon ha hålit tyst om det.

Det håller jag inte med om.... Tycka synd effekten kan få en bra effekt hos naiva tonårstjejer som är majoriteten av hennes besökare. Bara min gissning dock.

Jo men medlidande säljer inte livstilsprodukter såsom Gucciväskor och SATC-prylar särskilt bra. Visst - hon kan ge ut en bok - om händelsen är angelägen nog och hon hittar en bra spökskrivare - men jag tror ändå att det inte kommer att påverka hennes glamourimage positivt. Och det är väl det som är den tråkiga kontentan - hon är ett offer inte en gång vid själva händelsen utan även efteråt pga det sociala stigma som övergrepp innebär för offret.
Förresten - även om det är ansvarslöst att vara en snygg, full tonåring som puffar upp brösten i en kultur där det kan uppfattas som en invit till sex så är ett Nej ett Nej i alla delar av världen och lika brottsligt i Italien som i Sverige även om det kanske inte är brottsligt i Iran eller Afghanistan.

Ge mig gärna källa på att det inte är brottsligt i Iran eller Afghanistan. Tycker att det är patetiskt att dra in länder från mellanöstern i tråden då det inte har med topic att göra. För övrigt så är det föräldrarnas ansvar att se till att ens dotter klarar sig i ett främmande land och inte resebyråns. Sen är det alltid ett plus om resebyrån står för en del av ansvaret men inget man ska ta för givet.

Samben 2008-07-22 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:

Ursprungligen postat av clonix
Hon må vara en dum blondin i mångas ögon....
Men hon tjänar MYCKET mer än vad 97% av alla här gör...
Hur kan det komma sig ? *
Ska bli intressant att se vad lipsillarna här svarar.. *

Det vet vi inte än clonix, men troligtvis så tjänar hon extrema summor för sin ålder.
Utan personerna bakom bolaget (förutom henne) skulle hon aldrig nå dit hon är idag (hur länge det nu varar..)
Ang artiklarna i expressen och hennes blogginlägg.
Jag förstår fortfarande inte vad som har hänt?
- är det någon elak person som har tafsat på henne eller gjort något annat hemskt?
Om hon nu har blivit utsatt för något så är det självfallet synd om henne.
Men att klandra den italienska polisen... och resebyrån...

Ang. vad som har hänt så enligt en nära vän till mig som känner henne så har hon blivit sexuellt antastad mot egen vilja.

För övrigt är det två personer bakom henne och det är hennes far samt snubben från glife. Hon har jobbat sig upp till den nivå hon är på idag, en samarbetspartner hittade henne och hon kunde helt plötsligt expandera om man säger så.

Polis_ttt 2008-07-22 23:26

haha, jag kanske lever i en annan värld, men bloggar är inte min grej så var tvungen att kolla med min vän google vem hon var, vad har detta med wn att göra? Visst, ligger off topic, men väldigt off, men det är min åsikt som någon annan kanske håller med om :)

totoo 2008-07-22 23:40

Citat:

Originally posted by Polis_ttt@Jul 22 2008, 23:26
haha, jag kanske lever i en annan värld, men bloggar är inte min grej så var tvungen att kolla med min vän google vem hon var, vad har detta med wn att göra? Visst, ligger off topic, men väldigt off, men det är min åsikt som någon annan kanske håller med om

Grattis! (för att du lyckas hålla dig utanför allt som har med henne att göra)

Blondinbella är en av Sveriges absolut mest kända och omtalade bloggare, vars webbplats omsätter ett par (visst var det någonstans där det låg?) miljoner per år. Hon syns och hörs i media nästan dagligen under vissa perioder. Men nu har det varit ganska tyst i några månader vad jag vet, men nu är vi väl igång igen...

autosvar 2008-07-23 00:26

Citat:

Ursprungligen postat av Johan H
Sluta autosvar, att skylla på resebyrån är bara patetiskt.

Jag skrev att det är dumt att skylla på resebyrån - se citerat inlägg nedan.
Citat:

Originally posted by -autosvar@Jul 22 2008, 00:05
Citat:

Ursprungligen postat av Tez
Fortfarande jävligt dumt att skylla på resebyrån.

Jo det har du rätt i.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson