![]() |
|
Nu kanske det inte är riktigt samma med ett webhotell. men hemma hos mig har jag en lösning som sådan att jag har en "disk" med mitt "system" sedan andra "diskar" med min "data" (som sedan kan säkerhetskopieras efter behov) Om jag nu skulle få en allvarlig skada i mitt system kan jag då bara återställa detta till en fungerande avbildning på under en minut. Att installera operativsystemet igen tex är för mig helt onödigt då jag redan har en inställd och noggrant testad avbilding att återställa med. Som dessutom kan uppdateras och testas kontinuerligt på en utveklingsburk eller whatever för att applicera eventuellea patchar mm.
|
Citat:
|
Citat:
|
weetabix, Jo det är ju kanske sant. Det är ju såklart en enorm skillnad på mitt privata pickplock och en kommersiell verksamhet. Deesutom andvänder jag inte Linux i någon större omfattning så vad en rootad linux burk innebär är jag inte insatt i.
|
Hur kan tre servrar bli hackade? Är det så dålig säkerhet med cpanel?
|
Vill dem in så kommer dem in.
|
Hur många kunder förväntar sig cpanel på sina webbkonton? Även som total nybörjare minns jag att jag klarade mig galant med ett ftp konto. en sida som man kan se statestik i (webalizer tex) en webbbaserad mail och phpmyadmin. Mer behövs ju inte?
|
Citat:
|
Enligt artikeln på IDG så tar det extra tid för Proinet att återställa datan från backupen eftersom de behövt anlita ett dataräddningsföretag för detta.
Bara jag som tycker det låter förbannat konstigt? Ska väl inte vara några fel på backupen tycker man. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:26. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson