WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Passa er för Infracom/Icwebb eller JX (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23817)

Andreas Bard 2007-11-21 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av jonny
Citat:

Ursprungligen postat av Andreas Bard
Fick nu efter drygt en månad svar från Infracom att det inte tänker acceptera mitt brestidande utan hänvisar till uppsägningstid. Bara att kämpa vidare med andra ord. Nu har de i alla fall fått 2 mail samt 2 st brev med bestridande.

Vad då inte acceptera? Du bör omgående påtala att du vidhåller ditt bestridande.
I och med att du bestridit får de inte göra någonting alls. De kan försöka komma överens med dig. Vill de driva in pengarna får de gå vidare med att stämma dig vid tingsrätten. Där blir du en vinnare oavsett utslag för det kommer att kosta dem mycket mer än det kapitalbelopp de kan få in om de får rätt.

Ja det har jag gjot. Har skickat 4 bestridanden som sagt. Nu får vi se hur det går. Jag går så långt som det behövs av ren principsak.

Tobab 2007-11-21 10:26

När man läser den här tråden så verkar det som att JX-kunderna fick det sämre när de flyttades över till Infracom. Trist.

Spindel 2007-11-21 10:29

Citat:

Originally posted by Tobab@Nov 21 2007, 10:26
När man läser den här tråden så verkar det som att JX-kunderna fick det sämre när de flyttades över till Infracom. Trist.

Fast det var ju inte på något sätt bra innan hos JX heller...

JonathanS 2007-11-21 10:30

Citat:

Originally posted by Tobab@Nov 21 2007, 11:26

Ja, åtminstone Linux-kunderna. Windows-kunderna flyttades väl till TBA Media och där har det, vad jag förstått, gått bättre.

tartareandesire 2007-11-27 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel
Citat:

Ursprungligen postat av Tobab

Fast det var ju inte på något sätt bra innan hos JX heller...

Hehe, precis, från lunginflammation till lungcancer =)

fretek 2007-11-27 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:

Ja, åtminstone Linux-kunderna. Windows-kunderna flyttades väl till TBA Media och där har det, vad jag förstått, gått bättre.

Ja det skall bli spännande i början på Februari när mitt konto skall löpa ut. Jag sa upp mitt konto hos TBA media av olika anledningar. Tyvärr kunde jag endast få bekräftat via mail pga JX kunder inte hade något kundnummer i deras system. Det va en hel del strul med TBA och flytten men jag kan iallafall säga det att TBA har varit mycket tillmötesgående på alla fronter. Sen att JX inte informerade oss Win kunder om att en flytt var på G tycker jag tyder på nonchalans mot kunderna.

tartareandesire 2007-11-27 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av fretek
Citat:

Originally posted by -JonathanS@Nov 21 2007, 11:30
Citat:

Ja det skall bli spännande i början på Februari när mitt konto skall löpa ut. Jag sa upp mitt konto hos TBA media av olika anledningar. Tyvärr kunde jag endast få bekräftat via mail pga JX kunder inte hade något kundnummer i deras system. Det va en hel del strul med TBA och flytten men jag kan iallafall säga det att TBA har varit mycket tillmötesgående på alla fronter. Sen att JX inte informerade oss Win kunder om att en flytt var på G tycker jag tyder på nonchalans mot kunderna.

Jag som enbart hade domäner där fick heller ingen information om att mitt konto flyttats och jag fick heller inga meddelanden om att domäner behövde förnyas...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson