Citat:
Originally posted by ComclickGirl@Jun 4 2007, 14:26
Mattis
Citat:
Jag optimerar för det annonserna som ger bäst avkastning. Det är ju det annonser som ger bäst CTR, eftersom ni har ganska få annonsörer blir det frekvent visning av ett fåtal annonser på mina sajter. Nu har inkomsterna minskat med 90%.
|
Jag fick ett tips på mötet förra veckan i Frankrike att man bör vänta med att inaktivera kampanjer till efter en månad för att se vilka kampanjer som optimeras bäst för ens webbsida.
Testa att lägga till en House Ad med andra annonser, och om du vill ha hjälp med att skapa dessa mejla oss på [email protected] så hjälper vi gärna till.
|
Jag tycker en månad är "ganska" lång tid att vänta detta sammanhanget när ni har så få annonsörer, då man snabbt och enkelt bildar sig en uppfattning av vilka annonser som passar de målgrupper som besöker sidorna. Jag väntade i 20 dagar
Det kan hända att jag har för få sidvisningar för att er algoritm skall få tid att samla på sig historik. Ca. 70k-90k annonsvisningar / dag.
Efter jag hade optimerat ökade CTR:en med 300%, när det sker slutar ni att visa de annonserna som det står skall visas till 1/7. Om det kommer för många klick / visningar är det bättre ni stänger av de kampanjerna eller byter datum för när de skall sluta visas.
Om det står att en kampanj sträcker sig till ett visst datum förväntar iallafall jag mig att den annonsen kommer visas till och med det datumet.
Annars får ni ha en annan modell med hur många visningar/klick som finns att tillgå eller liknande som räknas ned.
|