Citat:
Originally posted by Westman@Sep 20 2006, 09:30
1. Snyggt och sakligt argument om flerbarnfädrer - du läser inte retorik iallafall. Du har möjligtvis helt felaktiga fakta som du använt för staten har absolut ett ansvar för min privata ekonomi eftersom jag har betalat för det genom arbetsgivaravgiften, ta en titt vad som ingår i den, och genom akasseavgift. Skulle du tolerera att ett försäkringsbolag som du köpt en inkomstförsäkring av helt plötsligt väljer att radikalt göra om den utan att du ens kan få tillbaka de pengar du betalat in eller ens ha rätt att avsluta försäkringen? Jag tar gärna och lägger ned akassan men då ska jag ha tillbaka alla pengar som betalats in av mig och mina arbetsgivare och det med ränta.
2. Att folk missbrukar ett försäkringssystem betyder inte att man ska sänka ersättningarna utan se över kraven för inträde och kontrollerna för utbetalning.
|
Hit går arbetsgivaravgiften http://www.svensktnaringsliv.se/files/doku...rknadsavgift%22 (pdf)
Vilken %-del där menar du används till akassa? Det är mest pension och sjukförsäkring. Det "försvinner" inte pengar för att regeringen förändrar vart de går, det regeringen vill uppnå nu är ju helt klart att förflytta pengar mellan de som jobbar och de som inte jobbar för att skapa ett bättre ekonomiskt klimat. Om du vill kan vi diskutera huruvida sättet de gör det på är bra eller inte, men om du vill käbbla om ATT de skall göra det så är diskussionen slut här och nu.
Ang. retoriken så, jo jag har läst lite retorik på gymnasiet. Det var tyvärr inget jag fann ett större nöje i. Själv har du lite att slipa på, då jag inte tycker du uppnår ditt syfte till fullo, nämligen att provocera. Jag kan rekommendera en kurs hos Marie Söderqvist då hon verkar behärska ämnet till fullo. Vad kommer härnäst? En utmaning i diskus?
|