WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   The Pirate Bay Stängd (Del 2) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=14391)

Spindel 2006-06-01 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av HenrikAI
Citat:

Ursprungligen postat av PRQ
Det enda misstankarna gallde var The Pirate Bay, som inte har nagra servrar i PRQs serverhall.

Men om "Hjärnan bakom Pirate Bay" och ägaren till PRQ är samma person, kan man ju förstå att polisen när de skulle säkra bevis (eller vad f-n de nu höll på med..) inte ville missa någon "felmärkt" dator i PRQ:s serverhall.

Ja... PRQ har ju alltid med flit gjort sitt jobb svårare genom att felmärka servrarna _OM_ polisen skulle komma någon gång. :rolleyes:

Johan H 2006-06-01 19:16

Citat:

Citat:

Det enda misstankarna gallde var The Pirate Bay, som inte har nagra servrar i PRQs serverhall.

Men om "Hjärnan bakom Pirate Bay" och ägaren till PRQ är samma person, kan man ju förstå att polisen när de skulle säkra bevis (eller vad f-n de nu höll på med..) inte ville missa någon "felmärkt" dator i PRQ:s serverhall.

Vad fan är det för jävla skitsnack du drar?

MAN HAR BEVIS / UNDERLAG PÅ ATT IP NUMMER XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX sysslar med olagligheter,
då plockar man dom burkarna/burken.

Man plockar inte alla, jag m.fl. som inte har ett jävla piss med det hela att göra och inte sysslar med olagligheter och det finns inte en jävla misstanke mot mig att jag skulle syssla med det.
Men lik förbannat tog polisjäveln min burk.

Jag har inte suttit framför internet förrens nu, jag ska erkänna, min andra burkjävel
som inte ligger hos PRQ fungerar inte nu. Jag vet inte varför, men ska kolla upp.
Jag ber gudarna om att det är något tillfälligt fel.

patrikweb 2006-06-01 19:17

Citat:

Citat:

Dom tog mer än burkar, typ gick in och tog alla switchar. Till och med på en station samt UPS.

Samt att ta in deras jurist och ta dna på han.

Så var helt och hållet stöld och åklagaren bör åka in för grov stöld på 10 år samt medhjälp samt ansvar för förlusten för alla som drabbades.

Rvn 2006-06-01 19:20

Alltihop är bara en rättslig pinsamhet för Sverige.. Detta kommer sluta i en politisk skandal då inte politikerna ska kunna påverka polisens arbete..

Jag tycker inte heller det verkar så smart av politikerna för nu lär ju fler rösta på PP i riksdagsvalet :-)

patrikweb 2006-06-01 19:22

En offentlig avrättning av åklagare och alla inblandade är nästan nödvändigt för att få Sverige att ses som ett fungerande demokatisk samhälle och för att förhindra att sådant händer igen. Eller möjligtvis låsa in alla inblandade på livstid.

ric 2006-06-01 19:25

Citat:

Originally posted by PRQ@Jun 1 2006, 18:07
Det har pratats om servrar som var utmärkta att tillhöra TPB och som det fanns bilder på, men fanns de inte alls i PRQ's serverhall?

Rvn 2006-06-01 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av ric
Citat:

Det har pratats om servrar som var utmärkta att tillhöra TPB och som det fanns bilder på, men fanns de inte alls i PRQ's serverhall?

Vad jag vet så stod TPB´s webbservrar hos rix i göteborg.. Trackern ska ha stott i stockholm.. om den stod hos PRQ vet jag ej...

patrikweb 2006-06-01 19:28

Nej, TPB servrar stog först i GBG men flyttades rätt nyligen till STHLM.

robertsson 2006-06-01 19:32

Jag hoppas verkligen att ni INTE GLÖMMER det här när det är dags att rösta i september. Jag tycker att det är en av de grövsta övergreppen som utförts av Svenska rättsväsendet!

patrikweb 2006-06-01 19:33

Och lär bli som vanligt, att åklagaren klarar sig etc..

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson