![]() |
Antagligen pga av attacker mot jobbjakt.se som ligger just på linux1.webbhotell.jxhosting.se.
|
Denna gång var det inte det som var avgörande utan ett galet script som hängde sig och orsakade 250 i load på servern, när vi fick larmet om tillståndet på servern ringde jag upp ledig tekniker som fixade saken på några minuter, sen var det några stunder upp och ner p.g.a. efterspelet.
|
Vore kul om nån på JX kunde följa upp Ticket#: 101925778359
Väntat på svar över 1 månad nu så jag anar strul på vägen...har mailat men verkar jag hamnat på deras spamlista. |
Citat:
|-->System (email externt) (rå) JX Hosting Kundcenter[..]: [..] - 29/06 2006 14:00:04 |-->agent (email externt) (rå) JX Hosting Kundcenter[..]: [..] - 30/06 2006 00:02:02 |-->agent (notis internt) Håkan Persson <h[..]: Stäng! - 10/07 2006 20:41:38 Vid den tid sista mailet gick, en månad sedan, så hade vi krångel med spamfiltret, det är numera löst. Vår sista fråga var exakt användarnamn till systemet. Maila igen med ett nytt fräsch mail (inget ticket-id i subject) till supporten så fixar Jimmy biffen! |
Aha, anade det va nått strul ivägen :)
Då mailar jag så är problemet löst. |
@Decibel Fått mitt mail ännu? Inget svar och inget insatt på kontot, mailade supporten utan ticket-id i subject som du sa.
|
Citat:
Ska väl tillägga att det fortfarande är bemannat på supporten av annan personal ;) |
Citat:
Hoppas det bara är mina mejl som försvinner. |
nosnaj: Du är inte ensam... Själv hade jag problem med en databas på JX för 3 veckor sedan som gick på knäna. Jag ringde in och decibel svarade snabbt och proffsigt. Databasen skulle han flytta till en annan server bara jag mailade in. Jag mailade in och fick strax svar från decibel att nu är den flyttad det. Så långt bra support.
Men det visade sig att databasen inte fungerade på nya servern. Vi kontaktade JX igen men det enda som hände var ett automatmail efter några dagar - "Under vecka 32 samt 33 håller vår ordinarie support stängt. Ej akuta ärenden kommer att debiteras enligt gällande taxa vid missbruk av jourtjänsten." Proffsigt eller inte.. avgör själva... |
Jag har mailat en del nu men får aldrig något svar. Sista jag hörde av dom var att de inte kunde hitta mitt konto och undrade om jag mindes mitt användarnamn :S
Tog till drastiska åtgärder och PM'ade Thomas här nu .. har för mej att han hade en nagel med i spelet. jaja.. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:05. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson