![]() |
Kursen var nyligen nere under 600 USD. Sjuk volatilitet!
Det kan inte vara lätt att hålla känslorna i styr när det svänger så. |
Rent hypotetiskt...
Om du hade köpt bitcoins för en miljon i början av 2013 och sålt av allt för ett par veckor sedan hade du varit miljardär nu. Om det ändå vore så enkelt ;-) |
Citat:
|
Citat:
Nu iofs uppe på 0.957 igen. Snabba kast. Som sagt. |
Intressant artikel i GP:
http://www.gp.se/ekonomi/1.2201675-n...oin-i-goteborg "Internet var också bara en fluga", säger caféägaren. Att jämföra internet med en valuta bland ett par hundra andra känns väl sisådär relevant :) För att en fluga ska bli annat än en fluga så krävs det ju att gemene man börjar använda det i stor utsträckning och jag tror aldrig det blir fallet med bitcoins. Varje person som investerar i valutan tar en ekonomisk risk och varför skulle majoriteten vilja göra detta när det fungerar precis lika bra, eller snarare bättre, att betala med den valuta vi redan har? För de allra flesta, utom kriminella, paranoida och de som lever i totalitära stater (där bitcoins ändå aldrig kommer tillåtas), så är eventuella "fördelar" inte intressanta. Går det att betala med bitcoins offline annat än med mobilen? Willys och Hemköp har infört möjligheten att betala med mobilen i kassan men hur många gör detta? Jag har aldrig ens funderat på det och jag har inte en enda gång själv sett någon betala med mobilen i dessa butiker. Visst kan det vara en kul PR-grej för de som är först ut men annars är den reella nyttan minimal, om ens existerande. |
Få citera "The best time to plant a tree is twenty-five years ago. The second best time is today." men, Just nu känns det som aldeles för hög risk för en kanske lite mindre avkastning ;)
|
Citat:
Men den som lever får se, intressant är det i alla fall... :) |
Citat:
|
För att valutan ska bli seriös och användbar måste värdet blir seriöst på den. Inte uppblåst påhittat värde.
Man kan inte bedriva någon seriös handel med en valuta som kan variera flertal 100% dag från dag. |
Citat:
Att värdet är "påhittat" tycker jag är en märklig kommentar. Gäller det inte i så fall all handel där tillgång och efterfrågan styr värdet? Är värdet på guld också "påhittat"? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson