WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   inArchive.com (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1054125)

Bosse007 2012-07-27 15:07

Inte lätt att hålla sig till tråden här inte ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Advocacy (Inlägg 20445799)
Jo det har du visst,

Nej, nu blandar du ihop saker. Du ställde mig frågan om SEO inte var relevant i frågan om InArchive. Jag svarade att jag aldrig påstått detta.
Nu hävdar du; "Jo det har du visst". Lycka till med att hitta detta i tråden för du har fel.

Citat:

du har sagt att det inte är relevant att diskutera din självutnämnda (!) expertis inom seo

Ser du inte skillnaden mellan din tidigare fråga och vad du skriver här?

Citat:

i relation till denna monstermonolog till tråd.

En monolog är något annat än detta, vill jag be att få upplysa om.
Men visst blev det en lång tråd om annat än vad tråden handlar om, trots mina upprepade försök att leda tillbaka tråden till ämnet.

Citat:

Jag och andra i tråden hävdar motsatsen.

Hävda då motsatsen. Vad bryr jag mig om det?

Citat:

Sedan undrar jag fortfarande vilken sida som är störst i sverige gällande bostadsrätter. Är det den som nämnts tidigare i tråden? h**p**.se? I sådana fall ställer jag mig frågande till samtliga påståenden i din signatur.

Ställ dig frågande till precis vad du vill. :)

htiawe 2012-07-27 15:29

Bosse: Har du polisanmält? Om inte, vad har du för argument till att inte polisanmäla?

Bosse007 2012-07-27 15:39

I alla fall lite om InArchive... ;)

Citat:

Ursprungligen postat av htiawe (Inlägg 20445806)
Bosse: Har du polisanmält? Om inte, vad har du för argument till att inte polisanmäla?

Nej, jag har inte polisanmält InArchive. Andra som kontaktat mig har sagt att de skulle göra detta.
Själv har jag inte polisanmält InArchive av den enkla anledningen att detta inte är en polisiär fråga (som tydligen vissa tror). Det är civilrättslig fråga. Det är endast ett fåtal typer av brott (en närmast försumbar del, tror jag många skulle vilja säga) som hanteras av polisiära myndigheter.

tartareandesire 2012-07-27 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av Bosse007 (Inlägg 20445795)
Vad tjänar din motfråga till här?
Däremot är svaret på den fråga jag ställt relevant i sammanhanget.

Det är relevant eftersom du påstår att InArchive är ett problem för våra egna webbplatser. Kan du inte visa på några specifika effekter så faller hela ditt resonemang och det enda du då gör är bedriver en kampanj mot en enskild sajt som du verkar avsky mer än allt annat i världen.

För övrigt så måste väl även du inse att du gör någonting fel med tanke på de reaktioner du får här? Lite självdistans skulle inte skada...

Anders Larsson 2012-07-27 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20445808)
För övrigt så måste väl även du inse att du gör någonting fel med tanke på de reaktioner du får här? Lite självdistans skulle inte skada...

Det gäller inte bara för Bosse, utan för flera debattörer i tråden.

kw_wasabi 2012-07-27 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av Bosse007 (Inlägg 20445796)
Nej, det har jag aldrig sagt!

Bo Göran, du kanske inte har sagt det rakt ut i tråden men det står ju "Expert på sökmotoroptimering. Driver Sveriges största sajt om bostadsrätter" i din signatur. :)

kw_wasabi 2012-07-27 23:25

Jag blev också lite intresserad av vem Bosse är och kollade upp domänen hotpot.se på IIS.

https://www.iis.se/domaner/free/whois

Klickar man på xxxwal5069-00001 och fyller i Captcha får man lite mer uppgifter. Ville inte skriva ut dem här eftersom det säkert strider mot någon dataregisterlag.

kw_wasabi 2012-07-27 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20445800)
Du vägrar ju själv svara på relevanta frågor... Varför ska då han bry sig om att svara dig? Det är som att prata med en vägg... Vill ni två fortsätta er personliga fejd så ta det via PM så vi andra slipper läsa eländet.

Nej! Det är ju underhållande :)

kw_wasabi 2012-07-27 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av Bosse007 (Inlägg 20445802)
Jag vill inte diskutera detta med Nikke Lindqvist, jag vill diskutera detta med den som är intresserad av ämnet.

Vem tvingar dig att läsa denna tråd? Inte jag i alla fall!

Många verkar intresserade, men problemet verkar vara att de inte håller med dig.

kw_wasabi 2012-07-27 23:42

Måste medge att Bosse lyckats ganska väl med sin mission. länk till sökresultat

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson