WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Att stjäla en design (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=15576)

inpbox 2006-11-19 22:34

Citat:

Originally posted by Seattlegrunge@Nov 19 2006, 20:00
Alltså... den här tråden är uppe i 16 sidor nu... och totalt sjuk... och totalt underhållande :)

Vilka nötter det finns hehe

hehe, tror nog den börjar lida mot sitt slut. Mikael har väl slut på fantasi skulle jag tro :)

Timofey 2006-11-19 23:04

Inte är allt sant i denna tråd inte.
Inte alls.
Och aldrig visste jag att en tråd som denna kunde bli en explosionsvåg.
En våg som spårade ur.

Nej, sådana ögonblick här på WN kommer man ihåg bättre än andra.
Det är i det komiska som vi inser våra misstag.

De misstag som nu finns på dessa oändligt långa sidor.
17 sidor.

1337pm 2006-11-20 04:12

Citat:

Originally posted by alltinggratis@Nov 19 2006, 23:04
De misstag som nu finns på dessa oändligt långa sidor.
17 sidor.

Nej nej nej. Tråden består av 25 sidor!

http://www.j4u.se/wn/25sidor.jpg

foks 2006-11-20 07:05

1337pm, jag anar att du ändrat hur många inlägg som ska visas per sida. Standard är 15. Det ändras i kontrollpanelen under Foruminställningar.

robertsson 2006-11-20 09:03

Jag ser bara 7 sidor...

Alex 2006-11-20 09:46

Man kan ställa in hur många inlägg man vill visa per sida.

End of story.

Westman 2006-11-20 15:20

Citat:

Originally posted by Zn4rK@Nov 20 2006, 10:46
End of story.
Inte alls. :lol:

Alex 2006-11-20 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av Westman
Citat:

Ursprungligen postat av Zn4rK
End of story.

Inte alls.

Jag tänkte mer på antalet sidor. Storyn för gärna go on för mig :D

Decibel 2006-11-21 02:17

Satt o godan ro och skummade igenom olästa mail efter något intressant/akut.

En rad text swishar förbi...
Citat:

Och vi redan på första dagen har vi lyckas få med oss 3 domänregistärning företag 4 5 st webbhotells företag och 0 utbildnings företag med oss på våran tjänster.
Nånting slår mig att jag sett detta tidigare.
Kikar igen, jahopp, here we go.

Utelämnar kommentarer och klistrar in mailet istället.

Citat:

Tjenare DW Media är ett registrerad företag som håller på med webbtjänster mest med marknadsförning.
Vi har idag startad http://www.webhotellguiden .eu

Och vi redan på första dagen har vi lyckas få med oss 3 domänregistärning företag
4 5 st webbhotells företag och 0 utbildnings företag med oss på våran tjänster.

Vi försöker få upp en sajt där privatpersoner/företag ständigt är ute efter webbhotell domänregistärning
och utbildningar.

Vi har flertal webbtjänster 8 webbsajter idag fördelad på det har vi ca 1.5 miljoner sidvisningar varje månad.
Vi håller på med marknadsföra våra egna sajter mellan varan.

Redan idag första dagen har webhotellguiden.eu blivigt en succé.

Och nu kontaktar vi webbhotells företag domänregistärning företag och utbildnings företag.

Om att marknadsföra sig på Webhotellguiden.eu och utbilda.net

Vi har en låg kostnad för att ligga hos oss.

Lite pris allnativ.

Annonsera Webbhotell
Namn - Pris - Startavgift - MB - Pop-konto / 160 Exkl. moms - 200 Inkl Moms

Länk - Namn - Pris - Startavgift - MB - Pop-konto / 250 Exkl. moms - 312,5 Inkl Moms

Länk - Text - Namn - Pris - Startavgift - MB - Pop-konto / 360 Exkl. moms - 450 SEK Inkl Moms

Bild - Länk - Text - Namn - Pris - Startavgift - MB - Pop-konto / 600 Exkl. moms - 750 Inkl Moms

Och så vidare.

Och dessa priser är en års avgift inga extra avgifter.

och ni kommer att komma i kontakt efter företag/privatpersoner som letar webbhotell / domänregistärning / utbildningar.

Som letar efter ett företag som håller på med sånt som passar just deras önskemål.

Skulle detta låta intressant för erat företag

Så kan ni kontakta någon säljare på 0930 - 180 501

Eller så fyll i intresseanmälan direkt på http://www.webhotellguiden .eu

Så ringer någon säljare upp er.

-----------------------------------------------------------------

Företag: DW Media
Www: www.dwmedia .nu
E-post: [email protected]
Telefon: 0930-180 501
Telefax: 0930-180 503
Hemvägen 5K
914 31 Nordmaling
Ocr-nr: 969721-7090
Moms-reg: SE969721709001
Vi innehar F-Skattebevis

Om man nu har flera säljare, advokater, designers, programmerare o.s.v. i sin grupp borde väl någon för fasen kunna läsa igenom mailet, ändra stavfelen och skriva ett mail man fattar något av.

Internet Sweden 2006-11-21 02:36

Helt obetalbart..

..och besök eu-adressen, den är ju ...ännu bättre !

Seattlegrunge 2006-11-21 07:48

Citat:

Originally posted by Decibel@Nov 21 2006, 02:17
Satt o godan ro och skummade igenom olästa mail efter något intressant/akut
Och där försvann din goda ro! Men visserligen borde den har ersatts av brakgarv! ;)

Sahfire 2006-11-21 21:45

webhotellguiden.eu
webhotellguiden.nu - original

Edit : Förresten är jag trött på Mikaels webhotell. Uptimen är inte bra. Ska byta :angry:

Dykarn 2006-11-21 22:18

Ok har fösökt att undvika att kommentera (då min stavning är lika kass som andras ;) ) men med den drivkraften som Mikael (tror du hette så) har varför inte lägga ner det på en seriös sida
dvs inte koppiera utan att skapa rakt av, tror du skulle kunna få en helt okej sida....

(ps förlåt mer stavfel i en redan trasig tråd)...

Timofey 2006-11-21 22:35

DW Media är ju helt dumma i huvet allihopa, helt seriöst.

Sahfire 2006-11-21 22:41

Citat:

Originally posted by Dykarn@Nov 21 2006, 23:18
Ok har fösökt att undvika att kommentera (då min stavning är lika kass som andras ;) ) men med den drivkraften som Mikael (tror du hette så) har varför inte lägga ner det på en seriös sida
dvs inte koppiera utan att skapa rakt av, tror du skulle kunna få en helt okej sida....

(ps förlåt mer stavfel i en redan trasig tråd)...

Varför jag har lagt den på Mikaels webhotell? - Jo, för jag trodde han var seriösare än vad det ser ut som. Han skryter ju varje dag över sina inkomster osv.

Är ägaren till gratisguiden som jag kopierat delar av möjligen medlem på detta forum så jag kan snacka med honom?

--------

Edit igen : Du kanske inte skrev till mig, men om du gjorde det så har jag ju svarat ;)

1337pm 2006-11-22 04:05

Citat:

Originally posted by Sahfire@Nov 21 2006, 22:41
Är ägaren till gratisguiden som jag kopierat delar av möjligen medlem på detta forum så jag kan snacka med honom?
Har du testat www. fl-net.se/webbhotellguiden/respons.html ?

Sahfire 2006-11-24 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av 1337pm
Citat:

Ursprungligen postat av Sahfire

Nej. Fl-net äger inte gratisguiden.

1337pm 2006-11-24 23:55

Citat:

Citat:

Originally posted by -1337pm@Nov 22 2006, 05:05
Citat:

Nej. Fl-net äger inte gratisguiden.

Ah korrekt. Mkt guider här så jag blandade ihop dem.

Aerpe 2006-11-28 10:13

Oj!

Mår illa när jag ser det... :blink:

empty 2006-11-28 10:51

Finns det någon annan tråd på wn som slår denna otroliga tråd? Isåfall länka, roligare läsning får man leta efter.

/empty

FredrikMH 2006-11-29 17:13

Citat:

Originally posted by empty@Nov 28 2006, 11:51
Finns det någon annan tråd på wn som slår denna otroliga tråd? Isåfall länka, roligare läsning får man leta efter.

/empty

Det finns några härliga klassiker men jag har aldrig sparat dem i favoriter. De flesta ligger i Allmän/OT.

PeterHA 2006-12-04 09:28

Mikael är väldigt aktiv! Nu har han slängt upp nya sidor, undrar om det är någon som känner igen sin design? Eller har han gjort eget?

Webhotellguiden.eu
startades den 20-Nov-2006

Utbilda.net
startades den 21-Nov-2006

Han har också dmarknad.se där han säljer sina utskämda adresser :lol:

Tynnhammar 2006-12-04 10:02

Produktivitet :o.

hundserver 2006-12-04 10:36

citat från dw: "Vi vill förknippas med god verksamhet och inte ond verksamhet. "

jonny 2006-12-04 10:50

Citat:

Vi startades
Av vem då?
Borde det inte stå "Vi startade" :)

För övrigt är den dominerande stavningen Webbhotell med två b.

Alto 2006-12-04 11:17

Citat:

Originally posted by PeterHA@Dec 4 2006, 10:28
Mikael är väldigt aktiv Nu har han slängt upp nya sidor, undrar om det är någon som känner igen sin design? Eller har han gjort eget?
Webhotellguiden.eu
Utbilda.net
Han har också dmarknad.se där han säljer sina utskämda adresser

Som vi tidigare nämnt så är ovanstående sidor kopierade från:

Mikael: Webhotellguiden.eu
Orginal: www.Webhotellguiden.nu

Mikael: Utbilda.net
Orginal: www.Utbilda.com

Så han forsätter helt enkelt på samma spår som tidigare..

Tynnhammar 2006-12-04 11:37

Detta känns nästan som något slags practical joke, det är för vrickat för att vara sant!

akkeman 2006-12-04 17:03

Sådant här har fått mig att börja skriva in vilka domäner som är officiella för verksamheten i dess sajt under informationssida/about. Inte för att det kanske hjälper så mycket, men det känns åtminstone något bättre att publikt visa domänerna som har anknytning och är officiella.

T.ex
Endast listade domäner har anknytning till Lasses Försäkringar AB:
forsakringslasse.se
försäkringslasse.se
forsakringslasse.com

Pixelstorm 2006-12-04 23:36

Citat:

Originally posted by PeterHA@Dec 4 2006, 10:28
Webhotellguiden.eu

Utbilda.net

Är det bara jag som inte kommer in på dessa siter?

PeterHA 2006-12-05 04:02

Citat:

Ursprungligen postat av Pixelstorm
Citat:

Ursprungligen postat av PeterHA
Webhotellguiden.eu
Utbilda.net

Samma här, kommer inte heller in. Han har nog stängt dom eller något.

empty 2006-12-05 06:51

Funkar fint för mig. Och jävlar vad dom är kopierade..

akkeman 2006-12-05 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av Pixelstorm
Citat:

Webhotellguiden.eu

Utbilda.net

Fungerar för mig idag, dock ej igår.

PeterHA 2006-12-05 11:02

Samma, nu funkar dom... javisst kopierade!

1337pm 2006-12-05 11:11

Ja de är kopierade men är det bara jag som undrar varför ni kommenterar på killens sätt att använda liknande/samma design på sidor som han uppenbarligen kontrollerar?

Webhotellsguiderna var ju uppe för någon vecka sedan där det talades om hur webhotellguiden .nu är originalet och att webhotellguiden .eu är kopian.

Det var i mitten av november, som Decibel lyfte ämnet med ett reklammejl från Herr Omtalad, sen kommer PeterHA in och börjar yra om hur utbilda.net samt webhotellguiden .eu är "någons" design. Känns som en urvattnad hype..

PeterHA 2006-12-05 11:39

Citat:

Originally posted by 1337pm@Dec 5 2006, 12:11
Ja de är kopierade men är det bara jag som undrar varför ni kommenterar på killens sätt att använda liknande/samma design på sidor som han uppenbarligen kontrollerar?
Webhotellsguiderna var ju uppe för någon vecka sedan där det talades om hur webhotellguiden .nu är originalet och att webhotellguiden .eu är kopian.
Det var i mitten av november, som Decibel lyfte ämnet med ett reklammejl från Herr Omtalad, sen kommer PeterHA in och börjar yra om hur utbilda.net samt webhotellguiden .eu är någons design. Känns som en urvattnad hype..

Det är väl bra att att denna frågan tas upp, inte roligt med folk som rippar andras sidor!

Internet Sweden 2006-12-05 11:45

Citat:

Originally posted by 1337pm@Dec 5 2006, 12:11

Det var i mitten av november, som Decibel lyfte ämnet med ett reklammejl från Herr Omtalad, sen kommer PeterHA in och börjar yra om hur utbilda.net samt webhotellguiden .eu är "någons" design. Känns som en urvattnad hype..

Det kanske hänger ihop med att personen i fråga sällan (om någon gång) tar sig tid att läsa igenom trådarna. Har även noterat att genomsnittsinlägget är ½ rad och inte sällan får mig att stilla undra om personen menar allvar med det han skriver...driver han med oss och raggar bara antal inlägg eller förstår han inte vad han läser ..

PeterHA 2006-12-05 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av jokkoapa
Citat:

Det var i mitten av november, som Decibel lyfte ämnet med ett reklammejl från Herr Omtalad, sen kommer PeterHA in och börjar yra om hur utbilda.net samt webhotellguiden .eu är någons design. Känns som en urvattnad hype..

Det kanske hänger ihop med att personen i fråga sällan (om någon gång) tar sig tid att läsa igenom trådarna. Har även noterat att genomsnittsinlägget är ½ rad och inte sällan får mig att stilla undra om personen menar allvar med det han skriver...driver han med oss och raggar bara antal inlägg eller förstår han inte vad han läser ..

Jo nog läser jag trådarna!
Många gånger är ett kort inlägg bättre än ett långt.

1337pm 2006-12-05 12:03

Citat:

Citat:

Det är väl bra att att denna frågan tas upp, inte roligt med folk som rippar andras sidor!

Nej det har du rätt i men om du hade läst hela tråden innan du belyste utbilda och webhotellguiden, så hade du insett(?) att frågan redan avhandlats in i absurdum. Och nej, korta inlägg är inte bättre än långa. De långa brukar vanligtvis innehåll info om varför någon svarar, ha en bra beskrivning av hur X ser på Y, samt innehålla en bra avslutning eller öppning för vidare diskussion.

bompaholm 2006-12-10 18:49

Tack för det bästa inlägget på WN någonsin.
Killen är väl inte särskilt frisk... Men kul var det!

robertsson 2006-12-12 09:03

Jag fick idag ett nyhetsbrev från gr*tiss*dan.org... Sist i nyhetsbrevet står det:

"Vi hälsar
Tomas Eriksson
Gustav Johansson
Anna björklund
Emil Gustavsson
och
Peter Berglund

Grattis till hela 500 kronor var.

Nästa nyhetsbrev är kanske just du som får hela 500 kronor för att du tar emot nyhetsbrev av oss.
/Gratissidan.org ägds och drivs av DW Media"

Men när man reggar sig till nyhetsbrevet får man bara uppge förnamn, var kommer efternamnet ifrån? Och hur kommer det sig att alla 5 heter *son eller *lund? Är det verkligen slumpen att inga mer udda efternamn förekommer så att man inte ska kunna spåra dessa människor?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson