![]() |
Citat:
|
Citat:
Leta gärna information om mig. |
Debatterandets tre regler:
1. När argumenten tryter, ta till personangrepp. 2. Om inte det hjälper, ta upp en irrelevant fråga. 3. Om inte heller det hjälper, se regel 1. |
chowchow
Tycker att du borde ändra på din ton en bit. Det enda du verkar tillföra just nu är hot med fega ord intill "detta är inget hot", klagomål och påståenden om att andra inte hör hit. Även om du är en gammal man/kvinna som du själv anser vara vis behöver inte andra tycka det. Du behöver heller inte ha en så motbjudande attityd... Vart hade du själv tänkt att komma med det? Gillar du inte forumet? Hade du tänkt komma och ändra på oss med denna attityd? |
Att ha något emot TPB är inte så svårt. PRQ och RixTelecom är ju som alla andra företag. TPB lever på det andra har skapat. Oavsett om det är legalt att kopiera via torrents eller inte. Det går inte att bortse från.
Att chowchow har svårt att skilja på tpb, piratpartiet och piratbyrån är väl förståerligt. Det är inte helt lätt att sära på falangerna. (Sen skall vi skilja väldigt noga på patent och patent. Mjukvarupatent är ett satans otyg som gärna får stanna långt borta från sveriges gränser. Andra former av patent är lättare att acceptera då de ofta inte är lika trivala att återskapa. Se bara på de stackars jänkarna där de har patent som i princip är "kommunikation via handhållen enhet till dator" och liknande ...) |
Citat:
Jag tror att det som kommer att fälla PTB är inte frågan om upphovsrätt, utan det är skattelagstiftningen. Jag sätter 100 mot 1 att det kommer att fälla personerna bakom TPB - vilka de nu är. Jag är absolut inte ensam om denna åsikt. Jag har full förståelse för att många anhängare av TPB har svårt att ta till sig denna hypotes. Observera att jag enbart spekulerar i vad som kommer att hända. Polisen har framställts i olika sammhang i TPB-fallet som några dumhuvuden. Detta är tyvärr inte fallet. De visste myckete väl vad de gjorde efter månader av planering. Varför skedde i så fall razzior på flera ställen samtidigt? En sak är helt säker - det handlar inte enbart som fildelning enbart. Jag vet vet att många som läser detta har svårt att tro mig. |
Citat:
|
Thomas....Jens...och Co......
Är det inte dags att Återgå till kravet på en vettig signatur med bla. länk så man slipper denna typ av händelser?!? Jag vet att jag inte är ensam om att tycka att det börjar bli lite VÄL MYCKET folk som signar upp nya konton och kastar sig in i disskutioner och det startar närmast en gissningslek vem som ligger bakom inläggen. |
Citat:
Först hette det att jag var Pär Brumark och jag skulle vara schitzofren och mytoman. När man nu förstår att varken det ena eller det andra stämmer, så duckar man. Ge mig ett enda ordentligt svar på mina frågor. Det är det enda, jag begär. Jag tror att alla involverade följer denna diskussion, men inte riktigt vågar ge sig in i den. Det rör sig i stället om anhängare runt omkring som laddar kanonerna utan att ha något riktigt krut. |
Är det inte ganska uppenbart att någon registrerat ett nick och angivit information i sin signatur som pekar på att denna peter ligger bakom nicket enbart för att misskreditera honom? Kan det vara på något annat vis?
|
Hörru chowchow. Vill du ha svar så får du allt ta och visa att du är så duktig på allt vad IT heter så att du fattar vad PM och OT är. Sen kan du slå upp ordet ironi när du ändå håller på.
EDIT: Har jag kallat dig "Pär Brumark", "schitzofren" eller "mytoman" så kan du gärna klippa in de citaten när du svarar på PM. Jag lovar att springa naken från Haparanda till Smygehuk om du hittar ett enda av dem som jag ska ha skrivit. |
Citat:
|
Chowchow, jag rekommenderar dig att läsa på om piratpartiets åsikter. Du lär inte riskera något inkomstbortfall om de så skulle få 99% av rösterna...
från piratpartiet.se: Vi menar att patentsystemet i dess helhet skall avvecklas. Dock är det av praktiska skäl knappast möjligt för Sverige att göra det ensamt. Sverige är idag bundet av ett helt knippe internationella konventioner som reglerar patentsystemet. Att ensidigt frånträda dem skulle innebära att Sverige äventyrade såväl EU-medlemsskapet som våra frihandelsavtal. Det är inte en rimlig tanke. Vad vi däremot kan göra redan nu är att rejält strama upp den befintliga lagstiftningen så att den inte längre går att misstolka (jmfr. artikeln om mjukvarupatent). På så sätt kan vi åtminstone hejda den nuvarande, olyckliga utvecklingen mot att alltfler onödiga, och i många fall rent av skadliga, patent beviljas. Men på europeisk nivå är avskaffandet av patentsystemet helt genomförbart. Europa har den ekonomiska styrkan att stå emot hot om sanktioner från länder som kan tänkas vilja bevara det gamla. Genom att bli först med att avskaffa patent kan Europa skaffa sig en konkurrensfördel gentemot omvärlden genom att bli först med att få ett friare och bättre innovationsklimat. |
Citat:
|
Citat:
Jag tycker att du inte hör hemma här. Du tar in andra saker i tråden som inte hör hemam i den m.m. Piratpartiet har tex inget med denna tråden att göra. Sen att du hoppar på personer som stavar fel och sen försvarar dyslexi, hur tänkte du där igentligen? Forum är till för att disskutera i, inte för att skyffla skit på folk - vilket jag anser att du gör. Om sen folk är så sinnesrubbade att de terrosierar dig via telefon kan jag inget annat än beklaga. Att eran hemsida blir sänkt kan jag knappast stå för då det inte är jag som publicerat den länken. |
Citat:
Dock fungerar det inte att börja stöka runt även om en annan person missbrukat ett inlägg eller inte. Enklare vore att säga ifrån snällt eller ignorera helt och där på fortsätta skriva på ett snällt och vettigt sätt.. Många upprörda, irriterade personer finner du här på WN just nu :) |
Intressant denna tråd gick från intressant att läsa till världens jävla pajkastninge och personliga påhopp. Hot hit och dit, gissningslek vem som är vem. Även gått över bitvis till att "JAG VET BÄST" stuket på många inlägg, där man försöker styrka det genom att bara för att jag är "gammal" i gängen då vet jag bäst. Bara för att jag har skrivit si och så många böcker då vet jag bäst, bara för att jag är Universitetslektor då ska alla lyssna på mig. När man börjar hävda att jag vet bäst med att jag är bäst, då argumenterar man inte för sin sak något mer utan går till försvar istället.
Chowchow: Du hade mycket intressanta tankar i början när du började skriva i denna tråd, även många tankar jag har själv ställt tidigare(i denna långa tråd) men inte fått svar på. Men tyvärr tappade allt stingen, då eftersom det jag nämt ovan. Plus, att du öppet inte vågar gå ut och säga det här är jag, med allt vad det innebär för att just visa att dina åsikter går att grunda i något. En person som gömmer sig bakom ett nick på ett forumet har inte hög status i IT-världen, det borde väl även du veta. Det gäller i alla lägen att kunna ställa sig "naken" framför den man argumenterar mot för att visa, det här är jag och jag står för vad jag säger. Frågan är väl, gör du detta enkomt för att folk ska söka fram ditt namn eller? Allt för att vilse leda folk i den verkliga diskussionen på forumet. Skulle jag stå i en diskussion och folk efterfrågar vem jag är som säger si och så, varför ska jag då gömma mig. Allt går så mycket enklare att bara säga detta är jag... Men absolut inte skryta om vem man är, eller vad man kan och har gjort. Fan, även jag gick offtopic... Men ska man hårddra detta kan man vända det mot hur TPB aggerar på nätet. TPB är identiteten, nicket, på nätet för något mycket större än några servarar som tillhandahåller en textfile(torrentfil). EDIT: Bara för att jag pratar om att skriva under, så glömmer jag det... Typiskt.... Brukar annars alltid göra det när jag vill framföra en åsikt som jag kan öppet visa att jag står för... Har aldrig gillat folk som demonstrerar och sedan gömmer sig bakom mörka kläder och ansiktsmask(eller vad det nu heter). /Fredrik Öhman |
Citat:
Nej, det är inte lätt att hålla isär TPB, PRQ, Piratbyrån och Piratpartiet. Enligt uppgift från initierat håll visste Piratbyrån inte om att Piratpartiet skulle bildas. TPB bildades långt innan Piratbyrån och Piratpartiet fanns. Det sägs att Piratbyrån var aktivia i startandet av PRQ, men det är inget som jag vet något om. |
Citat:
|
...fortsättning på mitt förra inlägg...
Med andra ord är ämnet lika meningslöst att ens debattera som t ex kärnkraftsavvecklingen. Det är ett spel för gallerierna bara, för att uppehålla illusionen av att demokrati är Det Bästa Som Har Hänt Mänskligheten. Oavsett vem som syns mest i TV är det ändå multinationella företag som styr mänsklighetens utveckling, och de flesta politiker som får makt är alldeles för fega för att riskera sin inkomst och säkerhet bara för att hålla ett löjligt vallöfte som ingen bryr sig om egentligen -- åtminstone bryr sig ingen tillräckligt mycket för att göra något åt det. Jag kan inte minnas att jag någonsin sett riksdagen eller regeringen stormad pga att vi fortfarande har kärnkraft... Min privata åsikt är att demokrati är en illusion. Jag är ganska övertygad om att självmedvetna datorer vore bättre som ledare. Ett land är allt för komplext för att styras av människor, och människor är alldeles för giriga. Det vore förmodligen billigare att låta landet styras av återkopplade datorsystem istället (datorsystem som analyserar sig själv). Jämför t ex med hur Tokyos tunnelbana numera styrs, med stora tidsvinster som följd. |
Citat:
|
Det heter inte " eran". Men skit i det. Det har ställt till ett helvete för mig och min familj. Jag hoppas att du är lycklig nu. Du tycks inte fatta vad som händer. Jag ska inte säga vad jag tycker om dig. Men en ursäkt vore det minsta. Om du har ett företag, vilket det verkar som om du har, måste du veta vad detta innebär. Varför vill du hämnas mot min frus företag på detta sätt? Svara mig!
|
Citat:
Återigen, PM! :angry: |
Personuppgiftslänkar kring chowchow är bortredigerade. Har någon ett problem med detta, vänligen kontakta mig i PM. För övrigt vore det trevligt om nivån höjdes en aning. Anmärkningar rörande stavning och grammatik kan göras i PM eller på annat lämpligt sätt.
|
Citat:
Och att någon på WN skulle hålla på och telefonterra dig har jag svårt att tro på, dock är det bara att beklaga ifall det är sant. |
Citat:
|
14488 personer har läst tråden, och med största sannolikhet är minst 10 av dessa småpojkar som tycker att det är roligt att busringa.
|
Citat:
Jag ogillar mycket det TPB håller på med och speciellt de indikatorer som finns om att det förekommer en affärsmässighet, som hålls hemlig. Jag kan inte bevisa detta. Uttalanden från annonsörerna säger att pengar skickas till ett bolag i Schweiz, som ägs av fyra privatpersoner i Sverige. När jag tar del av denna information ringer i alla fall klockor hos mig, eftersom jag är väl bevandrad med sådana affärsupplägg - nej jag har inga bolag i Schweiz. Jag förstår mycket väl att anhängare av TPB inte vill höras tala om detta eller helt enkelt skiter i det - bara de får fildela. Att det sedan förekommer annonsering om porr och fildelning av porr på TPB vill man inte heller höras talas om. Denna dubbelmoral får mig att bli upprörd. Vad är det som pågår egentligen? Fyra svenska privatpersoner äger ett bolag i Schweiz dit alla pengana från TPB går. Detta är sant. Men vilka fyra personer som står bakom detta bolag är okänt. Det finns fyra personer i ledningen för TPB. Kan det var dessa? Ingen dementi har kommit från någon av dem. Det enda jag vet är att polisen är mycket intresserade av dessa kopplingar. Det jag är förvånad över att många inte inser att idelism och kapitalism här är som hand i handske. Om någon har 3 miljoner besökare per dag står det ju fullständigt klart att detta är en affärsmöjlighet. Men varför ska någon tjäna pengar på det som de säger att ingen ska tjäna pengar på - nämligen upphovsskyddat material. Snacka om dubbelmoral. Men jag kan förstå att unga människor skiter i detta, men det gör inte jag. Däremot är jag inte främmande för att ändra i lagstiftningen, men det måste göras i samklang med andra länder, annars blir det ohållbart. Detta är det få som har insett. Ett piratparti kan inte göra ett jota. Det blev lite långt det här och jag är beredd på alla påhopp, men håll min telefon och min familj utanför detta. Peter Stevrin |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Mitt uppsåt var inte att folk skulle terrorisera dig utan snarare en upplysning till alla som tjatade om din identitet, en upplysning som vem som helst kunnat hitta om de kollat på din profil och letat rätt information -en upplysning som jag hoppades skulle lätta upp den lite snarstuckna stämmningen på forumet. Kulmungi har även rätt i det han skriver att det inte funkar att vara anonym på sådana här forum. Du fick tyvärr lära dig det den hårda vägen och jag tycker det är beklagligt att folk inte kan uttrycka sin ilska med tangentbordet istället för att ringa upp dig tex. Be om ursäkt avser jag inte att göra då jag anser att du hotat mig utan att kolla vad lagen säger om mitt uppsåt. |
Citat:
|
Citat:
Detta får bli mitt sista inlägg i denna debatt. Tack och adjö samt lycka till! Det vill säga om det inte kommer något graverande påhopp - då ryter jag till igen. Peter Stevrin |
Stämmer att 14488 personer har varit inne i den här tråden, men skulle snarare tro att det rör sig om runt 50 pers som har läst de senaste inläggen.
|
Citat:
|
Citat:
Att du inte tänker be om ursäkt visar bara hur du tänker och din oförmåga i hur andra människor tänker och känner i en situation som denna. Jag har blivit kallad allt möjligt och nu även i telefon och på min hustruns dator. Du tycks inte fatta någonting. Det tycker jag är synd och jag hoppas att något liknande ska drabba din familj, om du nu har någon. Jag lovar att inte göra någonting mot mot dig, eftersom du inte hade förmågan att be om ursäkt. Jag tackar de som har hand om denna site för att de tog bort identifikationen om mig. Det visar på att de tyckte att det var djupt olämpligt. Men det verkar som om du fortfarande inte inser detta, vilket jag ur djupet av mitt hjärta beklagar. Peter Stevrin |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson