WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella Affelix.com-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041013)

audemars 2013-06-28 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av Affelix.com (Inlägg 20472873)
Namnet på deras verksamhet är Leadvertiser

Ok, deras sida verkar peka om mot Google.

Affelix.com 2013-06-28 16:06

Det är ett dolt/stängt nätverk där de handplockar och sammankopplar annonsörer med stora publicister och även andra nätverk.

Sundream 2013-06-29 08:56

Vem är VD för Affelix AB ??

Vem/vilka är aktie ägare till Affelix AB ??

Jag har hittat flera saker som säger mig att "Bajsar Björnen i skogen"

KristianE 2013-06-29 10:37

Citat:

Ursprungligen postat av Neo (Inlägg 20472033)
Någon som vet hur det går för Affelix? Fick ingen utbetalning senast (25/5) och väntar på totalt över 40k sen Januari.

De svarar inte på mail heller.

Känn dig blåst. Du kommer bli en fodringsägare till konkursboet. Tyvärr.

Affelix kommer att ta ut så höga löner de kan, de närmsta veckorna innan de ansöker om konkurs.

Affelix.com 2013-07-02 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av Sundream (Inlägg 20472903)
Vem är VD för Affelix AB ??

Vem/vilka är aktie ägare till Affelix AB ??

Jag har hittat flera saker som säger mig att "Bajsar Björnen i skogen"

Här kan du se ägarbilden på Affelix AB:

http://www.allabolag.se/5568788607/befattningar

Sundream 2013-07-02 14:56

Efter ha läst igenom ”Officiella Affelix.com-tråden” som startade 2010-03-17, så bärjar tråden med:

Jag heter Jan Lindgren och kommer närmast från Frossle, jag arbetar med det nya nätverket inom affiliatevärlden, Affelix.
Bakom står bolaget Affelix AB och vi har under flera års tid jobbat som både annonsörer och framförallt publisher och såg ett behov av en ny tjänst där Du som publisher inte tar någon somhelst risk i att marknadsföra annonsörerna, därför garanterar vi dig Dina intjänade pengar.

Men bolaget Affelix AB registerades först 2011-12-28 och moms och F-skattesedel 2012.

Affelix AB 2 första åren existerar inte..

Affelix Media Group AB finns med i bakgrunden, de står inte för ”därför garanterar vi dig Dina intjänade pengar”.

Qviral AB har blivit registerat hos PRV 2013-04-29, med samma ägare, styrles och verksamhet som Affelix AB och på samma adress, Tellusborgsvägen 92 Hägersten Stockholm.

Har fortsatta intäkterna från kunderna blivit överflyttade till Qviral AB och alla kostnaderna/utgifter stannar kvar som skulder i Affelix AB?

Fram till datumet 2013-04-26 skrev Affelix AB i denna tråden om alla sina kampanjer och framgångar m.m. och inte ett ord om sina ”problem”. (mörkning)

Det framgår inte i Allabolag information vem som är ägare av Affelix AB, enadst styrelsen.

Tyvärr har jag jobbat förlänge i företagsbranchen med värderingar och konkurser m.m. för banker och advokater så jag ser alla normala signaler att jag kan säga; "Bajsar Björnen i skogen"

Affelix.com 2013-07-02 17:29

Dags att klargöra lite saker innan era teorier spårar ur fullkomligt.

Till och börja med så tänker jag rätta "KristianE" och hans uttalande om hur företaget kommer bli bedrivet.

De som är kvar i Affelix nu, är vi grundare och ett företag i Danmark som hjälper oss att ordna upp den här röran. Ingen av dessa inblandade parter tar ut en enda krona iom att vårt mål är att sortera ut den här röran och fortsätta driva Affelix

Sen så vill jag även ge en lite eloge till Sundream för hans beundransvärda engagemang i bolagstrukturen och då även ta tillfället i akt att rätta honom på "några" punkter

1: Affelix affiliate nätverk bedrevs ursprungligen från ett annat aktiebolag

2: När Affelix sedan vuxit i omsättning för att kunna stå på egna ben så flyttade vi över verksamheten till ett eget aktiebolag (information om detta skickades ut när detta skedde)

3: Qviral är ett eget projekt som drivs av en av delägarna i Affelix också som ett helt fristående företag och har i dagsläget inga kopplingar till Affelix AB

4: Hela historien uppdagades den 29:e april och de är också den dagen de blev informerade om att de skulle bli avskedade. Detta verkställdes den 16/5

Så den 26:e April, så drev verksamheten fortfarande av de personerna som vi sedan avskedade.

Så för att förtydliga, Vi grundare har alltså inte haft en operativ roll i verksamheten den senaste tiden och verksamhet drevs alltså helt av de tidigare anställda

Sådär, tror en del blev uträtt här.
Nu måste jag jobba vidare (lite rörigt här borta för tillfället)

Mvh
Marcus

Civas 2013-07-04 13:54

Många har säkert förståelse för att det är full rulle med tanke på allt som har hänt.

Men en viktig sak tror jag om man vill behålla de kunderna som ni ändå har kvar kan vara att jobba lite på kundservicen. Att inte besvara mail efter en månad är nog inget som uppskattas av kunderna.

MacGuy 2013-07-07 13:25

Har en utbetalning på tiotusentals kronor. Har mailat och inte fått svar. När kommer vi få utbetalt??????? Har väntat i 3 månader!!!!

Affelix.com 2013-07-08 12:57

MacGuy, vilken e-mail adress har du skickat frågorna till?

Affelix.com 2013-07-08 14:32

Vi vill också medela att nu har vi släppt Trivagos CPC-kampanj i nätverket.

Trivago och Affelix har för övrigt förhandlat fram en kortare faktura period, för att vi ska kunna säkra er ersättning snabbare än vanligt.

För mer information om kampanjen se nyhetsbrevet som kommer snart eller logga in på Affelix.com

Civas 2013-07-08 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av Affelix.com (Inlägg 20473562)
MacGuy, vilken e-mail adress har du skickat frågorna till?

Ser att du bara frågat MacGuy, men jag har mailat till den officiella, [email protected] samt till [email protected]. Samma svarsfrekvens, alltså ingen!

Affelix.com 2013-07-08 17:42

Hejsan Civas.

Vår mailadress är med ett "L" så

[email protected] och [email protected]

Edit: Rättade stavningen

Civas 2013-07-08 18:16

Det var dit jag skickat. Råkade skriva fel här!

Men inget svar....

Affelix.com 2013-07-08 18:26

Kollade igenom min mail nyss, har inte hittat något, så vänligen skicka om det.

mvh
Affelix

Erik Stenman 2013-07-09 14:19

Betalar ni ut pengar? När gjorde ni de senaste utbetalningarna?

KristianE 2013-07-09 17:55

Ovanligt många mail som verkar försvinna ut i cyberrymden......

Erik:
De är nog på väg att gå i konkurs..

BarateaU 2013-07-30 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av makaflOw (Inlägg 20473670)
Ovanligt att något som Ramak Seyed Pour står bakom inte är seriöst.. den snubben har inte speciellt rent mjöl i påsen så förvänta er inga pengar... för mycket skojare i affiliatebranchen..

Har bara skapat en egen uppfattning av att han är trevlig. Träffat han på WN träff i 08 tidigare och käkat middag tillsammans och han tycks vara en sympatisk människa om jag inte minns fel. Ser att de hyr ut kontorsplatser i Hägerstens området nu.

Ehrnstrom 2013-08-04 19:41

Väntar på utbetalning

Hej,

Mailade er på både [email protected] och [email protected] den 29e juli men har inte fått något svar.

Saknar utbetalning på totalt cirka 8000, de har legat under behandling i flera månader.

//Anton

Neo 2013-08-11 17:04

Saknar fortfarande 45k, inget svar på 2 månader. Senaste utbetalningen var 2013-04-25.

MacGuy 2013-08-11 17:09

Jag saknar 35k, mailade senast för 1 vecka sedan. Fortfarande inget svar. Vad är det som händer???????

Lando 2013-08-12 21:20

Samma här. Senaste betalningen var 2013-04-25. Mailade för snart en månad sedan och har inte fått något svar.

Sundream 2013-08-13 11:50

Efter som jag följer denna tråd så ser jag ett klart mönstar:
Att Affelix AB INTE har betalat ut några pengar efter den 25 mars, vidare har Affelix/Markus själv skrivit i tråden den 2 Juli att ”Hela historien uppdagades den 29:e april”.

Vidare skriver Markus i samma tråd:
”De som är kvar i Affelix nu, är vi grundare och ett företag i Danmark som hjälper oss att ordna upp den här röran. Ingen av dessa inblandade parter tar ut en enda krona iom att vårt mål är att sortera ut den här röran och fortsätta driva Affelix”

Det har gått över 2 månader sedan Markus skrev dessa svar och förklaringar. Inga pengar har betalas ut medan det kommer in stålar varje dag till Affelix för veksamheten på går som vanligt med ett par 100.000:- i annons intäkter varje månad. (enligt Skattemyndigheten).

Om ingen tar ut en enda krona (vi grundare och ett företag i Danmark) och ingar pengar betalas ut till säljarna/bloggar/websidor annonsörna m.m. vart har då pengarna gått för de senaste 4 månadernas intäkter??

Att likaså inte besvar mail från undrande sammarbets partners är ett stort svaghetstecken på att något är åt helvete fel i Affelix AB.

Tyvärr måste jag säga som förut:
"Bajsar Björnen i skogen"

MacGuy 2013-08-16 22:32

Vad händer???? Affelix och Ramak får ju riktigt dåligt rykte pga detta. Varför svarar ingen? Har mailat 10 ggr utan svar...... Saknar fortfarande 40k!!!

KristianE 2013-08-18 08:48

Jag har skrivit det tidigare men jag kan väl skriva det igen. Ni kommer inte få betalt.

Bolaget kommer försätta sig själva i konkurs under hösten. Alt. ställer de in betalningar och ansöker om ackord. D.v.s. era skulder kommer skrivas ner till 25-50% och de får leva vidare som om inget hade hänt.

De anställda tar ut löner och semesterersättning precis som vanligt under sommaren. Allt annat är bullshit. Hur skulle de kunna klara sig sen i april? För jag tror inte att de nöjt sig med aktieutdelningen de gjorde i våras på 500.000 SEK.

Affelix.com 2013-08-19 09:54

Hej,

vi beklagar dålig uppdatering här på wn och dålig respons på era mail.

Affelix AB har inte haft några anställda sen i april. Verksamheten har drivits passivt med hjälp av ett dansk företag som hjälpt till med driften på provisionsbasis. Ingen har tagit ut några löner på Affelix sen i april. Och i dagsläget så genereras det inga pengar alls i verksamheten.

Vi har alltid försökt att vara trasparanta med Affelix. Just nu ligger vi efter med totalt ca 100.000 kr som skulle ha betalats ut till publicister. Och eftersom ingen har aktivt drivit verksamheten så har det inte kommit några nya medel för att kunna reglera det vi ligger efter med. Under de senaste veckorna har vi försökt att jaga in obetalda fakturor från annonsörer så att vi kan snarast möjligt klara av vår skuld till våra publicister. Och förhoppningsvis ska vi kunna göra det inom närmaste veckor.

Sen vill vi återigen klargöra följande som ofta missförstås av en del här på wn:

Affelix.com ägs och drivs genom Affelix AB.

Affelix Media Group AB är ett helt annat bolag som inte har någon koppling till verksamheten i Affelix AB och Affelix.com.

Mvh
Affelix

Affelix.com 2013-08-20 15:06

Hej,

vi har nu lyckats reglera hälften av de pengar som vi legat efter med och gjorde en utbetalning igår. Vi hoppas att kunna reglera resterande inom några veckor och gör då en extra utbetalning så snart det finns likvida medel för det.

Mvh
Affelix

Sundream 2013-08-20 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Affelix.com (Inlägg 20475794)

Vi har alltid försökt att vara trasparanta med Affelix. Just nu ligger vi efter med totalt ca 100.000 kr som skulle ha betalats ut till publicister.

I denna tråd har de senaste veckorna följande skrivat att de saknar;
Neo saknar 45K
MacGuy saknar 40K
Ehrnstrom saknar 8K

Det blir 103.000 kr, det betyder om Affelix uppgifter stämmer att det då skall bara finnas 3 publicister som inte har fått betalt och de har inte haft tid till att svar ALLA dessa 3 på deras mail.....

Finns det flera än dessa 3 som inte har fått betalt och har fodringar på Affelix ??
Skulle vara kul och veta hur mycket de ligger efter igentligen..

MacGuy 2013-08-20 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Affelix.com (Inlägg 20475904)
Hej,

vi har nu lyckats reglera hälften av de pengar som vi legat efter med och gjorde en utbetalning igår. Vi hoppas att kunna reglera resterande inom några veckor och gör då en extra utbetalning så snart det finns likvida medel för det.

Mvh
Affelix

Har fortfarande inte fått en krona av mina 32k? Varför svarar ni inte på mail? När kommer jag få utbetalt? Börjar bli riktigt irriterad!

Lando 2013-08-20 22:10

Jag fick mina pengar från Affelix idag. Rörde sig förvisso endast om ett fyrsiffrigt belopp men jag är nöjd.

KristianE 2013-08-20 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av Lando (Inlägg 20475922)
Jag fick mina pengar från Affelix idag. Rörde sig förvisso endast om ett fyrsiffrigt belopp men jag är nöjd.

Fick du ränta enl. Räntelagen; d.v.s. 9% ?

Affelix.com 2013-08-21 10:01

Hej!

Vi på affelix har som sagt nu börjat göra utbetalningar när likvida medel finns.
Det sitter en person och kollar mailen nu, vi har också gjort en serverflytt med mailen och kan tyvärr inte komma åt gamla mail. Men om ni har frågor och funderingar kan ni skicka mail till [email protected] så svarar vi så fort vi kan.

mvh
Affelix

Neo 2013-08-21 11:45

Väntar med spänning. Har inte fått någon utbetalning men "Tillgängligt för utbetalning" har gått från 60kr till strax över 100kr! Fortfarande över 45k under "Ej inbetalt från annonsör". Kan då också tillägga att 23k av dessa är intjänade i Januari månad, dvs långt innan problemen med de anställda började.

Ehrnstrom 2013-08-21 14:56

Väntar också! Inte heller fått någon utbetalning. Tillgängligt för utbetalning har ändrats från 0 till 4,75 kr.

Har mailat er igen för tredje gången..

Lando 2013-08-23 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20475925)
Fick du ränta enl. Räntelagen; d.v.s. 9% ?

Jag ville bara ha mina pengar och det fick jag. Detta är nog fel tillfälle att lägga mer tryck på ett uppenbarligen redan pressat företag. Bara jag som inte tänker på att försöka maximera mina inkomster hela tiden?

KristianE 2013-08-23 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av Lando (Inlägg 20476078)
Jag ville bara ha mina pengar och det fick jag. Detta är nog fel tillfälle att lägga mer tryck på ett uppenbarligen redan pressat företag. Bara jag som inte tänker på att försöka maximera mina inkomster hela tiden?

Med tanke på hur de hanterar sina affiliates så bör man definitivt maximera utbetalningarna eftersom man inte kan räkna med att få fler.

Civas 2013-08-26 15:58

Driva in skulder

Jag fick idag en inkassokrav från Pay Solutions Sweden AB (556784-1258). De ska driva in skulden från Affelix.

Är det någon mer som har fått det?

Fakturanummer och belopp är något som inte stämmer överens med verkligheten. Det har inte funnits en sådan faktura.

Visserligen har jag en faktura som jag inte har betalt till dem, men den är på en sjättedel av beloppet och jag har överklagat den gentemot Affelix eftersom det fanns ordernummer som deras bekräftelse som inte finns i mina system över huvud taget.

Så när Affelix skriver att det ska driva in de skulder de har kvar verkar det innebära att försöka blåsa folk på bästa sätt.

Är det någon mer erfaren som kan råda vad man bör göra? Att kontakta Pay Solutions känns onödigt eftersom de från början känns som en bluff. När man söker på deras namn och org.nr så dyker det upp svarta listor så det bara skriker om det.

daniel234 2013-08-26 17:10

Vi har fått inkassokrav också. Vi har inte ens fått någon faktura eller påminnelse att betala.

KristianE 2013-08-26 17:38

Användaren Affelix.com har tystnat efter uppgifter på deras generösa utdelningar, ägarstrukturen och hur snabbt andra räknade fram att den påstådda skulden på 100.000 kr inte stämmer.

Nu börjar de bli så desperata att de skickar falska inkassokrav från skojare?

Nu får de väl allt ge sig?!

Affelix.com 2013-08-27 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20476202)
Användaren Affelix.com har tystnat efter uppgifter på deras generösa utdelningar, ägarstrukturen och hur snabbt andra räknade fram att den påstådda skulden på 100.000 kr inte stämmer.

Nu börjar de bli så desperata att de skickar falska inkassokrav från skojare?

Nu får de väl allt ge sig?!

Kära Kristian,

vi har inte tystnat, det känns bara onödigt att återupprepa de svar som vi redan skrivit tidigare här på WN. Vi prioriterar att lägga tiden på att driva in pengarna som våra annonsörer ligger efter med så att vi kan reglera våra skulder.

Du är hjärtligt välkommen att komma och besöka oss här på vårt kontor i Telefonplan för att få hjälp med att råda bot på dina misstankar och misstro till Affelix. Vi har ingenting att dölja och våra böcker står öppna för den som vill komma och revidera det.

Mvh
Affelix

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson