![]() |
Citat:
Jag tycker att alla domäner borde vara superbilliga, det är inte det att det är billigt som är bekymret, utan att det är olagligt att ta underpris. Klaga istället på NIC-SE som har höga avgifter. -Martin |
Citat:
|
Citat:
För att citera konkurrensverket: http://www.konkurrensverket.se/konkurrens/..._stallning.shtm "Förbud för företag att missbruka en dominerande ställning Exempel på förfaranden som kan utgöra missbruk: * Oskäliga inköps- och försäljningspriser. Att ta ut orimligt höga priser för en vara eller en tjänst (överpris) är exempel på detta. Även motsatsen är förbjuden. Ett företag får inte ta ut priser som ligger under kostnaden för tillverkningen (underpris) för att slå ut konkurrenter eller försvåra för dem att komma in på marknaden. " Det är precis det loopia gör, att säga att dom inte gör det är bara ren och skär idioti. Punkt slut. -Martin |
Citat:
Edit: Citatet från Konkurrensverket |
Citat:
Då är det er man skall anmäla. Eller sajthotellet (utdragfrån deras sida): namn.com 250 kr/år inkl moms. namn.net 250 kr/år inkl moms. namn.org 250 kr/år inkl moms. namn.info 375 kr/år inkl moms. *.info domänerna, som under en tid var gratis. på www.namecheap.com kostar de ~2 dollar. Jag tycker att ni skall se över era egna priser, innan ni börjar klaga på någon annan. Nu försvarar jag loopia, för att jag är en konsument, och jag vill fortfarande handla billigt. / Alexander. |
Citat:
Du läste tydligen inte url'en jag bifogade, klantigt av dig. " Företag som har en dominerande ställning får inte missbruka sin marknadsmakt. Att vara dominerande innebär att ha en stark ekonomisk ställning som gör det möjligt att hindra en effektiv konkurrens. " Jag kan intyga dig att webbhosting.nu inte har en dominerande ställning på den svenska webbhotellsmarknaden. Det har loopia. -Martin |
Citat:
Jag spyr inte galla över Loopia, dom är ett bra webbhotell med bra tjänster jämfört med många andra på marknaden, men det är prissättningen som jag och många andra reagerar på, visst skulle även vi vilja kunna erbjuda .SE-domäner för 99 kr, men det kan vi inte eftersom inköpspriset ligger på 140 kr, vi har inte 500 000 kr vi kan skänka bort. Eftersom Loopia är marknadsledande så kallas det för prisdumpning och är inget annat än ett försök till att göra sig av med konkurrenter och ta ytterligare andelar vilket är olagligt i Sverige. |
Fattar inte de som klagar över höga priser på domäner. Har man inte råd att betala 160-250,- för en domän per år, så skall man hålla sig borta från internettjänster (webbdesign eller annat). Priserna är låga ändå. Vad får man annars för de pengarna idag. Problemet är att det finns alldeles för många (gymnasie, grundskola)studenter här, som har lite fickpengar och de tycker att det är mycket.
Sen är det dessa låga priser som ökar den idiotiska marknaden där alla köper upp domäner för att bara ha de. Hur många bra domäner idag har inte en sida. Och visst skall Loopia straffas. Man gör ju något som ingen annan i en annan bransch gör. Även om domäner inte är en enorm omsättning i Sverige, så skall inte rpsierna dumpas på detta sätt. De får gärna ge bort sina konton för 0,- för min del. Det är marknadsföring. Sälja domäner för det priset är inte rätt.....att det sedan tilltalar kunderna är en annan sak! |
Citat:
Jo, jag missade den. |
Citat:
Då slipper man en massa amatörer som skall hålla på och larva sig på nätet. ;) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson