Citat:
Originally posted by claesm@Jul 3 2009, 22:18
Jag lyckas inte hitta tråden, men har för mig att vi noterade att tv-nu i samband med köpet hade ett expiry date som låg typ 30 år framåt eller mer.
|
Jag förnyade tv.nu 10 år när den möjligheten kom 2006. Det vi diskuterade i tråden då var att jag gjorde det innan dom höjde avgiften för 1 och 2 letters, ändå ville dom har pengar. Kan inte heller hitta den tråden men jag minns vad det stod.
Citat:
se.nu - känns lite väl "svår" för att koppla till tv/film. Var se.tv, titta.nu, film.nu, video.nu etc. för dyra tro?
|
se.tv är ju en bra domän men där har vi redan ett starkt varumärke etablerat i form av tv.nu som är en tv-guide. Restarande domäner du nämner stämmer inte in på den långsiktiga affärsmodell vi har. Möjligen titta/.se .nu isf. Dock finns det ett snarlikt varumärke i Sverige. Se.nu är perfekt för det vi vill göra / har gjort iom bredden. Film vore för smalt, video tungt associerat till vhs etc. Vad det gäller priset så tror jag jag kunnat övertyga styrelsen om att spendera de pengar som krävs för att köpa namnet jag ansåg bäst lämpat. Det förtroendet är jag övertygad om att jag har. Gissar på att jag har lyxen att leva lite på vad jag tidigare skapat där.
----
Det är inte Schibsted som köpt domänen, det är TVNU Sweden AB. Ett bolag jag äger en stor del av, jag tog beslutet och är inte orolig att det inte skall vara värt 165k.
Angående IIS så drev säljaren av *.se.nu en subdomäntjänst där det erbjöds dittnamn.se.nu. Vi skall ha en sökmotor för innehålla man kan "se nu" på nätet, det gillar dom nog mer. Det hade jag gjort om jag vore dom.
Det kan hända mycket på internet men att Nunames skulle ta kontrollen över tv.nu!? tv.nu, prisjakt.nu och några få andra .nu siter är ju avgörande reklampelare för Nunames i Sverige ... En internetanvändare som är 15 idag var 9 år 2003 när .se släpptes lös. Dom kanske inte ens vetat vad en .nu domän var om det inte var för ett fåtal .nu-siter men höga trafikvolymer.
Det vore ytterst osmart och det är inte det intrycket jag fått när jag pratat exempelvis med Per Darnell. Har man varit VD för nic.se och är Sverigechef för nic.nu är man smart, det krävs för att få uppdragen.
|