WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vart är mina domäner? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=35666)

Aleborg 2009-03-17 22:06

Vi på Binero arbetar för fullt på ett helt nytt kundcenter där man kommer att få en helt annan översikt på sina domäner, jag önskar att jag kunde leverera den nu men tyvärr har vi en liten bit kvar. Håll utkik i vår blogg efter en rubrik i stil med "Beta testare sökes!"

Erik Stenman 2009-03-17 22:16

Innebär den nya affärsmetoden några förbättringar för slutkunder egentligen?
Själv har jag bara märkt att jag inte längre kan se vilka domäner jag äger eftersom inga kom upp i min domänhanterare på binero.

Aleborg 2009-03-17 22:26

aquastorm, jag tog en titt på ditt konto och fann ett stort antal under "Mina tjänster"
I DNS-Hanteraren så finns bara domäner som är upplagda i vår DNS, därav namnet ;)

Henrik Larsson 2009-03-17 22:30

Citat:

Originally posted by aquastorm@Mar 17 2009, 23:16
Själv har jag bara märkt att jag inte längre kan se vilka domäner jag äger eftersom inga kom upp i min domänhanterare på binero.
Kika under Mina Tjänster i Bineros kontrollpanel. Där kan du se en lista på vilka .se-domäner du har hos dem. Om du sedan vill administrera dem och inte redan har dem under Mina Domäner, måste du manuellt köra ctrl+c och ctrl+v mellan Mina Tjänster-sidan och Lägg till domän-sidan under Mina Domäner. Du kan bara ta en domän i taget och ja, det blir tekniskt fel ibland men då är det bara att försöka på nytt...

Erik Stenman 2009-03-17 22:48

Ahh. tack. Men ack så omständigt.

emilv 2009-03-17 22:48

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Mar 17 2009, 22:50

Även om det blir knivigt här så är anmälan ibland att föredra eftersom det alltför ofta inte sker några förändringar innan det går så långt.

Ibland kanske det är att föredra, om man tror att det förhindrar framtida problem. Nu beror ju dock felen på en engångsmigrering av kunder från .SE till ett antal registrarer. Sådana här problem dyker inte upp i framtiden (de kommer i vilket fall inte alls ha samma karaktär och orsak).

Erik Stenman 2009-03-17 22:50

Citat:

Originally posted by Aleborg@Mar 17 2009, 22:26
I DNS-Hanteraren så finns bara domäner som är upplagda i vår DNS, därav namnet ;)
Ok, förklara vad DNS-hantering har att göra med att jag vill göra en registry transfer till loopia. Det var just det jag försökte...
För det går inte under mina tjänster...

Aleborg 2009-03-17 23:21

Där fick du mig :D
Absolut inget alls faktiskt, men idag är det tyvärr det enda stället vi har för att redigera domäner. Systemet matchar ihop domännamn och kundnummer mellan DNS-databasen och EPP-databasen och ger ägaren till domänen möjlighet att administrera domänen, finns inte domänen i DNS:en småste man tyvärr lägga upp den där.

Jag arbetar för fullt med att kunna leverera ett bättre system inom en snar framtid.

Erik Stenman 2009-03-17 23:45

Låter bra! Jag kanske ligger kvar ett tag då ;)
btw. har ni kommit igång med överlåtelser ännu binero?

Henrik Larsson 2009-03-17 23:49

Citat:

Originally posted by Aleborg@Mar 18 2009, 00:21
Jag arbetar för fullt med att kunna leverera ett bättre system inom en snar framtid.
Det är detta som jag tycker är så konstigt. I flera år har arbetet pågått med att byta till en registry-registrar-modell och när det kommer till kritan och migreringen är genomförd, först då verkar många av de nya registrarerna (f.d. ombuden) börja fila på en domänkontrollpanel gjord för ändamålet? :blink:

Detta efter att ombuden i flera års tid kört med kampanjer med subventionerande nyregistreringspriser med den dolda agendan att knyta upp så många .se-domäner som möjligt (inför det framtida övertagandet av hanteringen/faktureringen av förnyelser alternativt öka möjligheten till korsförsäljning av andra tjänster). Det känns som om väldigt många av de kampanjpengarna var att elda för kråkorna om nu folk återvänder till .SE Direkt, trots att de är dyrare, bara för att de åtminstone kan erbjuda en fungerande domänkontrollpanel (a.k.a. den av vissa tidigare hårt kritiserade Domänhanteraren)? Domänhanteraren är långt ifrån perfekt, men den har fungerande grundläggande funktionalitet och det finns en logisk grundstomme i dess uppbyggnad/design.

Den registrar som kan erbjuda en domänkontrollpanel som är bättre än eller motsvarande .SE Direkts Domänhanterare och ligga lägre än .SE Direkt i pris, men inte för den delen lägst som Binero eller Loopia, har plötsligt fått väldigt stora konkurrensfördelar och möjligheten att ta marknadsandelar utan flera års subventionerande av nyregistreringspriser. Det känns som om flera stora aktörer plötsligt lämnat sitt mål utan målvakt för en ny spelare på domänmarknaden för .se.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson