![]() |
Citat:
Om staten, kommuner eller privata intressen betett sig som Nunames och tvångsinlöst attraktiva tomter bara för att de en dag känner för det, hade vi sett en stor oro bland landets tomt- och villaägare. Hade staten börjat knipa havstomter på västkusten och schyssta hus och tomter på Djursholm bara för att de känner för det, och dessutom inte betala en spänn för det, hade huspriserna säkerligen påverkats och de som funderat på att investera i tomt eller hus säkerligen tvekat, rädda för att plötsligt bli av med allt. Jag kan inte hindra Nunames från att ta tillbaka en domän, men jag oroas av det eftersom det påverkar min tro till att investera i domäner eller i tjänster där ett domännamn är viktigt. Jag skulle aldrig våga bygga upp en större tjänst som är beroende av ett nu-namn. Och om staten kommit och velat expropriera/konfiskera mitt hus och min tomt och dessutom inte velat ersätta mig med en krona, kan jag garantera att jag fört ett jävla liv och överklagat i alla instanser jag kunnat. Jag fattar inte hur i hela helsifyr man kan vända upp ändan och dra ner brallorna med ett "det är ju bara så det funkar, acceptera läget och köp ett nytt hus". |
Jag funderar på vilken domän som är bäst att använda.
Singular.se eller Pluralis.nu |
Citat:
Du är ingen dumbom!! - långt därifrån dessutom, därför anser jag att det är beklagligt - mycket beklagligt - att konstant fortsätta att vara bitter, speciellt då du inte sällan tenderar att vara mkt osaklig när det gälelr din fd domän. ..och det behövs inte att man är raketforskare för att förstå att din domänregistrering av [nu.nu] levde på nåder - förbaskat klantigt av Nunames kan tyckas som gjort det möjligt - men trots det ett självklart och medvetet snyltande från din sida av .nu-TLDn (och snälla sänk dig inte till att förneka det!). TROTS det anser jag att de skulle kompenserat dig rimligt (om än jag känner till att du nekat den rekade ersättning du blivit erbjuden), men du kan inte komma och säga att Nunames inte erbjudit dig kompensation.. Det har nästan gått så långt att jag personligen vill kompensera dig med nån bättre domän för att du ska sluta lipa.. --- En annan jämförelse slog mig: Jämför det med att du som onlinespelare i nåt MMORPG eller liknande hittar nån bugg/exploit som du drar nytta av år efter år - tills den dag du märker att ditt konto är bannat/ej går att förnya med referens till villkoren . Och då blir du saligt förbannad över att dom låtit dig satsa och bygga på dina gubbar i ditt konto. Inte jämförbart? Mja i båda fallen handlar det om att du har produktägarens tillåtelse att nyttja produkt/konto mot viss kompensation (månadsavgift/årsavgift)- det finns dessutom bra så mycket spelkonton som betingar flerdubbelt värde av vad de flesta domäner är värda..På samma sätt underkastar du dig villkor/TOS Kanske kan man göra denna jämförelse, kanske inte, men jag gissar att Claesm ger mig på skallen för jämförelsen iaf ;) |
jag hämtar läsk och popcorn, det här kan hålla på hela natten
|
Citat:
Några år tidigare frågade en anställd på Nunames (inte Bill eller Per) om jag skulle kunna tänka mig lämna tillbaka domänen mot att jag fick registrera en ny ledig nu-domän utan kostnad under de två första åren. Jag svarade kort "nej tack, inte intresserad". Nunames hade inga problem med detta utan rekommenderade att jag förnyade min domän vilket jag också gjorde. Är det någon här på forumet som är villig att låta mig ta över er bästa domän mot att jag kompenserar er genom att bjussa på registreringsavgiften för en ny, ledig .com eller .se-domän? Bara säg till i så fall så är jag helt med. Vilken är din bästa domän InternetSweden? |
Citat:
Dessutom tror jag inte en sekund att du höll [nu.nu] som din "bästa domän", med tanke på dina andra verksamheter under samma period.. Men vill du göra ett försök att uppskatta "den bästa" är du förstås välkommen att fritt tycka till på adressen du hittar i min sidfot. |
Citat:
Du kan få prezenty.la, prezenty.ms, prezenty.md och över hundra till... |
Citat:
|
Citat:
Ja, det var olyckligt att domänen ens släpptes och sedan återtogs MEN man får nog räkna med en stor risk i att registrera och äga en sådan (och kom inte med det urbota korkade påståendet att det är "vilken domän som helst" om och om igen) domän och den användes ju inte till något viktigt. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson