Internet Sweden |
2008-08-17 23:28 |
Citat:
Originally posted by Westman@Aug 17 2008, 19:39
Vinstdrivande ja men .SE drivs inte för personlig vinning och det är en väsentlig skillnad. Sen är den absolut största och viktigaste skillnaden att .SE faktiskt är pratbara och har rimliga villkor vilket inte är min erfarenhet av svindyra och dryga .NU och det tror jag beror på att IIS inte drivs enbart för att generera så mycket pengar det bara går. NU känns faktiskt som domänskojare i jämförelse med tanke på deras prislista/prispolicy samt deras "vänliga" och "hjälpsamma" support.
Det blev lite OT kanske...
|
OT eller inte..
Iofs skulle jag ju kunna påstå att du har helt fel vad gäller .SE och personlig vinning, med hänvisning till vissa personers löner, peka på vem som kliar vem på ryggen i olika uppdrag, exklusivitet att utföra uppdrag osv osv, men att lista upp detta skulle skapa mer ont blod än vad det gör nytta - så jag kan ju bara summera att vi har helt olika uppfattning kring .SE
Pratbara .. umm dom är 40 gubbar på .SE - och vad är dom på .NU - under 10!?
Ska väl vara bra märkligt om inte .SE då är mer pratbara..när dom outsourcat allt annat som tar tid..
Att sedan påstå att .NU känns som "domänskojare" var extremt lågt för att komma från dig westman - att du anser att prisnivån/prispolicy är för hög är väl en sak, även att du tydligen inte har bra erfarenheter av deras support - men därifrån till det du insinuerar är steget mycket långt.
Jag får dessutom för mig - men rätta mig gärna om jag har fel - att jag har BETYDLIGT MER erfarenhet av .NU än de allra flesta i detta forum och jag ställer mig totalt frågande till din inställning då min egen är precis den motsatta! Sen kan jag hålla med om att .NU har vissa områden där dom behöver bli tydligare och förbättringsbara - men det kan man väl lungt säga om .SE också..
|