WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Varning för Google Adsense! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=29338)

Danielos 2008-05-16 23:06

Kedi, har helt rätt, den som startade www.gratisforum.se blev verkligen avstängd helt utan anledning så lång han och jag vet.

expression 2008-05-17 01:37

Google är onda, men jag har inte upplevt några som helst problem med att ta kontakt med de. De är hur lätta som helst att ta kontakt med.

Wojt 2008-05-17 02:35

Typiskt Google-hyckleri som kommer bli värre i framtiden. Alla borde migrera mot affiliateannonser så Google förlorar en hel del pengar och kanske kommer till insikt.

Att de själva länkar till warez i sina SERPs med annonser verkar vara helt OKIDOK.

WebboT 2008-05-17 03:16

Citat:

Originally posted by Wojt@May 16 2008, 19:35
Alla borde migrera mot affiliateannonser så Google förlorar en hel del pengar och kanske kommer till insikt.

Det kommer inte hända förrän det kommer några affilate progam/nätverk som fungerar på ungefär samma sätt som Google Adwords/Adsense gör, dvs att varje annons matchar innehållet på varje sida.

Som annonsör kan jag säga att Adwords är helt överlägset när det gäller konvertering.
Körde själv ett affiliate program under ett par år och det gav inte i närheten av vad Adwords gõr.

Glöm inte bort att Adsense-annonserna tillhör annonsörerna och inte Google. Google tjänar sina pengar på att förmedla annonserna.
..och så länge det inte finns nåt bättre alternativ för oss annonsörer så kommer Google äga online-annonser.

Danielos 2008-05-17 10:29

Citat:

Originally posted by WebboT@May 17 2008, 03:16

..och så länge det inte finns nåt bättre alternativ för oss annonsörer så kommer Google äga online-annonser.

Fast svenska marknaden är jämför sett rätt liten, under de senaste veckorna jag har jag testat rätt mycket nu, och på den spanska/engelska/tyska/franska marknanden ger http://www.impresionesweb.com/ faktiskt typ 80-90% av mina tidigare Adsense intäkter och samma gäller på den amerikanska marknaden.

Så att jag är övertygad om att saker och ting är på väg att svänga.

Conth 2008-05-30 00:36

Citat:

Originally posted by robertsson@May 16 2008, 12:11
Citat:

Jag kan ju inte granska 80 000 forum dagligen (vilket ju skulle krävas).

Det känns som om du har hängt upp dig på fel grej. Det är DU och Google som har haft ett avtal, inte dina forumanvändare och Google. Om det är DU som ingår avtalet så är du avsarig, sedan skiter Google i om du har 1, 80.000 eller 2.000.000.000 forum, det är liksom inte relevant. Googles regler är klara och du har inte följt dessa, trots 10 anmärkningar (vilket för övrigt är rekord, vad jag känner till. Normalt så stänger Google av direkt eller efter ett mail).

Slutsatsen blir ju rätt märklig - man kan aldrig använda Adsense på sajter med användargenererat material (om du inte förhandsgranskar ALLT)...

Om någon skriver ett "otillåtet" inlägg på din sajt så har DU brutit mot avtalet med Google. Finns ju INGEN levande sajt som kan leva upp till det... eller?

Tror inte Google vill att man ska tolka det så...!?

edit:*stavning*

Danielos 2008-06-02 13:19

Conth, generellt verkar Adsense stänga av de som de vill stänga av oavsett vad man har brytit mot eller inte brytit mot.

Jag har skickat 3-4 email de senaste 2 veckorna till adsense support och har inte ens fått ett svar....

Jag har genellt en mkt ren och välskött forum service, och det intressanta nu när jag kör annan reklam än Adsense är hur otroligt intresserade alla andra reklamnätverk är, för nu har jag tex blivit premium publisher på chitika.com.

clonix 2008-06-02 13:51

Jag har personligen börjat minska på användandet av adsense på mina sidor!

Har istället börjat med egna text-annonser för att slussa trafik mellan mina egna sidor
tjänar mera på det än på adsense så valet är inte direkt svårt!

Har inga problem med adsense men det som verkligen stör mig är skillnaden på inkomster.

Danielos 2008-06-02 15:22

clonix, om du kan tjäna mer pengar med seriösa annonsföretag än adsense så måste jag säga grattis och jag hoppas verkligen att adsense kommer att komma på skam med sitt oseriösa sätt att bemöta sina seriösa publicister.

robertsson 2008-06-12 12:54

Jag har fått en varning från Google Adsense för en sajt som jag inte ens driver eller har nått som helst samröre med. Hade inte ens hört talas om sajten innan varningsmailet kom.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson