Citat:
Originally posted by thezaugg@Mar 12 2008, 23:21
Invandrare som kommit hit måste sköta sig bättre en än svensk, svensken har mer rätt att vara här för att det är hans land. Majoriteten av invandrare lever som dem gör i sitt hemland utan att anpassa sig och ja det gör dem klart sämre än svenskar
|
Vilken härlig syn du har - och hur befäng är den. Jag ser fortfarande att alla skall följa de regler (då menar jag lagen) som finns i landet och till viss del anpassa sig efter de värderingar som finns här; då menar jag att man jobbar och betala för sig till den mån man man chansen att göra det. Inte fan kan man resonera som du gör!
Att de lever på samma sätt som i sitt land är ju på grund av att de levt så kanske i 30-50 år och det enda de känner till. Det är det livet de levt och alla vet att stora personliga förändringar är svåra att genomföra, för alla, oberoende om man är muslim, svensk eller av annan nationalitet. Som jag nämnde innan, så kanske är det inte möjligt att blanda kulturer med så skillda traditioner och värderingar. Det diskuteras inte så ofta, men man kan inte sopa det under mattan.
Men om vi inte kan erbjuda ett liv, jobb och boende under samma förutsättningar som andra har, då skall vi inte låta folk komma hit. Det är orättvist för de som kommer hit och för oss som bor här.
|