WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Downtime på Binero? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=26451)

independence 2008-01-26 19:32

Mer downtime... :(
(på idefix nu, har inte svarat på en kvart eller så på varken mail eller webb)

htiawe 2008-01-26 20:35

Jag har haft lite problem under dagen, MySQL-servern var död en stund, Majestix var seg som sirap stundtals osv. Inget på driftinfo.

Tobab 2008-01-26 20:47

Citat:

Originally posted by htiawe@Jan 26 2008, 20:35
Jag har haft lite problem under dagen, MySQL-servern var död en stund, Majestix var seg som sirap stundtals osv. Inget på driftinfo.

Finns här:
http://www.binero.se/kundservice/hjalp/?_m..._m=news&_a=view

Rapporterat 14:50

BRAiNFLAKES 2008-02-07 02:31

Har sida på Von Anka som kräver ständig kontakt med servern (en chattsite), responstiden brukar ligga runt 300-400ms normalt, ibland spikar den och blir helt otillgänglig under en minut. Detta upprepar sig gång på gång.

Hade varit kul om nån representat från Binero hade velat delta i den här tråden och tala om när det kommer att åtgärdas.

Spirre 2008-02-07 02:42

Nu är vi där igen, är WN officiella supportkanalen för Binero tex eller andra webhotell?

Ni som alltid skriver en tråd här innan ens tittat deras driftinfo/kontaktat dom, tror ni att de snabbare blir löst genom lägga de här?

Testa lägg en supportticket o ge dom lite info så dom kan felsöka det.

xarph 2008-02-07 20:32

Citat:

Originally posted by BRAiNFLAKES@Feb 7 2008, 03:31
Har sida på Von Anka som kräver ständig kontakt med servern (en chattsite), responstiden brukar ligga runt 300-400ms normalt, ibland spikar den och blir helt otillgänglig under en minut. Detta upprepar sig gång på gång.
Hade varit kul om nån representat från Binero hade velat delta i den här tråden och tala om när det kommer att åtgärdas.

Har PRECIS samma problem som dig och tänkte starta en tråd angående detta då det har blivit väldigt irriterande på sista tiden. Det har varit såhär ett tag nu.
Jag får ingen kontakt till sidan på 1-2 minuter ibland sen rullar det på igen.

En sak till som jag ville ta upp är att jag undrar varför det tar sån tid innan man ansluter till sidan, ta ca 1-3 sekunder.

Om vi jämför med Loopia där t.ex. Dan har sina sidor:
new y o r k.se
t ri vi a.se

Där är det SJUKT snabb responstid. Jag knappar in adressen och jag är inne på sidan direkt.

Varför är det sån skillnad?

Jag vill inte ha några: "BYT TILL LOOOPIAAAA!!!!!!111!!!oneone!!eleven då"
Jag bara undrar varför det är sån skillnad, vad är problemet egentligen?

Men om jag t.ex. ska in på en av mina sidor:
iphone in fo.se

Så tar det 2-3 sekunder innan den ansluter och är inte alls lika responsiv.

Spirre: Man vänder sig hit för att se om det är fler som har samma problem. I detta fallet så är det alla som ligger på VonAnka som upplever detta problemet verkar det som.

När min sida går ner 1-2 minuter så är även:

allting gr a t is.se
ma r cus we st berg.se

också nere.

Dom två sidorna ligger också på VonAnka hos Binero.

Vatos Locos 2008-02-07 20:58

Har alla mina sidor på Von Anka och de fungerar utan problem.

htiawe 2008-02-07 23:02

Jag tycker ändå ni borde kontakta supporten, det spelar ingen roll om ni hittar fler som har samma problem, om ingen tipsar supporten om det så lär det inte hända något.

BRAiNFLAKES 2008-02-08 02:24

Jag har varit i kontakt med supporten. Har fått till svar att
"det tyvärr inte är något vi kan göra åt i dagsläget" och att "Problemet kan bero på att kontrollpanelen ibland startar om apachen då någon användare lagt till eller tagit bort en ny webbplats."

Tycker att Binero har väldigt snabb och trevlig support.

Synd att responstiden varierar så. Har övervakat en del idag m.h.a FireBug. Normalt ligger det runt 100-200ms. Ibland (under längre perioder) uppgår responstiden till 500-2000ms. Några gånger har jag sett att det går en minut, ibland längre utan att servern svarar. Det sistnämda är förödande för en chattsite. Användare säger att de fått 404-fel vid tillfällen.

Binero verkar vara ett trevligt företag men det här är under all kritik, hoppas att det blir bättre. Har ingen lust att byta webbhotell igen (speciellt eftersom jag precis övertalade min uppdragsgivare att byta till Binero).

Servern har iallafall fungerat bättre idag än igår.

JimmyOh 2008-02-17 15:49

Citat:

Originally posted by BRAiNFLAKES@Feb 8 2008, 03:24
Jag har varit i kontakt med supporten. Har fått till svar att
det tyvärr inte är något vi kan göra åt i dagsläget och att Problemet kan bero på att kontrollpanelen ibland startar om apachen då någon användare lagt till eller tagit bort en ny webbplats.
Tycker att Binero har väldigt snabb och trevlig support.
Synd att responstiden varierar så. Har övervakat en del idag m.h.a FireBug. Normalt ligger det runt 100-200ms. Ibland (under längre perioder) uppgår responstiden till 500-2000ms. Några gånger har jag sett att det går en minut, ibland längre utan att servern svarar. Det sistnämda är förödande för en chattsite. Användare säger att de fått 404-fel vid tillfällen.
Binero verkar vara ett trevligt företag men det här är under all kritik, hoppas att det blir bättre. Har ingen lust att byta webbhotell igen (speciellt eftersom jag precis övertalade min uppdragsgivare att byta till Binero).
Servern har iallafall fungerat bättre idag än igår.

Detta låter ju inte så roligt. Jag införskaffade nyss ett konto hos Binero.se. Borde kanske har kolla i den här tråden först... Oroväckande. :(

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson