WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   .NU auktion (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=25199)

Internet Sweden 2008-02-02 00:25

Citat:

Originally posted by autosvar@Feb 2 2008, 00:22
Står du fortfarande som ägare?
Visst, [rfv . nu] har legat i mitt Loopiakonto sedan jag registrerade den (även nu efter koll), så det känns ju lite lustigt att Nunames auktionerar bort upptagna domäner. Det var väl en jäkla tur att det inte var en som gick för stora pengar, för då hade det nog blivit ett himla liv.

Lika stor blunder iofs oavsett domän..

Xamda 2008-02-02 00:48

Man häpnar över detta tilltag!

autosvar 2008-02-02 01:16

Citat:

Originally posted by Internet Sweden@Feb 2 2008, 01:25
Visst, [rfv . nu] har legat i mitt Loopiakonto sedan jag registrerade den
OT: Ha ha jag måste ha hängt på forumet för länge, att du skulle äga just den domänen var min första gissning. Ontopic: Du kan alltså peka om den osv?

Internet Sweden 2008-02-02 01:22

Citat:

Ursprungligen postat av autosvar
Citat:

Ursprungligen postat av Internet Sweden
Visst, [rfv . nu] har legat i mitt Loopiakonto sedan jag registrerade den

OT: Ha ha jag måste ha hängt på forumet för länge, att du skulle äga just den domänen var min första gissning. Ontopic: Du kan alltså peka om den osv?

Vaddå? Vad menar du? en LLL-domäne som klassas som Premium av aktuellt domänregister! :P

autosvar 2008-02-02 01:24

Citat:

Originally posted by Internet Sweden@Feb 2 2008, 02:22
Vaddå? Vad menar du? en LLL-domäne som klassas som Premium av aktuellt domänregister
Omformulering: är den din fortfarande eller har den överförts till köparen?

Internet Sweden 2008-02-02 01:26

Citat:

Ursprungligen postat av autosvar
Citat:

Vaddå? Vad menar du? en LLL-domäne som klassas som Premium av aktuellt domänregister

Omformulering: är den din fortfarande eller har den överförts till köparen?

Vad tror du? Besök den!

autosvar 2008-02-02 01:41

Citat:

Originally posted by Internet Sweden@Feb 2 2008, 02:26
Vad tror du? Besök den
Ha ha ok Point taken. Antar att jag är trög men har .nu verkligen sålt en av dina aktiva domäner eller är det en typo på auktionslistan?

Internet Sweden 2008-02-02 09:03

Citat:

Originally posted by autosvar@Feb 2 2008, 02:41
eller är det en typo på auktionslistan?
Jag tror att jag efter mycket letande hittat att det är just det.

I ett inlägg hos namepros står det [rvf . nu] vilket verkar stämma då det är samma holländska företag som är teknisk kontakt och samma regdatum som resten av domänerna de vann.

Så det var en liten felstavning som krypit sig in i auktionslistan - ingenting annat.
Det var ju ganska skönt att veta trots allt.

autosvar 2008-02-02 10:05

Citat:

Originally posted by Internet Sweden@Feb 2 2008, 10:03
Så det var en liten felstavning som krypit sig in i auktionslistan - ingenting annat. Det var ju ganska skönt att veta trots allt.
OT: Och jag som precis börjat puffa upp kuddarna, lagt öl på kylning och dukat upp snacks för att njuta av en hård kamp mellan om domänen mellan .nu i vänstra ringhörnan och Internet Sweden i högra ringhörnan. Ontopic: Det var skönt att det löste sig.

Internet Sweden 2008-02-13 21:08

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av AnOnYmUs
Tror det var alla som var med :)

Stort tack AnOnYmUs - Pillade snabbt med dem och kom fram till att av de 47 som såldes så var det 25 stycken av dem som gick för ca 10 000 SEK eller mer. Det som fascinerar mig mest är att båda IDN-domänerna hamnade så högt. Söker man på domänerna som inte såldes, så står det att de snart ska auktioneras ut - vet inte om det är gammal information eller om Nunames planerar snart igen.
http://www.internetsweden.com/images/NU_auktion.JPG

Måste återknyta till den här tråden igen.
Influerad av prisnivåerna vid denna auktion och efter ett mycket tungt och tidskrävande reasearcharbete har jag nu på 24 timmar lyckats registrera tre .nu-domäner som tidigare haft en och samma ägare sen -97. Jag anser själv att åtminstone 2 av dessa är i klass med den övre delen av listan vad gäller kvalitet.

[engineer.nu]
[wine.nu]
[love.nu]

Synd bara att dom inte naturligt faller på plats i mina nuvarande utvecklingsplaner- men det går väl att sitta på ett tag.. eller så får jag väl kontakta vinnarna sedoauktionerna för att höra om dom är intresserade.. :rolleyes: Känns bra att det gav utdelning iaf.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson