![]() |
klein: This must be your lucky day! Binero skriver idag i sin blog att man slutat stänga telefonväxeln under lunch, så nu är det bara att byta webbhotell och se glad ut. :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Noterade att Loopia skickar spam till kunder, tycker detta är ett jävla ofog, att fort man beställer något av ett företag, så tro att min epost låda är någon jävla allmänegendom, som man kan droppa sitt gegg i. Utan att fråga tvångansluts jag till dirvers nyhetesbrev som jag inte vill ha. Där här att en del företag vill tvinga sej på mej, känns obehagligt oc Ungerfär som man skulle börja tvångansluta folk till facket, eller alla som har IQ mindre 70 måste bli medlemmar i Det Nationalsocialtiskaarbetarpartiet Sverigedemokraterna, eftersom där är alla andra som har låg IQ redan medlemmar. Varför får jag inte fråga till mej för, Får vi skicka ett nyhetesbrev till Er Epost lådan, som tack för detta så får du det här av oss. Svara inte jag, så skall det tolkas som ett NEJ och ingenting annat. Att jag i framtiden skulle köpa fler domäner av loopia är efter en helt uteslutet, jag tilllämpar 100% nolltolerans emot företag som spama mej antingen via telefon eller epost, kan ett företag inte bemöta mej med respekt, så är jag inte kund där längre. Det har telia fått lära sje.. Skickade tom ett brev till deras marknadsföreningsavdelning, talade om att jag köpte 3 st tjänster av dem. För varje gång jag blev störd av deras "telefonförsäljare" skulle jag avsluta 1 tjänst hos dem.. Det fungerade. Jag tycker det är dags att man börja visa folk respekt. |
Citat:
Vi skickar ut nyhetsbrev ungefär en gång per månad med information om vad som händer inom företaget och vad vi fokuserar på den närmsta tiden. Dessutom har vi i de senaste utskicken haft med lite information om vad man ska se upp med när man registrerar domännamn eller är i kontakt med företag som registrerar domännamn med ett tveksamt tillvägagångssätt. I dagsläget finns ingen möjlighet att från våra kontrollpaneler välja om man ska vara med i sändlistan eller inte (eller ens vilken e-postadress man vill ha med där), men genom att kontakta vår support via e-post kan vi göra de önskade förändringar. Det går också med länkar från själva nyhetsbrevet plocka bort sin epostadress från sändlistan. |
Citat:
Och jag ser helst att det kommen en opt-out länk längst ner i breven snarast eller så kan det hända saker....... |
Ursäkta om jag framstå som en gnällig jävel. Men jag tycker det skall inte vara opt-ut förfarande, utan opt-in.
Jag lämnar ut min epost adress av ett skäl, att få realvant information. Inte massa en dravel, om hittan eller dittan. Jag tro fler och fler börja bli trött på att bli störda via Epost och telefon. Risken är att man spam markera brevet, sedan så missar man viktigt information. Bara för man läst Marknadsförning på internet kurs 1A på AMS, så bör man som företag vara ödmjuk och lyssna på kunderna också. Jag tro folk här på forumet skulle flyga i taket, om man t.e.x börja använda SMS för reklam som företag. |
Det här kanske borde tas i en separat tråd men jag håller med. I dagsläget får du som privatperson oftast lite för mycket erbjudanden än vad du bett om och då behöver det inte betyda att du har fått en massa spam utan att företag tar sig friheten att skicka ut alla sina nyhetsbrev och erbjudanden till sina kunder. Notera att det här inte är enskilt för Loopia utan det är något som en del företag tycker är okej, helt enkelt.
Ett nyhetsbrev ska man allltid signa upp sig för och om man gjort det ska det alltid finnas enkla sätt att ta bort sig från utskickslistan, det ska räcka med ett klick och sen en "Bekräfta"-knapp. Man ska inte behöva logga in på sitt konto eller behöva verifiera med CAPTCHA och en klickbarlänk i ett mail. |
Vi börjar komma ifrån ämnet, men apropå reklam ser jag en av de största fördelarna med en boxadress som att man kan sortera bort och slänga all reklam direkt på postkontoret.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson