![]() |
Kjette:
Jag tror ni kan bli av med 50 % av era inkommande samtal och mejl (och frigöra viktig tid för att felsöka och ominstallera) med att göra exakt vad du gör nu. Följer med i den här tråden (som nog många av era kunder läser) och svarar på inlägg. Sen måste ni inse att ni är ett företag med kunder. Måhända relativt tekniskt kunniga kunder men informationen ska vara enkel att förstå. Att beskriva att web01 är web01.proinet.se är lite goddag yxskaft. Det man som kund vill veta är: Hur påverkar detta mig? Jag har ju ingen aning om jag har web01.proinet.se eller xyx01.proinet.se... Varför inte lägga ut en FAQ på driftinfo.net eller annan sida som ni uppdaterar med de frågor ni lär få in hela tiden? Håll kundfokus på informationen också. Lika övertygad som jag är att ni gör er bästa, lika övertygad kan ni vara att vi har frågor. Därför är informationen så viktig. Framförallt när man inte alltid kan ringa och när ni heller inte svarar på mejlen på direkten (har tex ett obesvarat mejl från imorse). |
Kjette: Jag tror inte jag är ensam om att bara mitt "primära" domännamnet fungerar medan resten inte tycks peka till rätt mapp på webbservern. Det går som jag tidigare nämnt heller inte att lägga till dom i cPanel igen eftersom de enligt cPanel redan är inlagda fast att jag inte kan se dom i listan.
Är det här någonting ni är på väg att lösa generellt för alla eller vill ni att man ringer in om detta? Man vill ogärna ringa och störa/försena arbetet om det ändå är något ni jobbar med ;) |
Citat:
|
Detta med att alla sidor pekar på det primära domännamnet är ju en katastrof, hur ska en besökare tyda detta? Var bättre när man inte kom någon vart alls. Blir väldigt olustigt om man blandat kunder, bloggar och projekt på samma konto och nu hamnar alla på någon obskyr sida man gjorde när man startade det...
Själv löste jag det med en ny index.htm fil med texten "tekniska problem" i min baskatalog, undviker man att sabba sina varumärken ivarjefall. På det stora hela tror jag detta blir en nyttig läxa för framtiden angående på vilka webbhotell man bör lägga vilka sidor. Gillar fortfarande proinet och deras priser dock, men inga större projekt där i framtiden =) |
Jag tror ju Kjetil har ganska mycket o tänka på som ensam tekniker o supportomte. Tror hans största prioritering just nu är att få den hjälp han behöver för att återställa de maskiner som blivit saboterade.
Så man får nog ha lite tålamod att han inte har tid o sitta webtjatta på forum hela dagen när han har kunder vars mail o web inte fungerar som han har ansvar att få igång igen asap. Nu vare ju oturligt det som hänt. Just my 2cents |
någon som vet vad som hände imorse? Tycke allt fungerade hyffsat igår kväll men nu är det tydligare ytterligare problem... Men jag håller me d flesta uppdateringar an information av grymt begränsad...
|
Om det var web03.proinet.se så hörde jag från Kjetil just att den drabbades av en kernel panic.
Tycker synd om Kjetil just nu En leverantör som bryr sig. |
Citat:
Så dom säkrade väl va som kundes sen valde dom att installera om. Jag håller helt klart med dig jonny, att de har inte gått snabbt och rutinerna kanske ska ses över.. men menar mer att folk som skriver här verkar tro att de är att man trycker på en knapp så gör den allt själv. o klar på 30min.. Sen även om de "finns" rutiner för sådant här så testas dom ju inte förrän olyckan är framme, de är då man ser vad som felar i rutinen.. tror ju knappast de kommer ta ~30timmar eller va de har tagit nu.. om de skulle hända igen. Jonny: själva da? hur snabbt kan ni återskapa en server? med configs, paneler, kunddata? |
hmm,verkar som de inte är deras vecka... först uppköpta av vebbhotellet, sen hackade o nu kernel panic..
*edit Läsa lite om de http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.123665 |
kan någon förklara för mig vad en kernel panic är för något? :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson