![]() |
Mest till distansdata, men inte enbart.
Du får skilja på moral och juridik. |
Citat:
Eller har de egna tjänster Tobbe? Så här står det på telefixs hemsida iallafall: Telefix samarbetar med Viatel som har god erfarenhet av betallösningar och telefonsystem sedan 1992. Dags att smeka på en laphroaig |
Citat:
|
Citat:
Men vad menar du skulle vara fel juridiskt i det jag skrev ? |
Undrar om det är ngn aktiv medlem här på WN som äger den i media omdiskuterade siten sexforum.se ?
|
Citat:
Mycket av den går att tillämpa även på sajtägarna, men inte beroende på materialet i sig. Även PuL faller tillbaks på den som laddat upp "personuppgiften". Hur man än vänder och vrider på det har givetvis sajtägaren ett stort ansvar, och det största misstaget de kunde göra i samband med att Insider kom och knackade på var att de inte pratar. Skit samma om Insider sedan klipper det eller vinklar det som sägs. Dessutom tror jag att chansen ör stor att de helt hade utelämnat den som hade pratat, om det talade emot deras story. Tyvärr måste jag tillägga. För att undvika misstolkningar vill också tillägga att även om moral och juridik är två olika saker, betyder det inte att man fritt bör göra vad man vill som råkar vara juridiskt tillåtet i alla situationer. |
Nästa gång är det väl mina sidor som dyker upp på insider =)
|
Citat:
|
Jag måste erkänna att programmet var lite halvdåligt, vilket är synd med ett sådant intressant ämne. Sen blev jag faktiskt irriterad när de började ringa runt till folk som har betalat från jobbet. Vad har det med saken att göra? 30 kronor hit eller dit spelar ju ingen större roll...
Men det som är riktigt förjävligt är att folk tjänar pengar på att sådana bilder läggs upp. Jag blir jävligt irriterad på det, eEftersom personerna bakom siterna är mycket väl medvetna om vad det är för bilder som läggs upp. |
Citat:
Sen vänder jag mig lite mot intervjun om bilderna som blev "snodda" från datorn. I alla fall som jag konstaterade det har bilderna delats ut i ett fildelningsprogram, förmodligen av misstag, och därmed är stöld ett starkt ord. Mest skrämmande var väl rutinen för att få bort bilder från en av sajterna "Skicka in ett nyttaget kort på dig själv där du håller upp en skylt...". Den stora skillnaden är förmodligen att lite mer seriösa sajter reagerar snabbt och effektivt på den här typen av material. Om det nu finns en film som klart är klassad som barnporr med 20 000 nedladdningar utan att ägare agerat vore det mycket intressant att se om det blir något åtal mot sajtägaren själv. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson