WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Om du vann 1,8 miljarder skulle du... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=18989)

tartareandesire 2009-12-07 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas (Inlägg 20334350)
StateCollapse: http://www.wn.se/showpost.php?p=198181&postcount=1

Du är sannerligen sista punkten, bortsett från att det inte var 6 månader utan nästan 3år

Det är kanske bättre än att skapa femtielva nya trådar om samma ämne? :)

Citat:

Ursprungligen postat av ConnyWesth (Inlägg 20334378)
Om jag vunnit 1,8 Miljader svenska kronor hade jag:
10) jag skulle aldrig slösa bort mitt liv på att resa, det finns så många roliga projekt man kan genomföra i min närhet så jag skulle ha jobb med detta resten av livet, för det nödvändiga resandet skulle jag anställa någon i respektive projekt.
11) jag skulle ta total kontroll över min tid och bara göra de projekt jag tycker är roliga eller utvecklande för mig själv eller lönsamma så jag kan få mer resurser att göra fler projekt...

Slösa bort ditt liv med att resa? Jag tror faktiskt du skulle få ett betydligt mer berikande liv om du verkligen levde lite. Mer input ger oftast också mer output. Man presterar normalt sett betydligt bättre (framför allt av den mer kreativa varan) om man har ett varierat och berikande liv även utanför arbetet.

Jonas 2009-12-07 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20334451)
Det är kanske bättre än att skapa femtielva nya trådar om samma ämne? :)

Coolt, då skall jag skriva en bot som skriver "bump" i sista tråden på alla forumen.

Så väcker man liv i alla gamla trista trådar här :D

qson 2009-12-07 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas (Inlägg 20334500)
Coolt, då skall jag skriva en bot som skriver "bump" i sista tråden på alla forumen.

Passa dig ;)
Annars kanske någon köper WN för 1,8milj och sen blockar dig!

Vem Vet? :D

Geneva 2009-12-07 23:44

Köpt så många fastigheter som möjligt i USA/Spanien.

MrBob 2009-12-07 23:58

Jag skulle anlita Conny som personlig rådgivare. Han verkar vara påläst... Jag skulle inte mäkta med att hantera så mycket pengar. Det skulle ta för mycket kraft, tid och energi från det jag egentligen tycker är roligt, och det är att arbeta.

Jag skulle snacka projekt i förtroende med Conny... och han skulle titta skeptiskt på mig och säga att om det funkar skulle han få väldigt mycket mer pengar att förvalta...

Keep the dream alive! :-)

tartareandesire 2009-12-08 00:03

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas (Inlägg 20334500)

Nu var det ju kanske inte det jag menade? OT-trådar är sällan faktaspäckade, om de nu är så trista så skriv inget i dom :)

Jonas 2009-12-08 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20334505)
Det var kanske inte det jag menade?

Jo? DU sa att det är bättre än att starta en ny tråd.
Eftersom allting redan skrivits minst en gång här så varför inte väcka alla gamla trådar till liv?

Citat:

Ursprungligen postat av qson (Inlägg 20334502)
Passa dig ;)
Annars kanske någon köper WN för 1,8milj och sen blockar dig!

Vem Vet? :D

Varför inte byta ut hela startsidan till en stor sökruta så att folk kan lära sig att söka? :)

tartareandesire 2009-12-08 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas (Inlägg 20334506)
Jo? DU sa att det är bättre än att starta en ny tråd.
Eftersom allting redan skrivits minst en gång här så varför inte väcka alla gamla trådar till liv?

Varför inte byta ut hela startsidan till en stor sökruta så att folk kan lära sig att söka? :)

Sorry, råkade klicka fel först :) Lite för trött...

Jag skrev att det är bättre att använda en gammal tråd men inte "skriva en bot som skriver 'bump' i sista tråden på alla forumen". Detta förutsatt att innehållet fortfarande är relevant. Det underlättar för alla som söker information att den finns i en eller ett par trådar istället för tio eller tjugo. Det finns trots allt ett stort antal personer som faktiskt behärskar sökningen men, visst, fler skulle inte skada :) När det gäller åsikts- eller diskussionstrådar så är det väl kanske inte så stor poäng med att använda samma tråd dock.

Headswe 2009-12-08 08:20

1. Jag hade gått ut i aftonbladet och berättat om min vinst.
2. Spenderat pengarna helt hejdlöst.
3. Gråtit ut i aftonbladet över hur pengarna förstört mitt liv och hur utblottad jag är nu.
4. Gått på kändisfester med robinssongänget.

tartareandesire 2009-12-08 08:22

Citat:

Ursprungligen postat av Headswe (Inlägg 20334521)
1. Jag hade gått ut i aftonbladet och berättat om min vinst.
2. Spenderat pengarna helt hejdlöst.
3. Gråtit ut i aftonbladet över hur pengarna förstört mitt liv och hur utblottad jag är nu.
4. Gått på kändisfester med robinssongänget.

Borde inte fyran komma lite tidigare? Om du nu inte vill vara utblottad på festerna :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson