WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Attack mot jobbsajt drabbade webbhotell (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=15783)

grazzy 2006-08-26 19:42

Låter som ett bra sätt för ungdomarna att slippa ansvar men med alla andra medborgerliga rättigehter behållna såsom akassa, soss och barnbidrag. Vad kommer härnäst.. osynliga företag? Osynliga bilar och osynliga våldtäktsmän. Super, tack för att ni leder vägen.. osynliga packet.

myapp 2006-08-27 03:54

Men de har ju på sin webbsida tagit kredd för en massa andra aktioner. För mig duger inte förklaringen att vem som helst kan göra vad för skit som helst i partietsnamn och sen när gäller att ta skiten för det så vill de inte det.

Mattias 2006-08-27 04:12

Någon som läst igenom deras artiklar/nyheter?
De stavar verkligen dåligt, förväntas detta tas seriöst?

Det enda man kan läsa ifrån detta parti är sabotage.
Ett pack idioti, förstår inte vad folk ser i detta parti.
Säkerligen 90% skadeglada människor som dyrkar sin anarkism.

Min dörr kan ni också få fota, sök lite på domänerna så hittar ni.

halloni 2006-08-27 05:06

ja att de stavar dåligt kan ju ingen rå för, men vad förväntar vi oss av ett "parti" som gärna gömmer sig i skyddet av "anonymitet" samt verkar till större del bestå av arga ungdommar som inte vill acceptera det samhälle dem lever i?

att de sedan gillar att jämföra kommunala byggnader och dylikt med "aucshwitz" och nazi-tyskland ( av vad jag har sett på deras bilder ) förstår jag inte heller, var det inte nazi herraväldet som brukade våld för att få fram det dem ville?
det vill säga inte helt olikt av hur partiet går till väga för att få fram sin vilja.

är det någon som kan förklara exakt vad dem vill få fram förresten?
såvitt jag ser på deras sida så fattar jag bara så mycket som att "vi krossar glas och hatar allting", men ingenting om deras åsikter om hur DEM tycker samhället skulle bli bättre.. eller har jag missat det?
javisst, panga regeringshuset och avskaffa hela lagboken så blir sverige genast bättre!

vad är skillnaden mellan detta parti och ett pack anarkister med ny logo..? <_<

rchrd 2006-08-27 11:49

Tja, alltså oavsett om ni bryr er eller ej (aktiviteten här är ju iofs ganska hög) så är det alltså så att det inte handlar om ett parti med medlemmar i traditionell mening. Ni själva kanske också är medlemmar i Osynliga partiet. Läs lite i textarkivet:
http://www.osynligapartiet.se/text.php

nudie 2006-08-27 13:16

ååååhhh.. varför kan inte såna här människor bara dö :(

Mattias 2006-08-27 16:46

Citat:

Originally posted by rchrd@Aug 27 2006, 11:49
Ni själva kanske också är medlemmar i Osynliga partiet.

Tror inte det är någon som vill förknippas med OP.
Vare sig man faller in i någon utav groparna.

Inte precis så att man automatiskt blir Nazi för att hitler säger att du är det.

Alpha 2006-08-27 16:53

Jo mattias är natzi!

Det ni skrev fick mig att fundera lite på vad Osynliga partiet gjort tidigare som kommit upp i media!?

Är det någon som vet om det förekommit HOT eller liknande?

Vad jag vet så är det bara lite fönsterrutor som de kastats sten på.

hubbert 2006-08-27 18:45

Tja jag tycker det inte är så bara att angripa politiska partiers lokaler även om det råkar vara lite fönsterkross. För övrigt så anses Osynliga partiet ha kopplingar till Syndikalistiska ungdomsförbundet.
Enligt en del är även deltagarna till viss del aktiva i AFA, då pratar vi om misshandlare. Finns det djurrättsaktivister där, ja pratar vi om mordbrännare.

PRQ 2006-08-27 19:57

Osynliga partiet är ett projekt av SUF ja, men de sammanslutningar som utför dåd/aktioner i OPs namn behöver inte ha något med just SUF att göra.
Dock handlar det ofta om mer eller mindre lösa tillhörigheter och folk rör sig mellan dem beroende på vad det är det ska kastas sten på.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson