![]() |
Citat:
|
Citat:
Jag säger då det, rensa bolaget på personer. Finns förmånga som inte passar in i IIS. IIS ska inte bedrivas av ett gäng kostymkillar som inte har en aning om vad de egentligen har att göra med. Det ska bedrivas av kunniga personer som vet vad domäner handlar om. När jag tänker på IIS styrelsen, så tänker jag mer på ett gäng 08or som vill kamma ut lite styrelsebidrag samt utöka sina "meriter" och få ett tufft visitkort. Jag tycker det är skoj att läsa pressreleaser typ "när vi starta fanns XX tusen domäner, idag finns det XXXXXXXX tusen domäner". Och? Som att de är bakom "framgångarna". |
Citat:
|
Citat:
|
Det är en hel del nummer domäner som blivit reggade på ombuden direkt eller genom bulvan.
Jag har just nu en dialog med II-stiftelsen om detta. |
Citat:
Ombud bör få registrera hur mycket domäner de vill och vad de vill. Så enkelt är det. Sen kan man ju fråga sig om ombuds verkligen behövs. Iaf i den form som de existerar idag i. |
Citat:
|
Bästa hade varit om man reggade direkt hos nic.
Jag skall föreslå detta. I övrigt kommer väl det inte ge nått, tycker bara det verkar vara en bluff branch. Man kanske skall tipsa Aschberg och company istället. |
Vad gör ombuden för Nic-se sämre än ombuden för ICANN? Du kan inte registrera com-domäner direkt hos ICANN, är det också fel?
|
Citat:
Sättet att registrera en domän idag via IIS är via email, då kan man likaväl köra det direkt som kund mot IIS tycker jag. Betalningar sker via kort-online t.ex. Eller Så gör man om hela systemet och IIS tar steget bakåt och blir mer som ICANN, upphandlar ut alla stora tjänster och öppnar upp ett "API" mot ombuden där registrering sker. Har någon här någonsin ringt till ICANN och undrat varför deras betalning inte blivit accepterad? Eller kanske för att fråga något rent generellt? Nej. Allt går via ombuden. Precis som det bör fungera via IIS. Bort med all överflödig personal, satsa på tekniken istället för löner. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson