![]() |
Även jag tycker att inläggen ibland håller väldigt låg kvalite. Min personliga åsikt är att något borde göras annars försvinner många vidare till andra forum som håller högre kvalite. Men jag tycker man angriper problemmet fel när man vill stänga ute en grupp som tex nybörjare. Nybörjare kan snart vara riktigt bra resurser så att blockera denna grupp får inte WN att växa och bli bättre. Mina förslag till förbättring;
- Hårt regelverk som talar om vad som gäller på WN och vad som får skrivas och inte skrivas. - Alla nybörjar frågor som kommer hänvisas artigt till andra resurser på nätet. Börjar man svara på dessa så kommer det bara flera av samma sak. |
Citat:
|
Jag förstår inte varför inläggen skall vara så spydiga/sarkastiska hela tiden. Det kan vara kul om tanken är att det skall vara roligt. Men är det bara för att driva med folk så borde moderatorer på detta forumet ingripa oftare!
Vill ni ha medlemmar som skall och kan känna sig väkomna eller delaktiga så är nog detta det enda sättet. Moderatorer ... Gör er plikt!! Annars kommer fler än de som redan lämnat forumet att göra det. Det börjar med att ingen vågar göra inlägg mer, sedan drar man! Redan efter två veckor funderar jag på att dra. Synd på ett bra forum annars. Tråkigt att det skall vara så här :( |
Citat:
|
Har läst i tråden under en viss period nu och tycker det hoppas väldigt mycket mellan vad man personligen tycker.
Jag skulle vilja se dessa personliga tyckanden som punkter eller dylikt. Som alla kan diskutera fram ett resultat för. Kanske låter fel men jag skulle föredra det. Medlem1 svarar vad han/hon tycker om Punk1, punk2, punkt3. Medlem2 svarar vad han/hon tycker om Punk1, punk2, punkt3. Vilket kanske ger ett slutsvar på vad majoriteten vill och tycker. Det får bli mitt bidrag med förslag för idag /Mattias |
Tycker det är dumt att radera hela trådar. Det är bättre ni modererar inläggen som har gjorts med en motivering.
|
Ursäkta att det är tyst från oss moderatorer. De flesta av oss har mycket att göra med våra egna verksamheter just nu, men jag tycker att Decibel sa det bra:
Citat:
|
Daniel29:
Citat:
MEN det finns ibland en skillnad mellan hur medlemmar bemöts. Liknande fråga ("jag har köpt domännamn yyyyy.se vad skall jag ha det till" -stuket) ställt av en medlem som anses vara "kompetent" får i många fall konkreta förslag och det är en trevligare ton i inläggen. Kompentens verkar ibland bedömmas enbart efter, antal inlägg personen gjort/hur länge han/hon varit med i forumet. |
Citat:
1. Det var inte någon speciell tråd som jag menade utan det var flera trådar som fjag hänsyftar till, men när jag såg helt meningslösa svar i en tråd om Muhammed.nu så fick det mig att skriva här. Tyvärr verkar inte folk ha roligt när de postar här. Många forum brukar det vara sarkasm men med en gnutta respekt bakom inlägget. Det saknas av många här. 2. Tyvärr stämmer det du skriver att kompetens/respekt ges bara åt folk med många inlägg. Jag har själv varit moderator på ett stort forum. Där var det mycket "trevligare/lugnare" stämning i inläggen. |
Tror många medlemmar (De "professionella") har någon intern tävling där de alltid måste hävda sig och försöka överglänsa den andra, antingen med hur mycket stålars de tjänar på sin sida, eller hur mycket besökare de har, eller hur snygg webbsiten är..
-Martin |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson