WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Om de nya gTLD:erna (2013-2015) [Tråd 2] (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1063557)

laststory 2015-03-09 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20507290)
Japp, då har man mao chansen att knipa ett och annat guldkorn.

Ps. För er som ej är insatta/intresserade brukar flera andra aktörer (försöka) ta årsavgifter på sisådär 69999 dollar för de domäner som man rimligtvis kan vara intresserade av att äga. Detta brukar såklart resultera att de sitter med namnen själva. ;)

Inte att förglömma, de som låter dig registrera en bra domän för standardpriset och överaskar vid försnyelsetillfället med en 1000x så hög prissättning :)

Captain Thailand 2015-03-09 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20507293)
Inte att förglömma, de som låter dig registrera en bra domän för standardpriset och överaskar vid försnyelsetillfället med en 1000x så hög prissättning :)

Det är rent bondfångeri och ICANN etc borde (de sitter väl i samma båt) ta i med hårdhandskarna mot den typen av bedrägerier.

Det blir "intressant" att se om man själv drabbas. Jag har redan förnyat ca 250 av mina egna nya gTLD:er och hittills inget sådant *ta i trä*.

laststory 2015-03-09 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20507294)
Det är rent bondfångeri och ICANN etc borde (de sitter väl i samma båt) ta i med hårdhandskarna mot den typen av bedrägerier.

Det blir "intressant" att se om man själv drabbas. Jag har redan förnyat ca 250 av mina egna nya gTLD:er och hittills inget sådant *ta i trä*.

Har också klarat mig, vet du om det bara är Minds and machines som håller på med det? Dock gick jag miste om en del .work efter deras märkliga beteende senast vid GA.

Captain Thailand 2015-03-09 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20507295)
Har också klarat mig, vet du om det bara är Minds and machines som håller på med det?

Vet ej säkert, men jag hoppas det.

Captain Thailand 2015-03-11 18:39

Hej,

Idag släpptes: .MONEY, .LEGAL, .MEMORIAL och .COACH i General Availability.

Jag knep fyra .MONEY en minut efter GA-släppet: White.money, Golden.money, Miss.money och Inter.money.

Någon annan som intresserade sig eller gjorde något kap?

Sneaky 2015-03-12 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20507426)
Hej,

Jag knep fyra .MONEY en minut efter GA-släppet: White.money, Golden.money, Miss.money och Inter.money.

Någon annan som intresserade sig eller gjorde något kap?

Jag kollade på både golden.Money och inter.Money Utan att slå till.

Jag försökre försökte pre regga howtomake.money men den gick den 8e.

Reggade istället zzz.Money med en tanke om "make money while you sleep"

laststory 2015-03-12 12:51

Knep en jag är riktigt nöjd med. Gick bet på en annan pga. bankens idioti och tidsbrist.

Captain Thailand 2015-03-16 16:37

Hej,

Nu när det har gått ett drygt år med diverse nya gTLD:er live kan man konstatera:

1. Efterfrågan är relativt stor i Benelux och Mellaneuropa (Tyskland, GB, Nederländerna, Italien, Österrike, Schweiz mfl).

2. I USA och Kanada har efterfrågan varit mindre. Inte dött på något sätt, men intresset är betydligt mindre per capita än exempelvis Tyskland.

3. I Kina har bla .XYZ, .TOP och kinesiska IDN:er sålt förhållandevis bra. Inte oväntat har kineserna också reggat en hel del N.tld, NN.tld, NNN.tld och NNNN.tld.

3. I de skandinaviska länderna har intresset varit väldigt svalt. Nästan obefintligt jämfört med nämnda europeiska länder.

laststory 2015-03-16 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20507578)
Hej,

Nu när det har gått ett drygt år med diverse nya gTLD:er live kan man konstatera:

1. Efterfrågan är relativt stor i Benelux och Mellaneuropa (Tyskland, GB, Nederländerna, Italien, Österrike, Schweiz mfl).

2. I USA och Kanada har efterfrågan varit mindre. Inte dött på något sätt, men intresset är betydligt mindre per capita än exempelvis Tyskland.

3. I Kina har bla .XYZ, .TOP och kinesiska IDN:er sålt förhållandevis bra. Inte oväntat har kineserna också reggat en hel del N.tld, NN.tld, NNN.tld och NNNN.tld.

3. I de skandinaviska länderna har intresset varit väldigt svalt. Nästan obefintligt jämfört med nämnda europeiska länder.

Italien? Är du säker på den?

Att det är svagt i skandinavien är jag inte förvånad över, liten marknad. Sen ligger man väl inte direkt i framkant med någonting heller.

tartareandesire 2015-03-16 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20507579)
Italien? Är du säker på den?

Att det är svagt i skandinavien är jag inte förvånad över, liten marknad. Sen ligger man väl inte direkt i framkant med någonting heller.

Att Skandinavien inte skulle ligga i framkant är knappast sant. Tvärtom snarare om man ser till folkmängden.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson