WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1062780)

xpat 2014-09-08 10:57

Tragiskt att det finns så många nazister här...

spexer 2014-09-08 11:12

Citat:

Ursprungligen postat av xpat (Inlägg 20497841)

?

Nytt lågvattenmärke för "diskussionen" eller har jag missat något?

MusikMixen 2014-09-08 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av xpat (Inlägg 20497841)

Jag är varken rasist eller nazist för att jag röstar på SD. Så länge inga andra partier tar tag i frågorna om invandringen så får jag rösta på de, oavsett deras bakgrund. De andra partierna är inte mycket bättre de heller. En sida utåt och sedan kommer uppdrag granskning med dold kamera och då visar de en helt annan sida.

MusikMixen 2014-09-08 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av spexer (Inlägg 20497844)
?

Nytt lågvattenmärke för "diskussionen" eller har jag missat något?

Detta är WN. Vad förväntar du dig?

Hjorten 2014-09-08 11:20

Citat:

Ursprungligen postat av Adestro (Inlägg 20497840)
Jag har aldrig röstat på SD, men att påstå att SD skulle vara värre än vänsterkanten... Well:

"Autonoma vänsteraktivister " Alltså inte V-röstare, och som jag sa: extremister. Den gemene vänstermänniskan är inte en sådan som kastar sten, osv.

Citat:

Ursprungligen postat av Adestro (Inlägg 20497840)
Vad gäller Vänsterpartiets koppling till vänsterextrema finns det en tydlig vänsterfalang inom partiet:

Det är ungdomspartiet, inte "riktiga" vänstern. Och det hela handlade, om jag inte missminner mig, just om den där Joel som fick vad folk ansåg vara ett får hårt straff - om han fick det eller inte är jag inte insatt i. Det är en enskild händelse du pekar på.

SD, och i förlängningen SvP (drar in dem eftersom du verkar vilja bunta ihop AFA och RF med "vanliga" vänstern), står för en vidrig människosyn. Bara idag har SD:s toppnamn i Stockholm påstått något så dumt som att "araber här våldsammare gener". Dessutom har han, enligt uppgift, skickat in namn och personnummer till misstänkta (alltså inte enligt lag dömda person) till det som nu är Avpixlat.

spexer 2014-09-08 11:21

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20497847)
Detta är WN. Vad förväntar du dig?

Vet inte.

Hade kanske hoppas på ett lite större fokus på sakfrågor.

Hjorten 2014-09-08 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20497846)
Jag är varken rasist eller nazist för att jag röstar på SD. Så länge inga andra partier tar tag i frågorna om invandringen så får jag rösta på de, oavsett deras bakgrund.

Men med din röst på SD stödjer, och normaliserar, du rasistiska värderingar. SD kommer i grunden från BSS, och det var inte ens 30 år sedan...

spexer 2014-09-08 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av Hjorten (Inlägg 20497852)
Men med din röst på SD stödjer, och normaliserar, du rasistiska värderingar. SD kommer i grunden från BSS, och det var inte ens 30 år sedan...

Låt oss bortse från partiets historia ett tag och anta att partiet enbart avser driva den politik som de faktiskt har med i sitt partiprogram, dvs. inte har någon dold agenda som den vanliga väljaren omöjligt kan känna till.

På vilket vis "normaliseras rasistiska värderingar" genom att man röstar på SD?

Jenkler 2014-09-08 11:39

Yeay, många är för Moderaterna. Jag fattar inte att Socialdemokraterna har så många (vad jag hört) Alla jag pratar med vill rösta på Moderaterna.

Jag hoppas verkligen att inte Socialdemokraterna får makten, även fast det finns stor risk för det :(

Hjorten 2014-09-08 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av spexer (Inlägg 20497856)
Låt oss bortse från partiets historia ett tag och anta att partiet enbart avser driva den politik som de faktiskt har med i sitt partiprogram, dvs. inte har någon dold agenda som den vanliga väljaren omöjligt kan känna till.

På vilket vis "normaliseras rasistiska värderingar" genom att man röstar på SD?

Eftersom det är vad den större delen av deras kandidater och medlemmar står för. De lite mer eftertänksamma ser till att inte uttrycka dem publikt eftersom de vet exakt hur allmänheten och media kommer reagera. Även om medlemmarna får starkare förtroende för dem eftersom de säger "vad 'alla' tycker".

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson