WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Om de nya gTLD:erna (2013-2015) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1061616)

Captain Thailand 2014-05-27 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av shad (Inlägg 20492667)
Jag kikade lite på de här nya domänerna för några veckor sedan, men den här selektiva premium-prissättningen gjorde mig väldigt anti. Syftar inte på .rich då, där verkar alla domäner ligga i ungefär samma spann, utan de övriga.

Håller med helt. I visas fall tror jag det är rejält kontraproduktivt. Vissa har listat nästan allt vettigt som svindyra premium och andra har löjligt höga standardkostnader.

Captain Thailand 2014-05-30 03:32

Hej,

.CLUB har nu (som väntat) passerat .GURU, beträffande flest reggningar. Deras påkostade reklamkampanj har uppenbart gett resultat.

En småtrist video från .CLUB:s releasefest i New York:

http://www.youtube.com/watch?v=1T5RI2JKOmI

Captain Thailand 2014-06-03 18:23

Hej,

.XYZ gjorde lite bättre ifrån sig än jag gissade. Cirka 20.000 reggningar första dygnet verkar det som.

Dock får de ligga i om de skall nå målsättningen på 1.000.000 på ett år. Självfallet är detta långt ifrån realistiskt, men å andra sidan är det bra att sätta ribban högt.

Stefan Johansson 2014-06-03 21:22

En del av högskoleprovet kallas väl XYZ numera? Kanske ett användningsområde i alla fall? :-)

Captain Thailand 2014-06-04 01:44

Citat:

Ursprungligen postat av shad (Inlägg 20492982)
En del av högskoleprovet kallas väl XYZ numera? Kanske ett användningsområde i alla fall? :-)

Ja, varför inte ;)

Domänen marknadsförs som passande för generation X, Y och Z. Dvs de senaste generationerna.

Captain Thailand 2014-06-04 03:23

Hej,

Fel av mig, det var 31.119 .XYZ-reggningar första dygnet.

Bland annat detta gör att jag svänger från väldigt skeptisk till milt positiv!

tartareandesire 2014-06-04 06:49

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20492989)
Hej,

Fel av mig, det var 31.119 .XYZ-reggningar första dygnet.

Bland annat detta gör att jag svänger från väldigt skeptisk till milt positiv!

Det säger kanske mer om hur lyckad marknadsföringen varit än framgången för toppdomänen. Tippar på att denna och en rad andra av de nya huvudsakligen kommer bli en slasktratt för spammiga nyckelordssajter. Gemene man kommer precis som vanligt att vänja sig vid det nya allteftersom men det spelar mindre roll för toppdomänernas framgång var för sig. Det som däremot kan bidra till framgång är om några lyckade startups väljer just deras toppdomän. De som har mer attraktiva ord kommer säkerligen att lyckas hyfsat oavsett.

Captain Thailand 2014-06-04 06:57

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20492992)
Det säger kanske mer om hur lyckad marknadsföringen varit än framgången för toppdomänen.

Det är väl rimligtvis samma sak. Frågan är väl om Negari & Co kommar att lyckas att attrahera end-users lika bra i framtiden.

Jag tror att bla .XYZ och .CLUB kommer satsa mycket på marknadsföring gentemot allmänheten. Ett ganska nytt fenomen. Personligen tycker jag det är intressant.

tartareandesire 2014-06-04 08:29

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20492993)
Det är väl rimligtvis samma sak. Frågan är väl om Negari & Co kommar att lyckas att attrahera end-users lika bra i framtiden.

Jag tror att bla .XYZ och .CLUB kommer satsa mycket på marknadsföring gentemot allmänheten. Ett ganska nytt fenomen. Personligen tycker jag det är intressant.

Nja, kortsiktigt är det ungefär samma sak men inte på längre sikt.

Captain Thailand 2014-06-04 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20493002)
Nja, kortsiktigt är det ungefär samma sak men inte på längre sikt.

Klart att en (eventuell) lyckad marknadsföring gentemot slutanvändarna är detsamma som framgång.

Observera att jag la till "eventuell". Köper inte slutanvändarna konceptet (trots marknadsföring) kommer domänen att halvdö eller försvinna helt.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson