WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ni som använder CityNetwork (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1053075)

johan1234 2012-05-03 20:18

Japp - och det är dessa som skall bort som jag nämner ovan - samt en generell förbättring av prestandan.

altruixm 2012-05-08 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20439511)
Om ni ändå är igång och fixar saker så se gärna till att man slipper söka på precis varenda TLD ni erbjuder varje gång man ska söka efter en domän :) Det är inte bara irriterande för användaren utan det skickar en väldig massa helt onödiga request till whois-servrarna (om nu ingen cache finns).

..och lägg in en spärr så att det t.ex. inte går att söka efter och betala för LL.tld när en tld inte har stöd för registrering av tvåbokstavskombinationer.

tartareandesire 2012-05-08 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av altruixm (Inlägg 20439868)
..och lägg in en spärr så att det t.ex. inte går att söka efter och betala för LL.tld när en tld inte har stöd för registrering av tvåbokstavskombinationer.

Det är mycket självklarheter som man borde ha upptäckt om man testat funktionerna ordentligt innan lansering. När man erbjuder tjänster som kunder betalar för så bör man se till att ha en vettig lanseringsprocess. Företag som Binero och City Network har mycket att lära där.

johan1234 2012-05-08 11:14

altruixm och tartareandesire - vi håller med.

Danielos 2012-05-08 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20439872)
Det är mycket självklarheter som man borde ha upptäckt om man testat funktionerna ordentligt innan lansering.

Fast jag tycker CN tänker generellt igenom många saker, man kan ju faktiskt inte tänka på precis allt, självklart handlar det ofta om en process där man ständigt förbättrar saker.

tartareandesire 2012-05-08 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20439876)
Fast jag tycker CN tänker generellt igenom många saker, man kan ju faktiskt inte tänka på precis allt, självklart handlar det ofta om en process där man ständigt förbättrar saker.

Japp, det mesta fungerar utmärkt hos både Binero och City Network men det finns undantag och det är onödigt att göra sådana missar när man annars erbjuder bra tjänster som lockar många. I de här två exemplen handlar det t.ex. om att

1) känna till att det finns särskilda regler för många TLD
2) tänka på användarvänligheten och känna till att man gör ett request mot varje whois-server vid en sökning

Det måste väl ändå anses som självklarheter om man driver ett webbhotell eller arbetar med att utveckla sådana tjänster.

dbbb 2012-05-16 17:48

Here we go again, nere nästan 12 timmar nu...

AndersN 2012-05-16 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av dbbb (Inlägg 20440489)
Here we go again, nere nästan 12 timmar nu...

Ligger du på den delade hostingen eller på City Clouds?

Jag har "vanligt" webbhotell, dvs delade hostingen och har 0 min nertid denna vecka.

web2k 2012-05-16 23:16

Min upplevelse är...

Klockren, generös, snabb och effektiv...

Har egentligen inget att gnälla på ännu och TRO MIG jag är gnällig... ;-)

Ps.Hade inget att gnälla på mitt förra hotell, Binero, heller på typ 7 år... men allting kan ändras. Även du som kund så testa och känn efter.

johan1234 2012-05-16 23:52

dbbb - antar du har hängt med på driftstatus... Det är Glusternoden som strulat igen. Vi har sakta men säkert migrerat bort ca 1000 VMs sedan i oktober - men ett par hundra kvar och dessa drabbas idag - igen. Är rätt säker på att nästa vecka kommer alla migreras rakt av.

Du kommer fö se en avsevärd prestandaförbättring när du flyttas...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson