WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Citynetwork brädar Binero med .nu domän för 9 kr och slänger med 12 mån webbhotell... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1045148)

André.H 2010-12-09 23:01

Nu blir det ju faktiskt till att registrera något bara för sakens skull... Jag som vill bli av med sidor :rolleyes:

johan1234 2010-12-10 09:29

klein - du kan inte ha sökt länge nog. :-) En stor bild direkt när du loggar in med ett fingeravtryck och texten "Auktorisationskoder". Där skapar du det med ett knapptryck.

Binero och City Network kör samma leverantör och därför är likheterna stora. Leverantör: www.atomia.com - Skillnaderna kommer öka alltefter vi båda lägger till mer individualiserad funktionalitet. Bygger dock på fantastisk teknik som Atomia lyckats få till. Klustring och lastbalansering på hög nivå kan man väl säga.

razor - tycker du har helt rätt! Varje sida ska laddas på millisekunder och det gör det inte idag. Därför finns det ett stort projekt just nu som skall se till att det blir fallet.

Vi saknar viss funktionalitet som vi hade tidigare. Detta återställs så snabbt som möjligt. För vår del har vi rätta strukturen att bygga vidare på - vilket kommer gynna våra kunder i längden.

Marcus 2010-12-10 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20381649)
Det är jag tämligen säker på att de hade tidigare? Inte längre?

Jo, du läste nog inte mina dubbla negationer :) Paypal har också KYC.

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20382151)
Ja nog är det lite lurigt att inte så pass viktiga tjänster skall klara det mesta. Jag kollar upp status på din beställning...

Ja, ännu en anledning till att skaffa Paypal-stöd.

jonny 2010-12-10 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av MRDJ (Inlägg 20380932)
För några år sedan då IIS körde en kampanj med domäner för 1 kr och jag köpte ett par hundra domäner, sedan fick jag en kartong med fakturor från IIS, och det var samma där, betalar man dem inte så förfaller dem. ibland får jag fakturor från Loopia med, så jag tror dem flesta kör med den modellen.

Du fick avier från IIS och inte fakturor. Det är en väsentlig skillnad.

razor 2010-12-10 16:31

Nu verkar allt mitt vara igång för mig! Segt att betala med faktura men men... Inget jag stör mig på hittills, inte för att det finns mycket att störa sig på (utöver att kontrollpanelen är lite seg som sagt). Har inget färdigt att lägga upp heller så det dröjer nog ett tag innan jag kan tycka något om City Network :)

tartareandesire 2010-12-10 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus (Inlägg 20382397)
Jo, du läste nog inte mina dubbla negationer :) Paypal har också KYC.

Jo, men det var inte det jag syftade på utan kortbetalning utan Paypal eller Moneybookers. Har för mig att de har haft det tidigare men det är möjligt att jag minns fel. Nu har iaf jag också använt den nya betalningen genom Moneybookers till att förnya domän. Det känns lite onödigt att behöva skriva månad och år för hand och dessutom var det bara tomt där nytt utgångsdatum skulle stå efter betalningen (men det fungerade i övrigt). Om man kör Bineros variant och delar upp kortsiffrorna i grupper om fyra så minskar nog risken för felskrivningar där också.

johan1234 2010-12-11 13:51

razor - se det som ett fint vin. Det blir bättre för varje dag - det är lugn ta din tid. :-)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson