WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24070)

Timofey 2010-11-11 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Revinc (Inlägg 20377573)
Den 9e november har Comviq bytt system för beställning av kontantkortsprodukter, (om det nu var dessa sales du avsåg?)

Numera skickar de endast beställda produkter till folkbokföringsadressen, och jag tror det är 1 kontantkort/startpaket per personnummer som gäller.
Eventuellt har de även infört 18-års gräns för beställning, men det har jag inte själv kunnat testa.

Antar att det är dessa ändringar som bidragit till att conversion rate gått ner.

...och så måste man konstigt nog ange ett mobilnummer vid beställningen för att beställa ett mobilnummer!

Revinc 2010-11-11 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av addiction1 (Inlägg 20377579)
Innan genererade jag över 150-200 sales per månad åt Telia men nu är det knappt 20 sales som går igenom även fast trafiken har ökat. Jag fick höra att dom hade bytt deras spårningssystem.

Har för mig att Telia infört kreditkontroll FÖRE alla sales registreras från Telia till TD-systemet.

Tidigare gjordes ingen kreditkontroll i detta steg, och oftast blev alla sales godkända automtiskt under auto-accepted perioden (även om du skickat 75% kunder/avslut som hade kreditanmärkningar). Det var alltså en extrem fördel till Affiliaten i tidigare setup.

Tradedoubler borde dock kunna svara mer exakt på detta, hoppas jag.

addiction1 2010-11-11 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av Revinc (Inlägg 20377661)
Har för mig att Telia infört kreditkontroll FÖRE alla sales registreras från Telia till TD-systemet.

Tidigare gjordes ingen kreditkontroll i detta steg, och oftast blev alla sales godkända automtiskt under auto-accepted perioden (även om du skickat 75% kunder/avslut som hade kreditanmärkningar). Det var alltså en extrem fördel till Affiliaten i tidigare setup.

Tradedoubler borde dock kunna svara mer exakt på detta, hoppas jag.

Okej, tack för svar. Men det är väldigt osannolikt att nästan 90% av mina sales ska försvinna på grund av det när trafiken har ökat. Då är det något som inte står rätt till.

Väntar på svar från TradeDoubler här i tråden.

TradeDoubler 2010-11-12 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av nosnaj (Inlägg 20377453)
Någon märkt av problem vid spårningen hos Comviq? Känns som sales inte registreras eller så har jag extremt dålig trafik på sistone...

Hej,

Vid lanseringen av Comviqs nya hemsida har tyvärr webbutiken bitvis legat nere, därav kan du ha uppmärksammat en lägre konvertering. Detta är dock nu åtgärdat och ska fungera som vanligt.

Vi ber om ursäkt för de problem som uppstått i samband med detta.

Vänliga hälsningar
TradeDoubler

Dakota 2010-11-20 13:29

Mitt problem visade sig vara ett enormt missförstånd, och jag fick mycket god support utav Robert.

addiction1 2010-11-20 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av TradeDoubler (Inlägg 20377748)
Hej,

Vid lanseringen av Comviqs nya hemsida har tyvärr webbutiken bitvis legat nere, därav kan du ha uppmärksammat en lägre konvertering. Detta är dock nu åtgärdat och ska fungera som vanligt.

Vi ber om ursäkt för de problem som uppstått i samband med detta.

Vänliga hälsningar
TradeDoubler

Jag har inte fått något svar angående min fråga ovan. Snart startar julhandeln och då bör spårningen för Telia fungera korrekt.

Kan ni kolla på det jag skrev ovan och återkomma så fort som möjligt?

Tack.

Revinc 2010-11-20 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av Henrik Lindberg (Inlägg 20378968)
Hej Tradedoubler,
Jag har sedan igår exponerat Sembo's program på min sida och det står klart och tydligt i programbeskrivningen att ersättningen per beställd katalog är 10 SEK .

Jag har för mig ett Sembo tog bort lead-ersättning för katalog, efter att reward/poäng-sajter missbrukat detta erbjudande.
Inte 100a dock - men har minnet av något mail om detta från sembo tidigare i år.

stensio 2010-12-16 02:21

Just nu visas inga banners från TD, klick går inte fram och inloggning på TD funkar inte. Sköj!

alle9134 2010-12-17 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av stensio (Inlägg 20383431)
Just nu visas inga banners från TD, klick går inte fram och inloggning på TD funkar inte. Sköj!

Hade problem med TD i går gick inte att söka bland programmen, samt att Euroflorist verkar inte följa sin plan att betala ut 10% av ett sälj. De har en egen formel som för min del blev ett genomfört köp 360kr = 36kr prov men detta är delat med två så slut provisionen de vill betala ut är alltså 18kr.

Supportnummret till TD är avstängt.

Jobbigt att inte kunna lite på TD/Euro Florist.

Doctor.Data 2011-01-02 21:39

Hur lang tid tar det innan olika program godkanner ansokningar? Jag ansokte till tre olika program/foretag for tre dagar sedan men fortfarande utan svar. Senast gick det valdigt fort med att jag fick svar.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson