WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Snapback (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=28899)

JonathanS 2008-08-13 15:05

Nu har Computer Sweden plockat upp detta: http://www.idg.se/2.1085/1.174168

Spindel 2008-08-13 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av Emil_P
Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
.SE har en pågående utredning om detta, som ska vara klar på måndag. Därefter kommer Registrars.se likaså att kunna uttala sig officiellt om detta.

Ska bli spännande att se om dom verkligen hittar något. Synd att Snapback.se kanske blir av med ett ombud, men vi har ju 6 st kvar

Ett har ju blivit avstängd, tre varnade. Jag antar att de andra tre inte kommer fortsätta samarbetet med Snapback? Fyra ombund med andra ord. Då har ni bara två kvar? Kan du inte berätta vilka? :lol:

JonathanS 2008-08-13 15:50

Citat:

Originally posted by Spindel@Aug 13 2008, 14:36
Ett har ju blivit avstängd, tre varnade. Jag antar att de andra tre inte kommer fortsätta samarbetet med Snapback? Fyra ombund med andra ord. Då har ni bara två kvar? Kan du inte berätta vilka?
Ja, det stämmer väl under förutsättning att snapback.se inte ljuger.

rv_ 2008-08-13 15:54

Hej,

Jag tycker det är förkastligt att Jonathan Sulo, marknadschef på Binero som jag har haft en affärsrelation med går ut och publicerar mail från mig.

Jag slutade i Mars på Getupdated. Självklart, för att göra en snygg avslutning mot Getupdateds kunder så hjälpte jag dom lite efteråt.

Återigen, Innan ni spekulerar i öppna forum. Ring och kolla så kommer jag svara på era frågor.

/Rickard

robertsson 2008-08-13 16:09

Har inte läst i denna tråd förut utan hamnade här först efter IDG artikeln. Det bekräftare bara det jag alltid vetat, getupdated är en stor bluff. Intressant att se att getupdated samarbetar med spammarna på jajja...

JonathanS 2008-08-13 16:25

Citat:

Originally posted by rv_@Aug 13 2008, 14:54
Jag tycker det är förkastligt att Jonathan Sulo, marknadschef på Binero som jag har haft en affärsrelation med går ut och publicerar mail från mig.
Ja, det förklarade du på ett väldigt tydligt (och lagom hotfullt) sätt över telefon för mig lite tidigare idag. Du anser tydligen att jag har "missbrukat ett förtroende". Personligen undrar jag om du har hört talas om begreppet "att kasta sten i glashus"?

Jag valde att publicera ett utdrag från vår e-postväxling för att förtydliga att RV:s koppling till, eller anställning hos, Getupdated inte tog slut i mars. Den affärsrelation som Binero har haft med Getupdated är på inget sätt hemlig. Den har varit väl synlig på webbhotell (punkt) se. Detta åtminstone till dess att Getupdated (utan att meddela oss som annonsör) valde att peka om denna domän till Crystone.

Erik Stenman 2008-08-13 16:41

Har någon statestik över hur många % av snapbacksen som snapback.se tar nu i efterhand efter GSYS-skandalen?

robertsson 2008-08-13 16:47

Citat:

Originally posted by rv_@Aug 13 2008, 15:54
Hej,

Mailet som publicerades känns inte så enormt avslöjande.
Finns andra saker i denna tråd som känns mycket mer förkastliga. :)

Anders Larsson 2008-08-13 16:47

Citat:

Originally posted by aquastorm@Aug 13 2008, 16:41
Har någon statestik över hur många % av snapbacksen som snapback.se tar nu i efterhand efter GSYS-skandalen?

GSYS avtal slutar inte gälla förrens om 3 månader.

Erik Stenman 2008-08-13 16:48

Glömde bort det =(

Nicklas 2008-08-13 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:

Ursprungligen postat av aquastorm

GSYS avtal slutar inte gälla förrens om 3 månader.

Fortsätter dom snappa åt snapback.se så lär avtalet ryka direkt.

Oskar Lindgren 2008-08-13 18:46

WN <3

Internet Sweden 2008-08-13 19:58

Kan ju vara sammanträffanden igen!?

Jajjas inblandning i denna soppa chockerade mig faktiskt - Jag hade ingen föraning alls!
- men precis som när jag läser en spännande bok (eller lat som jag är - lyssnar på en ljudbok) så vill jag ha en fortsättning och komma vidare (..speciellt om boken tar en ny smutsig vändning..)

Men den fortsättningen ser ju än mer deprimerande ut - jag trodde i min enfald att det var något "nytt", "fräscht" och kanske tom "sensationellt" som jag hittat kring att "konkurrenterna" Jajja och GU verkade samarbeta... men det ser knappast ut att vara hela sanningen!

Jag bad idag en god vän till mig (som även är en större kund hos Jajja), att kolla upp vilka filurer han handlar av med tanke på bloggarna.
Det tog nog inte ens 5 minuter innan jag hade ett mail innehållandes en lång rad okvädesord i versaler avsedda för aktuellt bolag, följt av vad han hittat.

Jajja har på 3 år 2 stycken ansökningar om betalningsföreläggande - inte så märkvärdigt om det inte vore för storleken (drygt 280K) i kombination med vem som ansökt om det..

Citat:

Namn: Jajja Communications AB
Gata/Box: ROSENLUNDSGATAN 54
Telefonnr: 08 -54666200
Org.nr: 556592-2332
...
BETALNINGSANMÄRKNINGAR OCH SKULDSALDO
Följande betalningsanmärkningar finns noterade de senaste tre åren:
År-vecka Anmärkningstyp Datum/Belopp Fordringsägare
2006-35 Ansökan betaln.föreläggande 186.359 Eastpoint AB
2006-35 Ansökan betaln.föreläggande 95.775 Eastpoint Media AB

Egen not. Bolagen som ansökt om betalningsföreläggande har numera bytt namn och kollar man nu upp de aktuella orgnumren heter dom numera Drion World Solutions AB och Getupdated Internet Media AB - båda dessa bolag ingår i Getupdated-koncernen. Så att GU och Jajja kuckilurat tidigare råder det knappast något tvivel om - men sen igår är det väl inte iögonfallande längre .. bara nedslående!

Finns någon som kan se nån rimlig förklaring till detta - så snälla - uppdatera mig!

Xamda 2008-08-13 21:50

Mystiken tätnar... Någonstans tjänar de ju givetvis pengar på mygleriet, och det känns ju sannolikt att det sker inom just SEO-biten.

Internet Sweden 2008-08-14 00:29

Mattias K. har kommenterat många av de sammanträffanden jag tagit upp i den här tråden, så utan inblandning av egna värderingar har jag lagt upp en PDF med vår kommunikation för den som är intresserad av att läsa: http://www.internetsweden.com/wn/Kanetegmail.pdf

Nikke Lindqvist 2008-08-14 01:19

Citat:

Originally posted by Internet Sweden@Aug 12 2008, 22:37
...
Jag har nu besökt och kartlagt följande skräpbloggar:

...
Samtliga är alltså registrerade av (krijoh0807-0002) den 10:e Juli - på listan ovan finns totalt 73 domäner registrerade av denne registrant, men jag orkar inte leta i alla - för jag ser redan efter dessa vad allt handlar om.

Samtliga är rena SPAM-sidor i form av bloggar med ett antal 3-10 raders inlägg MEN i varje inlägg finns det minst en utgående länk - det intressanta är var dessa hamnar.
Textlänkarna bakom varje domän jag listat ovan visar vilka utgående länkar som finns i inläggen - och där det lätt går att bevisa har jag skrivit ut det - Samtliga bloggar har utgående länkar
- men inte till Getupdated - utan till JAJJA!

Inte riktigt alla de 73 domänerna blev spambloggar. En av de domäner som krijoh0807-00002 registrerade ligger parkerad hos Loopia. Det hade väl varit lite väl magstarkt till och med i det här sammanhanget att först snappa nikke.se (jo jag försökte också få den) och sedan bygga spamblogg åt Jajja på den.

Tack för ett otroligt väl genomfört gräv Internet Sweden!

Det är ju så att man skäms för att associeras med SEO-branschen idag.

FredrikNas 2008-08-14 10:15

Holy crap sæger jag bara... first of all, det ær inte vært att fula sig i webbværlden så længe Internetsweden finns hær, otroligt bra jobb, kan inte sæga annat æn att jag ær djupt imponerad.. Det hær ær ju som Sverker på webben =)

I øvrigt så ær det rent patetiskt hur SEO værlden tycks fungera, frågan ær nu hur andra seo føretag aggerar? Finns det pålitlig seo idag? Eller ær det bara en ønskedrøm?

MVH Fredrik Næs

Nikke Lindqvist 2008-08-14 14:04

Citat:

Originally posted by Novocain@Aug 14 2008, 10:15
I øvrigt så ær det rent patetiskt hur SEO værlden tycks fungera, frågan ær nu hur andra seo føretag aggerar? Finns det pålitlig seo idag? Eller ær det bara en ønskedrøm?
Pålitligast och bäst blir SEO om man lär sig själv och enbart anlitar SEO-konsulter för kunskapsinhämtning och som bollplank i projekten. Finns många bra exempel på att det är rätt väg att gå.

Andreas Bard 2008-08-14 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av N!kke
Citat:

Ursprungligen postat av Novocain

Pålitligast och bäst blir SEO om man lär sig själv och enbart anlitar SEO-konsulter för kunskapsinhämtning och som bollplank i projekten. Finns många bra exempel på att det är rätt väg att gå.

Vilket jag ser som framtidens melodi för SEO, och som man ser mer och mer komma fram i skuggan av allt skumt. Det glädjer mig.

FredrikNas 2008-08-14 14:18

Hm

InternetSweden skriver:
Citat:

Först Jim W och nu det här, nu HAR jag totalt tappat respekten för SEO-branschen! Varför? Läs och begrunda!

Vad har jag missat angående Jim, hur ær han indragen i det hær?

Internet Sweden 2008-08-14 14:37

Citat:

Originally posted by Novocain@Aug 14 2008, 14:18
Hm

InternetSweden skriver:
Citat:

Först Jim W och nu det här, nu HAR jag totalt tappat respekten för SEO-branschen! Varför? Läs och begrunda!

Vad har jag missat angående Jim, hur ær han indragen i det hær?

Citat:

När jag läser min inledning av inlägget ser jag att det blir missvisande - jag menar inte att hänga ut Jim W som det kanske verkar - vad jag avsåg var att det var en besvikelse att hitta hans namn i Gsys domänlista som annars såg ut att vara en samling klasskompisar, arbetskamrater och påhittade namn.

Jag tycker också att Jim till skillnad från andra svarat an och gjort sin roll klar i alla dessa sammanträffanden - så att inleda med hans namn i det annars skamsna innehållet var fel av mig - eftersom eftertänksamhetens halvtimme gått så får det bli så här - förlåt Jim W!

Westman 2008-08-14 14:42

Snapback är och förblir ett träsk för mig, jag är glad att jag inte behöver in och klampa runt där.

Internet Sweden, jag ger sällan beröm men jag är imponerad över vad du åstadkommit i denna härva. Det har varit intressant läsning och bland den bästa läsningen på länge. Tack!

Internet Sweden 2008-08-14 15:04

Finalen!?

Nu känner jag att jag kanske hittat kärnan i hela den här tråden..
När man vet vad man ska leta efter blir allt så mycket tydligare - men låt mig för säkerhets skull säga att allt kan vara tillfälligheter, så att ingen får för sig att jag är ute efter att "peka ut någon".

Med tanke på vad som kommit fram i sista inläggen fick det hela en lite annan vändning - hur eller med vilka hjälpmedel jag kommit fram till detta vill jag inte uppge, men vi kan säga att jag letade efter liknande skräpbloggar under .se som tillkommit under en viss tidsperiod.
(Vad jag hade i bakhuvudet var också bla Elofssons inlägg med tillhörande kommentarer http://www.jonnyelofsson.se/jajja-hittar-p...ser-verkliga-ut )
Men det som uppgavs i den tråden var subdomäner till bloggportaler och liknande - inte det jag trodde mig vara ute efter..

Hittade iaf ett hyfsat antal och började kika lite på om jag kunde hitta något gemensamt - vilket jag gjorde - namnslog - och såg att det var samma för mig okända innehavare (som dessutom inte förekommit i turerna kring Gsys) för flera av domänerna.
Fastnade vid bolagslistan.se och bolagscentralen.se - samma innehavare, men 2 olika datum
(Vad jag sen hittade på dessa domäner är väl överflödigt att berätta vid det här laget)

Nytt fokus - hur tar man reda på vad registranten registrerade mer samma dag hos detta ombud (som dessutom är Sveriges största)?
Jo man tar......nope - (eftersom jag inte sitter med kunskapen själv, utan bara vet teoretiskt hur det går tills, så behåller jag det för mig själv!

Men resultatet ger som ni ser en tydlig nisch - med en och samme registrant - olika templates - länkar till Jajjakunder (för övrigt i flesta falla samma företag som i Gsys´s "Jajja-spam-bloggar"=

aktivaforetag.se 2008-05-05 00:00 Jajja-Blogg
aktivasvenskaforetag.se 2008-05-05 00:00 Blogg
bolagslistan.se 2008-05-05 00:00 Jajja-Blogg
bolagslistorna.se 2008-05-05 00:00 Jajja-Blogg
bolagssamlingen.se 2008-05-05 00:00 Jajja-Blogg
businesslist.se 2008-05-05 00:00 Jajja-Blogg
foretagslistorna.se 2008-05-05 00:00 Jajja-Blogg
företagssamligen.se 2008-05-05 00:00 Jajja-Blogg
listadeforetag.se 2008-05-05 00:00 Jajja-Blogg
listedbusinesses.se 2008-05-05 00:00 Jajja-Blogg
listedcompanies.se 2008-05-05 00:00 Jajja-Blogg
swedishbusinesses.se 2008-05-05 00:00 Jajja-Blogg
sverigesforetgssamling.se 2008-05-05 00:00 Jajja-Blogg

bolagscentralen.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
bolagsindelning.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
bolagsnyttigt.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg (utan template)
bolagsplaneten.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
bolagspunkten.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
bolagsskifte.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
bolagssummering.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
företagsgruppering.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
företagsindelning.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
företagsnyttigt.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
företagsplaneten.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
företagsplanket.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
företagsplatser.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
företagsporten.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
företagssamling.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
företagsscenen.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
företagsskifte.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
företagssummering.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
företagsvis.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
hittaettföretag.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
samladebolag.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg
samladeföretag.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg (utan template)
vårabolag.se 2008-05-15 00:00 Blombild
våraföretag.se 2008-05-15 00:00 Jajja-Blogg

Kopplingen mellan registranten och Jajja då?
Jag behövde bara göra 2 sökningar i Google - först på "personnamnet" + "Jajja"
Och sen göra sökningen på "personnamnet" + Jajjas systerföretag "Makalös"
Innan det sa "Poof"
http://www.gajdo.se/annons/Makalos_AB_-_Ov...klam_205873.htm
http://www.emfas.com/company/G03307689/2

Tittar man sedan på datumen, så reggas dessa två 5:e (13 domäner) och 15:e maj (24 domäner) och Gsys rockade loss med petfre0805-001 (123 domäner) den 10:e maj och sen med nya namn som innehavare - tanken var sannolikt - Sprid ut!

Det kan förstås finnas fler - men nu är jag less på den här tidsätaren..:wacko:

..och som sagt - allt kan förstås vara rena tillfälligheter..

Tack alla för positiv feedback under resan!

FredrikNas 2008-08-14 15:12

Tack før att du klarade upp angående min fråga Internetsweden.

hnn 2008-08-14 16:14

All heder till InternetSweden....

Mycket intressant läsning.

ZN 2008-08-14 17:58

Som man bäddar får man ligga, kvalitét är det enda som fungerar långsiktigt med SEO. Kudos till InternetSweden för grym research!

www.ericssonstrading.se 2008-08-29 08:37

Samuel på Jajja´> Samuel det vore intressant att få dina kommentarer i dina tråden. Är även dett ett OK arbetssätt enligt Jajja?

NuCo 2008-08-29 14:06

Mycket intressant läsning. Bra jobbat Internet Sweden.

Internet Sweden 2008-09-05 20:38

Eftersom jag släppte en ny tjänst idag som direkt tar reda på antal indexerade sidor och backlinks, så kunde jag naturligtvis inte hålla mig, utan gjorde en snabb koll hur status var för tjänsten domaincrawler.com. Resultatet var föga förvånande:

Google berättar:
Google bot last visit: 2008/08/30
Pages indexed: 332,000
Backlinks: 36

Eftersom väl "alla" vet att Google visar betydligt färre än vad Yahoo gör, så gjorde jag givetvis om samma sak med dem.
Resultatet blev:

Yahoo bot last visit: 2008/08/26
Pages indexed:2,113,449
Backlinks:37

2,1 miljoner indexerade sidor - nu börjar vi snacka riktigt spamnätverk!!
Vet inte om det är tillfälligt, men ligger domaincrawler.com nere?

..eller beror det möjligen på att det låg googleannonser på varenda en av sidorna..

Finnmera 2008-09-24 22:22

oj oj
Jag ser att om man vill lära sig lite så skall man kolla på fler kategorier på WN än vad jag har gjort, hur i glödheta...kunde jag missa detta ?
Tja efter dina små PM till mig herr Internet Sweden så märkte jag att du hade djupare kunskaper och var initierad men nu jäklars så har du nog nått nivån Guru och/eller besatt hos mig.
Jag ser att jag måste läsa om hela denna tråden en gång till så att jag verkligen greppar allt då det fanns en del.
Jag måste bara fråga dig "Internet Sweden" är du en mångmiljonär med otroligt gott om fritid ?
Hatten av för dig och din drivkraft, jag är grymt impad av magnituden av ditt projekt.

Jag tror att jag skall låta vår personal få läsa denna tråden även om det lär ta tid x antalet anställda så är det utan tvekan lönt att de får lära sig detta.

Internet Sweden 2008-09-24 23:01

@Finnmera - Hedersamma ord som jag gärna tar åt mig av.
Jag tror dock att du överdriver en smula i smicker och tror väl snarast att "besatt" då stämmer mer överens än "Guru" iaf
"Besatt" såtillvida att jag sällan ger upp innan jag anser mig ha nått fram.

Vad sedan den ekonomiska frågan beträffar - så skulle jag gärna vilja säga ja till mångmiljonär, men är tvungen att erkänna raka motsatsen,
du hade inte sett min nuvarande sidfot om jag inte hade behov av tillskott in emellanåt.
Det är lite kul att du skriver det där om personalen - du är inte den ende företagsledaren i branschen jag hört det av,
utan det finns fler som anser att det finns en del att lära av denna tråd - vilket känns kul och uppmuntrande.

Finnmera 2008-09-25 00:50

Citat:

Originally posted by Internet Sweden@Sep 24 2008, 23:01
@Finnmera - Hedersamma ord som jag gärna tar åt mig av.
Jag tror dock att du överdriver en smula i smicker och tror väl snarast att "besatt" då stämmer mer överens än "Guru" iaf
"Besatt" såtillvida att jag sällan ger upp innan jag anser mig ha nått fram.

Vad sedan den ekonomiska frågan beträffar - så skulle jag gärna vilja säga ja till mångmiljonär, men är tvungen att erkänna raka motsatsen,
du hade inte sett min nuvarande sidfot om jag inte hade behov av tillskott in emellanåt.
Det är lite kul att du skriver det där om personalen - du är inte den ende företagsledaren i branschen jag hört det av,
utan det finns fler som anser att det finns en del att lära av denna tråd - vilket känns kul och uppmuntrande.

Har redan gruppmailat min personal och det lär väl inte hinnas att sälja/produceras de närmaste timmarna från 0800 på FinnMera.
Men jag menar det jag skrev då jag anser att kunskap är makt för alla parter och sådana här insattser från dig och andra samt forum som WN är grymt bra att kunna hänvisa till då det är bättre att låta intresserade prospekt läsa själva än att vi informerar det som vi känner till som en sanning i branschen för oftast tar de okunninga det som skitsnack av kollegor i branschen och det gagnar inte rellationerna om man säger så.

Så visst sjutton skall du känna dig stolt och att du bidrar då jag kan tänka mig att det finns flera konsulter än vi som visar forumet för sina prospekt de bearbetar och då utbildar du indirekt en del av marknaden.

gummianka 2008-09-25 04:49

Citat:

Originally posted by Finnmera@Sep 25 2008, 00:50
Så visst sjutton skall du känna dig stolt och att du bidrar då jag kan tänka mig att det finns flera konsulter än vi som visar forumet för sina prospekt de bearbetar och då utbildar du indirekt en del av marknaden.
Då är det väl upp till Er att se till att han får vad som rätteligen borde tillkomma honom då..

Finnmera 2008-09-25 07:02

Citat:

Ursprungligen postat av gummianka
Citat:

Ursprungligen postat av Finnmera

Då är det väl upp till Er att se till att han får vad som rätteligen borde tillkomma honom då..

Du får gärna förtydliga vad du menar även om jag tror jag vet vad du menar

gummianka 2008-09-25 08:18

Det var menat som ett skämt, men eftersom du frågade om pengar och sen säger att materialet är "värdefullt" så borde man ju rimligtvis kunna betala för det...

Finnmera 2008-09-25 08:34

Citat:

Originally posted by gummianka@Sep 25 2008, 08:18
Det var menat som ett skämt, men eftersom du frågade om pengar och sen säger att materialet är "värdefullt" så borde man ju rimligtvis kunna betala för det...
Tja 0700 så är min humormotagning tydligen låg, men visst sjutton har du en poäng i det du säger kruxet blir nog bara att mäta effekten av just detta förträffliga matrial i just säljprocesser mm.

Min erfarenhet säger att det är få företagare som Googlar och hittar hit till WN av egen kraft så att de själva kan läsa och bedömma så man får tipsa om forumet och dess trådar.

Internet Sweden 2008-10-07 15:29

Snapback AB fortsätter att förbrylla!

Den 13 april 2008 ansökte jag om medlemsskap hos Snapback.se (alltså före denna tråds start) - jag bekräftade mailadressen och anmälde att jag FRIVILLIGT ville sätta in 2000 SEK på mitt konto.
Strax efter fick jag ett autogenererat mail som påstod sig bifoga en faktura som lyste med sin frånvaro, men med referens till en betalningslänk.
Detta var länken: http://www.snapback.se/betala/visa_faktura...D94E19B5E90DE%7
Filen fanns alltså inte på servern - snyggt!

Jag prövade då länken i lite olika browsers men med samma resultat - den fanns inte och gick därmed inte att betala..
Hmm vad kan det bero på - jo låt oss titta om det är ett känt problem ?
- besöker då sidans FAQ som lyser upp med sin tomhet, precis som Domains Manager och Post Snapback
Resultatet blev oavsett att jag tänkte "ouch - ett klart förbättringsbart system, känns inte aktuellt att gå vidare med.." och har sedan dess inte tänkt mer på det.

Sedan dess har diverse händelser gjort att jag än mer ifrågasatt Snapback AB - inte minst i denna tråd.

Och så idag hittar jag med posten en påminnelsefaktura (med trevlig "hotstämpel" om rättsliga åtgärder vid utebliven betalning) från Snapback
- alltså ett halvår efter tillfället då jag varken fått en orginalfaktura eller fungerande betalningslänk och för mitt "frivilliga belopp".

Specifikationen säger följande:

Beskrivning: Förskottsbetalning -
Antal:1 mån
(undrar ju då om jag kommer att få en sån här trevlig "påminnelse" varje månad..)

Sen blir jag även förbryllad över att det under Betalning i deras villkor står:
Citat:

Moms ingår EJ i alla priser, men fraktkostnad tillkommer i förekommande fall.
Får för mig att det inte stämmer eller är ett fatalt syftningsfel och är menat att betyda "moms tillkommer" eller "ex. moms" för i fakturapåminnelsen kan jag tydligt se att det handlar om 1600 ex. moms.

Jag vill ogärna ta i med hårda ord mot denna tjänst - men det känns ju onekligen som bondfångeri..

Alto 2008-10-07 16:03

Fick exakt samma påminnelse brev idag med hot om rättsliga åtgärder om jag inte betala snarast. Fakturan gäller "två månaders förskottsbetalning" á 400 kr st, en faktura från 2008-04-10.

Samma scenario som Internet Sweden men jag betala faktiskt in slantar efter som jag ville använda deras tjänst snarast. Två dagar senare ringer en tant från en fastighetsförening någonstans och frågor varför jag satt in pengar till dem. Vi dubbel kontrollerar min faktura mot deras bankgiro/postgiro och de visar sig att snapback skrivit fel nummer för inbetalning... Hör sen inget mer från dem tills idag med hot om indrivning..

Nicklas 2008-10-07 17:55

Rullar snapback.se fortfarande?

htiawe 2008-10-07 18:38

Var det inte Snapback som hade kopierat sin ToS från någon annan site? Det är väl därifrån hela fraktklausulen osv kommer.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson