![]() |
Funkar här?`
|
vonanka har varit nere 3t och 19minuter senaste 5dgr
|
Citat:
|
Kan inte den här tråden dö ut någon gång????
|
Citat:
|
Citat:
|
Står på bloggen nu att dom kommer skicka ut mail om kompensation i veckan.
Binero.se/blogg |
Citat:
|
Citat:
|
Jag skiter est i vilket ang. ersättningen.
Men är det någon som har fått e-post om detta? :rolleyes: |
Kan rapportera om nya problem med binero. Hade ett webbhotellkonto som jag begärde att få avslutat för några veckor sedan då jag också pekade om alla mina domäner till min nya server. Jag planerade alltså att ha kvar mina domäner i bineros DNS hanterings sytem.
Idag på förmiddagen när jag skulle kolla till en sida så står det helt plötsligt att mitt konto på binero (eller rättare sagt Aleborg) är avstängt. Ringer direkt supporten som meddelar att alla mina domäner nu pekar till en av bineros servrar istället för min nya. Mäkta irriterad tvingas jag peka om alla domäner igen. Nu sitter jag bara och väntar på att ändringarna skall verkställas också. Någon annan som upplevt samma problem? |
Citat:
|
Citat:
|
Går som sirap igen. Nu orkar jag inte vara kvar på VonAnka länge. Har begärt flytt....
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Riktigt segt, får bli till att skicka ett nytt mail till Binero imorgon.
|
Citat:
|
Citat:
Han frågade bara om någon annan hade upplevt samma problem, då svarade han nej. Det är väl helt uppenbart att han svara för sig själv och inte för alla Binero's kunder! |
Citat:
|
Har problem med att hämta extern data från andra tjänster via curl osv. för en söktjänst.
Varit så i några veckor nu.. och de verkar inte hitta problemet. Kunderna blir inte glada och jag lär nog bli tvingad att flytta till ett nytt webbhotell för att slippa alla klagomål. :/ |
Citat:
"nej..." känns som ett ganska onödigt svar enligt mig i alla fall. Sen vad du tycker vet jag inte :). |
släpp det det där nu.... det är precis så som det är skrivet NEJ betyder i förra inlägget = Nej , jag har inte haft nått problem = för att tala om att det inte verkar vara ett vanligt problem som inte drabbar alla ---> svaret är minst lika informativt som att man skulle svara att man har problem, och skulle nån svara att jag har problem! Då vet man ju att 1 har ett problem och 1 har inte ett problem och då skulle det kunna vara ett problem som drabbar vissa, men nu när det inte nån annan som svarat på att man har problem och att sannolikheten är GANSKA stor att om det vore ett vanligt fel så skulle nån annan svara ---> ja jag har problem ....då kan man utgå ifrån att det inte är ett vanligt fel .....
DudeRilees inlägg är ett bevis på att han visst förstog vad jag skrev... Däremot var ditt inlägg onödigt då du svarar sarkastiskt och kan resultera i att tråden förstörs och i värsta fall raderas....Derför så svarar jag inte mera på den här tråden puhhh.... |
Citat:
Alla har rätt till en åsikt. |
Citat:
|
Citat:
|
Jaha.. och nyss var en windows server med ip .40 nere igen. Vet inte vad den heter på kalle anka språk men den verkar vara nära släkt med vonanka iaf vad gäller stabilitet.
VARNING FÖR BINERO! |
Citat:
|
Och hur kollar jag det? Det som står i min kontrollpanel är tydligen felaktigt... Fattar inte varför binero skriver ut namnet på servern i kontrollpanelen om det inte stämmer. Ping sin sajt och kolla om IP'n slutar på .40 så vet du om det är den.
|
Har inte kommit åt min mail sedan 23.00 :(
|
Nu är väl ändå folk lite för hårda mot binero? Varenda fel som rapporteras tas upp i denna tråd.
Är väl en sak om alla kunder har problem. Men nu är det väl ett fåtal som har problem? Men det låter nästan på dessa som rapporterar att "alla" har problem.. vilket inte stämmer. |
Inlägget visar på att tålamodet börjar ta slut, en helt normal reaktion av deras kunder.....
Vad kostar en server för typ 500 konton? |
Det kanske inte är möjligt att alla kunder har problem om man har 10 servrar, men att flera servrar månad efter månad efter månad åker upp och ner som en jojo är INTE OK! En tillgänglighet på 95-98% per månad är uruselt!
|
har kollat på 14 dgr uptime ....
Binero 98% avbrott i stort sätt dagligen förutom 1en dag Surftown 99,69 (snabbast) 8ggr snabbare än sistaplats ca 1,5ggr så snabb mot 2an... avbrott i stort sätt dagligen Odibo 100% Cliche 100% Loopia 100% Tänk på att det är för kort tid att mäta uptime bör nog ske iallfall på ett halvår... :P |
Citat:
Tas det inte upp, då kan inte binero bli bättre. Det kan ingen säga emot. Visst sen är det skillnad på att rapportera vanliga fel och konstant rapportera fel med pedandet. Mail är något man kollar var tredje eller fjärde timme om man inte sover och det är väldigt viktigt att det fungerar. Annars kan jag lika gärna använda hotmail...men helst så vill jag slippa det. |
Citat:
Helt ologiskt! |
Citat:
Nämdes i någon annan tråd. |
jo det stämmer fick så mycket stryck ang det så jag tar det lungt med det nu :wacko: snabbast var surftown tror det va på 300ms men hastigheten är ju normalt oki på alla ställen förutom på vissa som kan ha upp till 5000ms känns som att gränsen går vid ca 2-2500ms innan man börjar märka skillnad
|
Då var det dags igen :)
http://www.binerodrift.se/?p=23&m=200804 |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:26. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson