WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Pedofilsida laglig.. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=21582)

Westman 2007-06-05 19:54

Jo Thailand har spottat upp sig betydligt och den avarten av turism har minskat betydligt. Eller man kanske skulle säga att den har flyttat på sig då Kambodja har fått över en del av problemen. Källa: ECPAT

vaf0r 2007-06-05 20:40

Börjar med att skriva att jag orkade inte läsa alla inlägg men webhotell som ställer upp och hostar en sån här typ av sida förtjänar ddos attacker tills sidan tas bort..
Fråga: är det olagligt om man skulle organisera ddos attacker? Mot just denna sajt kanske farbror blå ser lite mellan fingrarna? Uppmanar ingen att göra något var bara en hypotetisk fråga.

koala 2007-06-05 21:38

Citat:

Originally posted by vaf0r@Jun 5 2007, 19:40
Börjar med att skriva att jag orkade inte läsa alla inlägg men webhotell som ställer upp och hostar en sån här typ av sida förtjänar ddos attacker tills sidan tas bort..
Fråga: är det olagligt om man skulle organisera ddos attacker? Mot just denna sajt kanske farbror blå ser lite mellan fingrarna? Uppmanar ingen att göra något var bara en hypotetisk fråga.

Det är olagligt att ddos-attackera. Men det är klart att civil olydnad kan användas i undantagsfall, och antagligen skulle polisen sympatisera med brottslingarna i detta fall.

robaino 2007-06-05 21:47

Citat:

Originally posted by koala@Jun 5 2007, 17:56
Thailand är väl något av pedofilernas och sexturisterna paradis för övrigt, apropå att profitera på barn.
Jasså?

MVH

R

Conth 2007-06-05 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:

Ursprungligen postat av Conth
OM (teoretiskt) en undersökning fastslår att 10 barn per år har utsatts för övergrepp av en pedofil som har inspirerats av denna sida. Skulle du fortfarande försvara den??

Om det teotretiskt kom fram att 10 barn om året får anorexia genom Aftonbladets bantningshysteri, skulle du agera?

Jag menar inte att det är en enkel fråga även om jag tycker det är stor skillnad på att förhärliga något som är brottsligt och att skriva om bantning.

Nu gällde inte heller frågan mig. För mig är frågan enkel. Skulle aldrig befatta mig med denna typ av material - never ever...

Vore fortfarande intressant att höra svar från er som vill tillåta "allt" i yttrandefrihetens namn - finns det ingen gräns för er - oavsett vad det leder till...?? Inget pris som är för högt?

koala 2007-06-05 22:31

Citat:

Originally posted by Conth@Jun 5 2007, 21:25
Vore fortfarande intressant att höra svar från er som vill tillåta allt i yttrandefrihetens namn - finns det ingen gräns för er - oavsett vad det leder till...?? Inget pris som är för högt?
För att ställa den omvända frågan: Om vi nu har yttrandefrihet, ska det då vara förbjudet för vissa personer att yttra sig, bara för att de tycker och tänker annorlunda än de flesta? Vem ska i så fall avgöra vilka åsikter som är tillåtna att yttra och vilka åsikter som är otillåtna? Jag anser att redan lagen om hets mot folkgrupp är att inskränka för mycket på yttrandefriheten. Alternativet vore naturligtvis att återgå till exempelvis en gammaltestamentlig lagstiftning, där åsikter som strider mot Guds vilja inte får yttras.

Conth 2007-06-05 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av koala
Citat:

Vore fortfarande intressant att höra svar från er som vill tillåta allt i yttrandefrihetens namn - finns det ingen gräns för er - oavsett vad det leder till...?? Inget pris som är för högt?

För att ställa den omvända frågan: Om vi nu har yttrandefrihet, ska det då vara förbjudet för vissa personer att yttra sig, bara för att de tycker och tänker annorlunda än de flesta? Vem ska i så fall avgöra vilka åsikter som är tillåtna att yttra och vilka åsikter som är otillåtna? Jag anser att redan lagen om hets mot folkgrupp är att inskränka för mycket på yttrandefriheten. Alternativet vore naturligtvis att återgå till exempelvis en gammaltestamentlig lagstiftning, där åsikter som strider mot Guds vilja inte får yttras.

Du undviker att svara på min fråga...

Svaret på din är ju att det ytterst är de lagar som stiftas som avgör vad som får yttras. Till detta kommer ändå alltid ett personligt ansvar. Jag vill inte ha saker på mina sajter som jag tycker är fel... Är det förkastligt att tänka så?? Är jag ett hot mot yttrandefriheten?

akkeman 2007-06-05 23:36

Säga vad man vill om yttrandefrihet.

I detta fall, med en BARNASKÄNDAR-portal, då har PRQ genom att hjälpa till att tillhandahålla/profitera på något så pass oanständigt att man måste hålla sig gömd – samt gömmer sig bakom argumentet "yttrandefrihet". Man hjälper till, samt stödjer, att försköna övergrepp på barn. Så enkelt är det. Punkt.

Om BARNASKÄNDARNA ställt sig på torget och propagerat för rätten att lagligt skända och förgripa sig på barn, och PRQ hade lånat dem en pall att stå på; Det är mindre vidrigt än vad hemlighållandet på nätet är.

På nätet lämnas alla i ovishet, det kan lika gärna vara BARNASKÄNDAREN som tar emot ditt barn när du lämnar av det på dagis. Är det dock BARNASKÄNDAREN från torget, då kan agera därefter.

WebboT 2007-06-05 23:39

Citat:

Originally posted by ArreliuS@Jun 5 2007, 04:18
webbot: Det är precis det PRQ gör, värnar om yttrandefriheten. Det är varken du eller jag som väljer vem yttrandefriheten gäller utan det gäller för alla oavsett hur obekväma och idiotiska åsikterna är.
Du har med all tydlighet inte besökt och läst allt som står på Pedofil.se

OM du hade gjort det så hade du sett att det inte bara handlar om åsikter på sidan

Eller tycker du dessa citat från Pedofil.se går under kategorin, åsikter?

Citat:

Barn är fyllda av en idealistisk tilltro till livet och de är redo att älska utan gränser och förbehåll...
Citat:

...barn ser njutning som ett ändamål i sig själv och om de vore fria så skulle de uttrycka sin sexualitet på det sättet som naturen ämnade
Citat:

Sexuell njutning, mental tillfredställelse, orgasm, vänskap och kärlek är komponenter vilka alla bidrar till meningsfulla relationer mellan barn och vuxna.
Citat:

det finns inget fel i att ett barn och en vuxen utforskar de lustar som vi alla är fyllda med.
Om pedofil.se enbart hade utryckt personliga ÅSIKTER så hade dom kunnat referera till yttrandefriheten.

Men nu är det som du ser i citaten att dom går längre än så och presenterar hemmagjorda fakta.....

Pedofil.se säger kortfattat: Små 4 åriga flickor vill bli knullade av 50 åriga farbröder................ja det låter ju som en åsikt.!

koala 2007-06-05 23:40

Citat:

Originally posted by Conth@Jun 5 2007, 22:03
Svaret är nej.

Conth 2007-06-06 00:13

Citat:

Citat:

Svaret är nej.

Tack

Då kan vi vara äverens om att vi inte är överens.

Yttrandefrihet är (givetvis) väldigt viktigt MEN jag är av den bestämda uppfattningen att utan några som helst begränsningar leder den till allvarliga inskräkningar i andra personer liv - de som blir utsatta för hets mot folkgrupp, barn som blir kränkta, kändisar som blir kränkta etc etc.

Den "extrema" frihet du förespråkar leder ofelbart till ofrihet för andra... Är det rätt? Icke tycker jag.

koala 2007-06-06 00:23

Du har bra argument för att inskränka yttrandefriheten, och jag måste medge att jag inte har tänkt igenom min ståndpunkt till fullo. T ex önskar jag ofta att man kunde "blunda" med öronen. Men eftersom det inte går med nuvarande människokropp så blir yttrandefriheten ofta en plåga när man t ex passerar Sergels Torg och liknande.

Den huvudsakliga anledningen till att jag argumenterar för yttrande/åsiktsfrihet är att den är en av vårt samhälles grundstenar. Av någon anledning har man under det rådande paradigmet slagit fast att varje människa har universella rättigheter, så kallade "mänskliga rättigheter". Man kan läsa mer om dessa t ex här.

Jag är dock beredd att acceptera att detta är ett felaktigt axiom, eftersom den enda rättighet jag kan tänka mig att man bör få som existerande varelse, är att avstå från att existera, eftersom man ju inte börjat existera av sin egen vilja. Hur det förhåller sig med den saken är dock en annan historia.

ArreliuS 2007-06-06 11:29

webbot: Ska vi börja vända och vrida på ord nu också? Jag säger återigen att var man har rätt att uttrycka sig oavsett vad denna vill ha sagt. Den dagen vi börjar välja vem som har rätt att säga något och inte så har vi tappat det som skiljer oss från länder som nordkorea osv.

Folk med obekväma åsikter måste få komma till tals så att man kan bemöta dem med saklig kritik. Det är så samhället fungerar oavsett om du gillar det eller inte.

Dessutom så är pedofili något mycket mer än "bara" småtjejer som blir uttnyttjade av gamla gubbar. Precis som att det inte bara finns vita rasister så finns det en stor variation av människor som har den här läggningen, störningen, whatever you want to call it.

Pedofil.se är en ganska harmlös sajt jämnfört med andra sidor som finns online. Tillskillnad från andra sajter så skapar den en debatt som uppenbarligen folk tycker är obehaglig och genast vill stänga ner TROTS att det inte finns en laglig grund till att göra så. Men om alla nu är så inne på tanken att styra vad folk får tycka och säga så kan ni ju ge fan i att rösta nästa val så kanske vi kommer dit inom några år.

WebboT 2007-06-06 12:40

Citat:

Originally posted by ArreliuS@Jun 6 2007, 04:29
webbot: Ska vi börja vända och vrida på ord nu också? Jag säger återigen att var man har rätt att uttrycka sig oavsett vad denna vill ha sagt. Den dagen vi börjar välja vem som har rätt att säga något och inte så har vi tappat det som skiljer oss från länder som nordkorea osv.

Folk med obekväma åsikter måste få komma till tals så att man kan bemöta dem med saklig kritik. Det är så samhället fungerar oavsett om du gillar det eller inte.

Dessutom så är pedofili något mycket mer än "bara" småtjejer som blir uttnyttjade av gamla gubbar. Precis som att det inte bara finns vita rasister så finns det en stor variation av människor som har den här läggningen, störningen, whatever you want to call it.

Pedofil.se är en ganska harmlös sajt jämnfört med andra sidor som finns online. Tillskillnad från andra sajter så skapar den en debatt som uppenbarligen folk tycker är obehaglig och genast vill stänga ner TROTS att det inte finns en laglig grund till att göra så. Men om alla nu är så inne på tanken att styra vad folk får tycka och säga så kan ni ju ge fan i att rösta nästa val så kanske vi kommer dit inom några år.

Som jag sa:
Om pedofil.se enbart hade utryckt personliga ÅSIKTER så hade dom kunnat referera till yttrandefriheten.

Men Pedofil.se säger:
Barn är redo att älska utan gränser och förbehåll...

det är ju ett rent konstaterande...förtal rent av och det går inte under Yttrandefrihetslagen.

Det är ju samma sak som att någon skulle gå om kring att säga till alla människor att: Alla 22 åriga Kalmar bor ÄR nazister, speciellt dom som bor på xxxxgatan! .......Om nå sa så om dig, så skulle du förmodligen kunna stämma dom för förtal för att du kände dig förödmjukad eller nåt......inte sant?

OFF TOPIC:
Jag jobbade en gång i tiden på dagiset (eller vad det är idag) mitt emot höghuset som du bor i....... :D

ha en bra dag,

Adam 2007-06-06 13:41

Min åsikt är att även sånt här material skall få publiceras. Bästa sättet att kunna arbeta mot någonting är att debattera mot det, inte censurera bort det.

Dock finner jag det skrämmande till vilka längder PRQ kan gå för att få lite media på sig. Att blanda in sitt företag med en pedofilsida vet jag inte riktigt hur man kommenterar.

ArreliuS 2007-06-06 14:52

webbot: Hur kan du få det till förtal? Det riktas ju inte mot en specifik person eller hur? Skribentens åsikt är att barn är redo för intima relationer, min och din åsikt är att de inte är det. Likaså ditt exempel om att alla 22åringar i kalmar på min gata är nazister, inget riktat mot en enskild individ utan enbart en åsikt (om än en felaktig sådan).

Alto 2007-06-06 18:30

Varför inte skapa en pedofil databas. Detta är något som funnits sen år tillbaka i USA. För att kortfattat förklara idén så går till så att föräldrar och övriga går in på låt säga pedofildatabasen.se och skriver in sin hemort (alternativ likt blocket och helt klickar på sin stad) Där kommer sen dömda pedofiler listas med deras person detaljer och eventuellt bilder på avskumen. Där kommer också finnas möjlighet av skriva ut info sidor så att föräldrar kan dela ut i skolor och sätta upp runt hemorten med varningar för pedofilen, så att föräldrar kan hålla borta sina barn från dem.

Server och liknande får väl vara utomlands (prq?) för att infon kan bryta mot pul motsv? Har dålig koll men det finns vägar runt lagarna. Sen får väl registerna uppdateras efterhand... Vet inte hur det fungerar att kolla upp dömda personer osv men det ska nog också lösas.

Så länge man låtar pedofiler härja fritt så måste man agera..Sen längst ner på sidan får den väl finnas någon liten text "Pedofildatabasen.se uppmanar inte till brott utan sidan finns endast i information syfte för att skydda barnen mot människor som vill våldta dem"

Hepp.

PRQ 2007-06-06 18:36

Vi hostar inte sånt här för att få mediauppmärksamhet (även om det inte varit direkt dåligt för affärerna!), utan för att vi är rabiata yttrandefrihetsfundamentalister. Om vi hade velat ha gratisreklam hade det väl ändå varit mycket lämpligare att ställa till med en PR-kupp inom något område som inte leder till att stora mängder människor hatar oss, startar namninsamlingar och bojkotter, etc...

Angående pedofillistan så kan den vara laglig förutsatt att det är journalistisk verksamhet. Du bör/måste även skaffa ett utgivningsbevis för den.
Förutsatt att den inte är olaglig så är den givetvis välkommen som kund här (det där kan väl tolkas som reklam, men är menat som ett debattinlägg).

melin 2007-06-06 20:06

Citat:

Originally posted by Alto@Jun 6 2007, 17:30
Varför inte skapa en pedofil databas. Detta är något som funnits sen år tillbaka i USA. För att kortfattat förklara idén så går till så att föräldrar och övriga går in på låt säga pedofildatabasen.se och skriver in sin hemort (alternativ likt blocket och helt klickar på sin stad) Där kommer sen dömda pedofiler listas med deras person detaljer och eventuellt bilder på avskumen. Där kommer också finnas möjlighet av skriva ut info sidor så att föräldrar kan dela ut i skolor och sätta upp runt hemorten med varningar för pedofilen, så att föräldrar kan hålla borta sina barn från dem.
Server och liknande får väl vara utomlands (prq?) för att infon kan bryta mot pul motsv? Har dålig koll men det finns vägar runt lagarna. Sen får väl registerna uppdateras efterhand... Vet inte hur det fungerar att kolla upp dömda personer osv men det ska nog också lösas.
Så länge man låtar pedofiler härja fritt så måste man agera..Sen längst ner på sidan får den väl finnas någon liten text Pedofildatabasen.se uppmanar inte till brott utan sidan finns endast i information syfte för att skydda barnen mot människor som vill våldta dem
Hepp.

Det lät... helt sanslöst rubbat - jag känner barn som varit med om detta.. går inte in i detalj på hur jag känner dom men kan säga att dom är väligt nära mig relationsmässigt och jag tycker det där är det absolut korkaste jag läst under hela den här diskussionen

Att ha den sexuella läggningen "pedofil" är i sig inget fel.. Att uttöva det, är fel.. Sjukt.. en sådan person ska ha vård. Och efter avslutad vård så måste en sådan person få chansen att komma ut i samhället igen. Jag känner t.om en pedofil (samma som drabbade de barn jag har relation till) och jag vill inte ens att han ska bli uthängd i media..

Fängelse, vård - få dom att inse att dom inte kan ha sex med barn på något sätt.. nej det går inte bota en pedofil.. men man kan få dom att inse

Och får dom återfall så är det bara att låsa in dom tills Sankte Per kommer och meddelar dom att dom ska en trappa ner, inte en trappa upp

Den metoden, en öppen databas.. är något som bara leder till att pedofiler som helt enkelt fungerar som vanliga människor (efter vård etc) riskerar att lynchas, dödas.. deras familj sätts i riskzonen.. och dom har då inte gjort något

Vad sägs om att du startar om hjärnan och ser över ditt förslag en gång till.. men att du tänker efter den här gången..

WebboT 2007-06-06 21:19

Citat:

Att ha den sexuella läggningen "pedofil" är i sig inget fel.. Att uttöva det, är fel.. Sjukt.. en sådan person ska ha vård.
Du menar den där psykvården där nån labil "läkare" friskskriver vedebörande för trevligt uppförande efter ett par månader? Sen går vedebörande ut och sticker ner nån oskyldig med kniv. Vi har set det gång på gång på gång......

Citat:

Fängelse, vård - få dom att inse att dom inte kan ha sex med barn på något sätt.. nej det går inte bota en pedofil..
Om det nu är konstaterat att det inte går att bota en pedofil, då förstår jag inte meningen med vård?

Citat:

Och får dom återfall så är det bara att låsa in dom tills Sankte Per kommer och meddelar dom att dom ska en trappa ner, inte en trappa upp
Så du tycker i alla fall att en praktiserande pedofil ska låsas in för gott efter att han har förstört ett barns liv andra gången?
Varör inte efter första? Skulle va kul och veta varför det andra barnets liv är mer värt än det första.

koala 2007-06-06 21:50

Snyggt avfärdande av psykvården WebboT, menar du att den bör läggas ner helt eller?

WebboT 2007-06-06 23:06

Citat:

Originally posted by koala@Jun 6 2007, 14:50
Snyggt avfärdande av psykvården WebboT, menar du att den bör läggas ner helt eller?
Svar:Nej ...men lite bättre resultat vore inte för mycket begärt.

foks 2007-06-06 23:10

Ja, om sjukvården inte kan hjälpa sjuka personer bör den läggas ner och vi bör avrätta alla sjuka istället. Samma sak gäller för skolor, kan vi inte ge elever en vettig utbildning kan vi avrätta dem.

webbot, du var klipsk nog att helt missa melins slutsats "men man kan få dom att inse". Det går inte att få pedofiler att ändra sin läggning, men det går att få pedofiler att inse att om de har sex med barn skadar de barnen.

Själv känner jag till en kille som blev dömd för sexuellt utnyttjade av minderåriga (5-10-åringar). Han ansåg sig vara oskyldig eftersom han inte ansåg sig ha gjort något fel. Straffet blev 6 månader i fängelsets tvätteri, frivlliga samtal med psykolog. Det är alternativet till vård.

Vad jag vet förgriper sig de flesta aktiva pedofiler på barn i deras närhet, tex deras egna barn. Hänger man ut pedofiler hänger man ut deras offer lika mycket.

dennish 2007-06-06 23:17

Citat:

Ja, om sjukvården inte kan hjälpa sjuka personer bör den läggas ner och vi bör avrätta alla sjuka istället. Samma sak gäller för skolor, kan vi inte ge elever en vettig utbildning kan vi avrätta dem.
Kill 'em all and let God sort 'em out!

Anders Larsson 2007-06-07 00:24

Citat:

Originally posted by WebboT@Jun 6 2007, 21:19

Citat:

Fängelse, vård - få dom att inse att dom inte kan ha sex med barn på något sätt.. nej det går inte bota en pedofil..
Om det nu är konstaterat att det inte går att bota en pedofil, då förstår jag inte meningen med vård?

Jag har ställt frågan tidigare mer allmänt i forumet, men nu riktar jag frågan direkt till dig: Är du för dödsstraff?

Om du svarar ja, hur väljer man ut de som samhället ska döda?

Anders Larsson 2007-06-07 00:26

Citat:

Ursprungligen postat av WebboT
Citat:

Svar:Nej ...men lite bättre resultat vore inte för mycket begärt.

Men det är ju en helt annan diskussion! Tyvärr ser det ut som det gör nu, men att det är så har också sina förklaringar - och ännu mer synd ärä att de förklaringarna till stor del är ekonomiska.

PRQ 2007-06-07 00:41

Så vitt jag vet kan läggningen pedofili inte behandlas - lika lite som homo/bi/heterosexualitet eller fetisher.
Däremot kan man lära sig leva med den - t.ex. undvika situationer där man är ensam med barn om man vet med sig att man kommer ha svårt att kontrollera sitt sexuella behov. Tänk "nykter alkoholist".

Sedan så är det väl en minoritet av pedofiler som begår övergrepp till att börja med. De flesta nöjer sig väl med att sitta hemma och dra i snasen, till egna fantasier eller 'barnporr' av olika slag (den mesta 'barnporren' är ju snarare lolitabilder och t.ex. smygtagna bilder från badstränder än rena övergreppsbilder).

Captain Thailand 2007-06-07 00:47

Hej,

Varför ta livet av människor i statens namn?

Även med dagens lagstiftning kan grova sexuella återfallsförbrytare i praktiken låsas in på livstid genom psykiatrisk tvångsvård. Även sexuellt unyttjande av barn under 15 år ger idag fängelse i mellan två till sex år. (även om barnet deltagit "frivilligt").

Personligen tycker jag dessa skärpningar av straffen vara av godo, men vill absolut inte se några avrättningar i Sverige.

WebboT 2007-06-07 02:01

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:

Citat:

Jag har ställt frågan tidigare mer allmänt i forumet, men nu riktar jag frågan direkt till dig: Är du för dödsstraff?

Svar: NEJ. jag är till 100% emot dödsstraff.

vaf0r 2007-06-07 03:09

PRQ verkar veta en jävla massa om barnporr och lolita bilder är de kanske ni själva som ligger bakom siten?!!!!
Den som idag driver siten har nog utan att vi i Sverige har döds staff redan skaffat sig ett sådant, jag är nog inte ensam att HATA pedofiler här 8.8 millinoner som säkert tar väl hand om en pedofil. Fängelske är nog inte på tal då dödstrall inom murarna är rätt säkert där med. Ursäkta Svenskan.
Till SimonP här på forumet som bad mig lära mig Svenska säger jag, södjer du pedofilerna? Jag bar aningen påverkad av öl, jag har dyslexi säkert massa stav fel i den här texten

Inlägget är redigerat. Inga personangrepp.

vaf0r 2007-06-07 03:14

Citat:

Citat:

Originally posted by -Anders Larsson@Jun 6 2007, 17:24
Citat:

Citat:

Svar: NEJ. jag är till 100% emot dödsstraff.

livstid i Sverige är ju 10 - 12 år om jag inte minnns jätte fel? livstid ska vara livstid dvs tills peronen i fråga dör. Jag gjorde en dum grej och fick böta 11 000kr men jag hade varit jääte glad om 10 år och den bötern var nere på 1000 -2000 kr, saken är den att livstid ska bedömmas som livstid inte 10år mer usa till Svenska rättvisan tycker jag, puss

Captain Thailand 2007-06-07 06:23

Hej,

Det förekommer många myter om livstidsstraffet.

Livstidsstraffet är ej tidsbestämt och först efter tio år kan man göra en nådeansökan i domstol eller hos regeringen. Inte sällan avslås de första nådeansökningarna om brottet anses som synnerligt hänsynslöst.

Några exempel på män som suttit längre än 12 år och fortfarande inte benådats:

- Leif Axmyr (Dubbelmord i Gävle 1982, har suttit i 25 år!)
- Mattias Flink (Massmordet i Falun)
- John Ausonius (Lasermannen)

melin 2007-06-07 10:07

Citat:

Originally posted by Captain Thailand@Jun 7 2007, 05:23
Hej,
Det förekommer många myter om livstidsstraffet.
Livstidsstraffet är ej tidsbestämt och först efter tio år kan man göra en nådeansökan i domstol eller hos regeringen. Inte sällan avslås de första nådeansökningarna om brottet anses som synnerligt hänsynslöst.
Några exempel på män som suttit längre än 12 år och fortfarande inte benådats:
- Leif Axmyr (Dubbelmord i Gävle 1982, har suttit i 25 år)
- Mattias Flink (Massmordet i Falun)
- John Ausonius (Lasermannen)

Tyvärr är det många som skriver utan att tänka..

Vad gäller att dom skaffat sig ett dödstraff genom att utöva sin sexualitet för att dom helt enkelt blir dödade på fängelset.. ja det är väl därför dom hamnar på speciella avdelningar och inte bland andra vanliga fångar, just för att undvika det där

Unispel 2007-06-07 11:54

Det är i sådana här situationer som människors verkliga åsikter om yttrandefriheten kommer fram. Allting har sina baksidor, men yttrandefriheten är en av de viktigaste grundpelarna i vårt öppna samhälle.

Som tidigare sagts så bör man bemöta och inte gräva ner åsikter från oliktänkanden, hur idiotiska de än må vara.

Conth 2007-06-07 12:57

Citat:

Originally posted by PRQ@Jun 6 2007, 17:36
Vi hostar inte sånt här för att få mediauppmärksamhet (även om det inte varit direkt dåligt för affärerna!), utan för att vi är rabiata yttrandefrihetsfundamentalister.
Vore intressant att höra hur yttrandefriheten skulle se ut om ni fick stifta lagarna... =)
Du skrev tidigare att lagen om hets mot folkgrupp borde tas bort(?) (minns ej exakt ordval).

Vad skulle vara förbjudet om ni fick bestämma? Hur ser ert ideal-samhälle ut? Finns det inga gränser för vad/hur man får uttala sig?

koala 2007-06-07 19:18

Om sidans ursprung

akkeman 2007-06-07 19:35

Citat:

Originally posted by koala@Jun 7 2007, 18:18
http://blog.sexualpolitik.se/2007/06/05/om-pedofilse/
"Jag tycker man borde ändra åldersgränsen för sexuell självbestämmanderätt (statliga utredningar har föreslagit 14 år som gräns) och jag anser att innehav av barnpornografi skall avkriminaliseras."

Alto 2007-06-07 19:36

Citat:

Ursprungligen postat av akkeman
Citat:

"Jag tycker man borde ändra åldersgränsen för sexuell självbestämmanderätt (statliga utredningar har föreslagit 14 år som gräns) och jag anser att innehav av barnpornografi skall avkriminaliseras."

Så jääävla sjukt..

Denna är nice:

"Fakta om pedofil.se
- Hostas av PRQ INET, personerna bakom bl.a. The Pirate Bay.
- Domänen och platsen på webhotellet ägs av Helena.
- Websidan har de senaste dygnen haft över 8578 unika besökare."

Verkar nästa som grabbarna bakom pirate bay står bakom hela projktet :rolleyes:

Gidlof 2007-06-07 20:13

Citat:

Originally posted by Westman@May 30 2007, 20:05
Citat:

Det finns så många som skulle vilja slå så det skulle bli alldeles för dyrt. Själv så förespråkar jag kastrering av våldtäkts-män/kvinnor. Snabbt, enkelt och synnerligen effektivt.

Vad är det som förhindrar en pedofil att fortsätta utöva sexuella handlingar på barn för att man kastrerar dem?

Jag förespråkar, det har jag alltid gjort, livstids - tills den dagen dom faktiskt dör - fängelsestraff. Den här typen av lagstiftning är naturligtvis mycket svår, och naturligtvis mycket kostsam, att upprätthålla, men det vore det bästa slaget av straff enligt mitt tycke. Att dömma en människa till döden är naturligtvist ett billigt och snabbt sätt att bli av med problemet, men enligt mig har inte pedofiler gjort sig förtjänta av ett dödsstraff. De förtjänar något mer smärtsamt och långvarigt straff - i livet.

Nej, mitt kort ligger för isolering i kammare - livet ut - med dropp som upprätthåller människan att leva vidare - samt med tvångströja så personen saknar möjlighet att på något sätt kunna ta livet av sig.

Det vore grejer det.

koala 2007-06-07 21:09

Citat:

Originally posted by Gidlof@Jun 7 2007, 20:13
Jag förespråkar, det har jag alltid gjort, livstids - tills den dagen dom faktiskt dör - fängelsestraff. Den här typen av lagstiftning är naturligtvis mycket svår, och naturligtvis mycket kostsam, att upprätthålla, men det vore det bästa slaget av straff enligt mitt tycke. Att dömma en människa till döden är naturligtvist ett billigt och snabbt sätt att bli av med problemet, men enligt mig har inte pedofiler gjort sig förtjänta av ett dödsstraff. De förtjänar något mer smärtsamt och långvarigt straff - i livet.

Nej, mitt kort ligger för isolering i kammare - livet ut - med dropp som upprätthåller människan att leva vidare - samt med tvångströja så personen saknar möjlighet att på något sätt kunna ta livet av sig.

Det är intressant att se att du förespråkar livstidsstraff istället för dödsstraff, med motiveringen att man ska se till att den straffade ska få det så dåligt som möjligt, även om det blir dyrare för samhället. Vore det i så fall inte bättre för samhället att bara avrätta dem, och sen slippa betala för att uppehålla dem vid liv, eller på vilket sätt blir samhället bättre av att se till att människor hålls vid liv mot sin vilja? Varför ska en laglydig medborgare behöva betala för att hålla en oönskad person vid liv? Är inte det kollektiv bestraffning? Ett bättre alternativ vore väl i så fall arbetsläger med tvångsarbete, ungefär som i koncentrationslägren, vilket ju inte skulle belasta samhället lika mycket ekonomiskt. Eller vad säger du om den saken? Vore det kanske för obekvämt att återinföra koncentrationsläger, är det bättre att tvinga skattebetalarna att betala för att se till att en sjuk människa ska plågas så mycket som möjligt?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson