![]() |
Vad kan man förvänta sig av telefonsupporten? Jag har nu suttit i 30min och jag hade plats 3 från början?
|
Det är semestertider.
|
Nu funkar igenting igen! Och ringa supporten är ju ingen idé, ingen lust att sitta i 45min i telefonkö...
|
Svaret jag fick från supporten är att siten "kanske" kommer upp under förmiddagen... Känns tryggt. Binerodrift visar som vanligt att allt är uppe som det ska. Skandal...
|
Citat:
/ZynX |
Citat:
I vilket fall fortskrider vår flytt till ny lagringslösning, mailen är nu överflyttad till vår nya NetApp-lagring och kopieringen av kunddata för webbplatser till den nya lagringen går vidare enligt plan. I en snar framtid kommer alla våra kunder att ligga på den nya och stabilare lagringslösningen. MVH Christer |
Citat:
|
Citat:
http://news.cision.com/se/netapp/r/n...ighet,c9435342 http://blogg.binero.se/2012/10/ny-sk...gringslosning/ Det var även NetApp tidigare men nu går man alltså tillbaka dit. |
Citat:
Men som sagt man blir inte förvånad! Jag hade i alla fall aldrig gått tillbaka till Netapp om de inte kunde leverera de mitt företag kan förvänta sig av produkten. Slutsatts man kan dra av detta är antagligen att Binero kört på gammal HW eller dylikt som gjort att de hoppar på en nyare modell och hoppas blint på att problemet inte uppstår igen. Men som sagt de verkar lite skumt =) |
Mja, jag tippar på att anledningen till att man lämnade netapp var för att DEN plattformen inte kunde skalas upp på det sätt de önskade.
Då utvärderade de ett antal lösningar och hittade en som såg bra ut på papperet men visade sig vara helt kass (den är säkert jättebra om ett par år) Det jag själv blir lite rädd för när man läser pressrelease osv är att de kör på allra senaste mjukvaran från juni på den nya lösningen. Jag skulle nog hållt mig till en lite äldre version av mjukvaran för att undvika lite buggar. |
Citat:
|
Gamla mjukvaran hade ju sina problem så jag förstår varför man inte vill köra på den. Däremot har en en sak att säga till Binero: Hitachi VSP
|
Då var det dax igen. Verkar vara riktigt massiva problem denna gång. Allt ligger nere, till och med deras egna hemsida. Även mail osv. Det som gör en lite extra förbannad är att det inte står något om orsakerna på binerodrift.se. Flera tjänster har ju legat nere i flera timmar.
|
Igår kväll var det ddos.. kanske samma nu. Verkar hända ganska ofta att de utsätts för det.
|
Så hur länge ska de sitta och gråta över attacker? Lös problemet.
|
4:e dan på raken med ddos..
|
samma här
Japp alla sidor verkar ligga nere, FTP nere också
bineros sida åxå nere. :mad::mad::mad::eek: |
Vafan Binero. Efter 30 min i telefonkö har jag gått från plats 6 till 2 i kön.
Första gången jag ringt till Binero. Brukar det ta så lång tid? |
Citat:
Sen förstår jag inte varför du vill ringa när du redan vet att dom har problem? |
Är det någon som tror att Binero någonsin kommer att fungera bra? :rolleyes:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ja du har rätt, jag tänkte inte så långt som jag borde gjort. Och ber därför om ursäkt. Men samtidigt är webbhotells marknaden som den är idag och det är tyvärr dessa typer av problem man kan förvänta sig om man ligger delat med 1000 tals andra kunder. Jag försöker bara vara ärlig, visst kanske blir lite gnidigt men samtidigt är det ju inget jag ljuger om för skoj skull vilket jag hoppas du har överseende med. Sen tycker jag väll redan Binero fått utstå med en egen tråkig tråd här på WN och att de verkligen jobbar allt dom kan för att få rätt på problemen. Så jag hoppas som sagt att de löser sig. Men ddos är verkligen inget som är roligt eller lätt att bli av med. |
Citat:
|
Citat:
Det var hur som helst "Internal Server Error" jag fick och det har varit så ända sedan sites skapades upp för några dagar sedan. |
Citat:
|
Idag verkar vara en strulig dag igen... Sida nere, mail nere, binero.se = död... jag vill inte vara i solen längre, ville jobba... :(
|
Även idag verkar Binero ha problem med ytterligare en DDOS-attack.
|
Någon som vet om det är samma domän/kund som är under attack?
|
Binero har tvingat en av deras kunder som blivit utsatta för attacker att byta leverantör av webbhotell för att de inte vill ha kvar denne. Förståeligt att de vill få bort problemen men är det verkligen rätt väg att gå?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Fortsätter attackerna kommer dom bara att förlora fler kunder, så då är man nog villig att offra en kund istället för att förlora flertalet. |
Citat:
|
Citat:
|
Men det löser ju inte grundproblemet - precis som Danielos skriver. Om nu samma site attackerats flera gånger så är detta inte något som är random.
Siteägaren kan ha retat upp någon eller driver en site som uppretar någon. Då kommer attackerna antagligen fortsätta och problemet kommer bara drabba nästa leverantör negativt (höga bandbreddskostnader). |
Nej det löser inte grundproblemet men en långsiktig lösning låter sig inte göras på en eller ett par dagar. Troligtvis tittar dom även på en långsiktig lösning med men de måste göra något åt det akuta läget med.
|
Citat:
Problemet ligger dock rotat någon helt annan stans. Avsaknaden av bra säkerhet i webbläsare och Windows i kombination med okunskap hos användare. Om den som vill attackera hade varit tvungen att göra det från sin egen dator hade Internet varit en mycket roligare plats. |
Citat:
Som vanligt så bör man lämna en polisanmälan även om ärendet kommer läggas ner nästa vecka. Statistiken behövs för att problemet ska ha någon som helst chans att komma upp på agendan. |
Så klart man flyttar problemet om kund får hitta ny leverantör, men åt andra sidan tror jag inte kund köper den tjänsten från Binero att DDoS ska ingå i tjänsten.
För det priset kund betalar så är det inte riktigt man kan kräva det, det kan säkert kosta 5-50k per månad för få DDoS skydd beroende nivå och trafikmängd. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson