WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Loopia Webbhotell anmäls till konkurrensverket (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8915)

robertsson 2005-07-16 11:33

Till dom sura webbhotellen i tråden: sattsa på nått nytt! Bra kontrollpanel, funktioner, nya lösningar, nya paket. Jag är/var t.ex. kund hos Aleborg med deras största paket där 18 GB/mån trafik ingår per månad. När jag började slå i taket frågade jag vad extra trafik skulle kosta och fick till svar drygt 200 spänn/GB. Jag mailade och mailade och försökte hitta nån lösning med det gick inte, så det blev ett annat hotell.

Vem som helst fattar att ingen kommer betala 200 spänn för 1 GB överföring. En humanare prissättning hade fått mig att stanna hos Aleborg och nu blev det en konkurrent och ny när man ser Aleborg spy galla över Loopia i tråden så blir man riktigt sur, när ni har kunder så skrämmer ni iväg dessa. Se över era paket och prissättning, våga erbjuda nått nytt till lägre priser så kanske ni kan bli ledande på hotellbiten, som loopia är på regitreringsbiten!

nomicon 2005-07-16 11:35

Citat:

Originally posted by robertsson@Jul 16 2005, 11:33
Till dom sura webbhotellen i tråden: sattsa på nått nytt Bra kontrollpanel, funktioner, nya lösningar, nya paket. Jag är/var t.ex. kund hos Aleborg med deras största paket där 18 GB/mån trafik ingår per månad. När jag började slå i taket frågade jag vad extra trafik skulle kosta och fick till svar drygt 200 spänn/GB. Jag mailade och mailade och försökte hitta nån lösning med det gick inte, så det blev ett annat hotell.
Vem som helst fattar att ingen kommer betala 200 spänn för 1 GB överföring. En humanare prissättning hade fått mig att stanna hos Aleborg och nu blev det en konkurrent och ny när man ser Aleborg spy galla över Loopia i tråden så blir man riktigt sur, när ni har kunder så skrämmer ni iväg dessa. Se över era paket och prissättning, våga erbjuda nått nytt till lägre priser så kanske ni kan bli ledande på hotellbiten, som loopia är på regitreringsbiten

Hehe, du tror fortfarande att vi är avundsjuka på Loopia, så du måste ta upp nonsensgrejor eller? Och sluta dra alla webbhotell över en kamm.

-Martin

robertsson 2005-07-16 11:40

Citat:

Originally posted by nomicon@Jul 16 2005, 11:29
Återigen så betyder det du skriver luft.. Jag är inte avundsjuk på loopia i någon bemärkning alls, affärerna går mycket bra för mig, och jag vet att dom gör det för många andra webbhotell som är aktiva här på WN också, det handlar helt enkelt bara om att dom tar ut underpris för .se-domänerna, vilket troligtvis är förbjudet.
No more, No less.
-Martin

Om du inte är avundsjuk, varför tar du upp detta?
Varför stämmer du inte cliche samtidigt som erbjuder webbhotell för 1 kr eller spray som erbjuder webbhotell gratis?
Allt handlar om avundsjuka, inget annat!
För ett år sedan tog majoriteten ut överpriser på .se
Detta utnyttjade loopia till sin fördel, genom att sänka priset och har kommit att bli störst på .se domänregistreringar.
Ingen klagade då för man antog att loopia skulle gå back på detta.
Att komma nu och klaga är typ 1 år för sent... Du skulle ha agerat för 1 år sedan. Idag handlar det om avundsjuka och inget annat.

nomicon 2005-07-16 11:42

Citat:

Originally posted by robertsson@Jul 16 2005, 11:40

Varför stämmer du inte cliche samtidigt som erbjuder webbhotell för 1 kr eller spray som erbjuder webbhotell gratis?

Ursäkta, har jag stämt någon?
Det handlar inte om webbhotell, när ska du fatta det? Det handlar helt enkelt om att ta ut underpris för .se-domäner.
Och enligt kkv är det förbjudet att ta ut underpriser.

Get your facts right.

-Martin

robertsson 2005-07-16 11:45

Inlägg som jag skrivit tidigare: "Jag vet inte vilka som står bakom stämmningen men dom aktiva i tråden (aleborg, sajthotellet och webbhosting) har sjunkit i anseende i mina ögon."

robertsson 2005-07-16 11:49

Jag lägger ner att snacka med dig för alla i tråden fattar att det inte rör sig om webbhotell utom dig tyligen.

Jag tog upp hotellbiten som exempel på hur trångsynta svenska webbhotell är och att det finns mycket att förbättra om man vill ha fler kunder, men tydligen triggar du på ordet hotell och slänger ur dig samma text gång på gång, utan att läsa vad det egentligen gäller.

Här kommer man med förslag som "webbhotellen" (läs domänregistratorerna om du vill) borde ta åt sig och lyssna, istället hoppar man på kunderna och kallar dom för idioter. Gissa vilka webbhotell jag kommer akta mig för nästa gång?

Man märker verkligen vilken avundsjuka det ligger bakom, annars skulle det inte bli så starka känslor...

nomicon 2005-07-16 11:54

Citat:

Originally posted by robertsson@Jul 16 2005, 11:49
Jag lägger ner att snacka med dig för alla i tråden fattar att det inte rör sig om webbhotell utom dig tyligen.
Jag tog upp hotellbiten som exempel på hur trångsynta svenska webbhotell är och att det finns mycket att förbättra om man vill ha fler kunder, men tydligen triggar du på ordet hotell och slänger ur dig samma text gång på gång, utan att läsa vad det egentligen gäller.
Man märker verkligen vilken avundsjuka det ligger bakom, annars skulle det inte bli så starka känslor...

Eller så är det helt enkelt så att man triggas för att vissa skriver att det handlar om avundsjuka, och då vill man såklart inte att folk ska tro fel, sedan att du gång på gång skriver att det är avundsjuka det handlar gör ju inte saken bättre.

Jag kan tillägga att webbhosting är inte våran (företaget jag arbetar med) huvudsysselsättning.. vi tar inte in stora pengar på det, så det är inte det som avgör om vi överlever som företag eller ej.. Webbhosting är bara en mindre bisyssla vi har.

-Martin

robertsson 2005-07-16 12:01

Det finns idag ingen .se registrator som erbjuder samma funktionalitet som t.ex. godaddy i usa. Skulle jag hitta nått liknande skulle jag lätt flytta mina 50 .se domäner till denna registrator, även om priset skulle vara uppåt 200 kr/domän/år.

Till er som stämmer, lägg ner tiden på att utveckla era tjänster, så kan ni ta mer betalt men ändå ha fler kunder.

Björn 2005-07-16 12:03

Citat:

Originally posted by jonny@Jul 16 2005, 05:49
Och så börjar jag undra om Björn och Joel läst tråden innan de postar.
Det är prisdumpningen på SE-domäner som är anmäld - inte Loopias rea på webbkonton. Loopia har visserligen en kampanj där se-domänerna säljs för 99 kr, men det är det ORDINARIE PRISET som ligger UNDER INKÖPSPRIS som är grund för anmälan.
Om sedan Nic-se tar ut ett överpris, är det ett annat problem.

mjo, jag läste det, mitt inlögg var mer en del av debatten bara.. lite ot var det kanske, sorry för det isf.

Spindel 2005-07-16 12:29

Tycker det är idiotiskt att klaga på Loopia för att de "prisdumpar" .se-domänerna.

Måste bara undra en grej, Aleborg och ni som har anmält Loopia. Hur tror ni att folk ska ta er seriöst när ni i princip säger att ni vill höja domänpriserna?

Jag tycker att 99 kr för en .se-domän är ett kanonpris. Om ni vill konkurera mot Loopia kan ni ju alltid sälja för 89 kr, dessutom utveckla era andra tjänster. Vad ni inte verkar ha fattat så lägger loopia sina "reklampengar" på att istället sänka sina egna tjänster och få reklam på det sättet.

Och att Loopia skulle bli stora och elaka är ju bara löjligt. OM de skulle bli det så har ni ju ett utmärkt tillfälle att försöka ragga tillbaka alla kunder ni har "förlorat".

Som sagt, varför betala en .se-domän för 250 kr hos er när jag kan köpa den för 100 kr hos loopia? Istället för att gnälla på att Loopia lockar massa kunder för er borde ni satsa på att locka tillbaka dem.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson