WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   AllTele introducerar IGhost (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=36827)

biokonsult 2009-05-17 14:59

Men Halååå! Det ska inte vara så lätt! Man ska vara tacksam att man får gå på bio jööö. ;)

Jine 2009-05-17 15:02

Citat:

Originally posted by patrikweb@May 16 2009, 20:35
Men har svårt att kalla det ett demokratisk samhälle där stora delen av befolkninen gör saker som räknas som ett lagbrott. Då är det väl fan fel på lagen inte folket.
Word.

Hofo 2009-05-17 15:07

Bra initiativ av AllTele, skulle vara kul om fler bredbandsföretag hakade på.

tartareandesire 2009-05-17 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av Jine
Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb
Men har svårt att kalla det ett demokratisk samhälle där stora delen av befolkninen gör saker som räknas som ett lagbrott. Då är det väl fan fel på lagen inte folket.

Word.

En ren demokrati är knappast idealet i alla fall. Om en folkgrupp som är i majoritet i ett demokratiskt samhälle bestämmer sig för att ta ifrån en annan folkgrupp alla medborgerliga rättigheter, är det en lyckad situation? Det är ovanligt men ändå inte så märkligt att en majoritet begår brott. Det lär dessutom förändras dramatiskt nu i och med att lagen införts och kommer säkerligen att bli en minoritet med tiden om det inte redan är så. När de första bilarna kom hade ingen körkort.

Ireneri 2009-05-17 18:58

crazzy:

Ok jag förstår, du är rädd att åka fast.

crazzy 2009-05-17 19:33

Citat:

Originally posted by Ireneri@May 17 2009, 17:58
crazzy:
Ok jag förstår, du är rädd att åka fast.

Inte alls, vill du sätta dit mej så varsågod. Bara att göra en anmälan, du kan säkert hitta något av allt jag gjort att sätta dit mej för. Jag väntar.....

Ireneri 2009-05-17 19:49

Citat:

Originally posted by crazzy@May 17 2009, 19:33

Inte alls, vill du sätta dit mej så varsågod. Bara att göra en anmälan, du kan säkert hitta något av allt jag gjort att sätta dit mej för. Jag väntar.....

Ha ha nä inte alls, det var en paranoid tolkning.
Jag menade att du verkar rädd att åka fast pga den stygga statens övervakning.

crazzy 2009-05-17 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av Ireneri
Citat:

Ursprungligen postat av crazzy

Ha ha nä inte alls, det var en paranoid tolkning.
Jag menade att du verkar rädd att åka fast pga den stygga statens övervakning.

Nejdå, jag kan se till att staten omöjligt kan se min piratkopiering, handlar bara om att orka bry sej. :P

(Och nej jag pratar inte kryptering eller så, men jag kommer inte avslöja vad jag har i tankarna.)

FredrikNas 2009-05-17 22:24

såsom du för den här konversationen crazzy så utgår jag från att du planerar att trä en kondom över tp kabeln.

Xamda 2009-05-17 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Ireneri
Du säger det själv:
Citat:

Ursprungligen postat av crazzy
...Utöver det, lyssnar jag på musik som inte går att köpa varpå jag tankar den. Sen skiter jag i om det är olagligt, finns det inte att köpa har man ju bara ett val. Film tittar jag knappt på, någon enstaka gång och då tankar jag ju iofs ner dem, men det är mest pga att jag inte har råd. Den dagen jag har ett jobb börjar jag betala. Vad gäller spel så suger dem spel som kommit ut senaste typ 3 åren. Jag spelar typ 5 spel. Diablo 2 (Piratkopia), Dungeon Keeper (Piratkopia), BF1942 (Köpt), Empire Earth 1+2 (Bägge köpta). Har väl tankat ner kanske 15-20 spel senaste åren och testat bara för att se att även om jag skulle haft råd så hade jag inte slösat mina pengar på den skiten.
Det är skönt att thepiratebay, isohunt och andra trackers finns så man kan få en preview på något man funderar på att köpa.

Ang övervakning först efter att brott begåtts:
Så du tycker att människor ska i lugn o ro och utan risk för upptäckt kunna planera mord, bombdåd och andra grova brott, utan att samhället har en chans att stoppa dem.

Precis som man alltid innan har gjort - man genomför en utredning, vill man övervaka så prövas detta av en domstol om det är integritetskränkande (t.ex. telefonavlyssning, internetavlyssning och kontroll av post). Det behövs inga extra lagar som ger myndigheter rätt att ha kameror överallt, lagra trafikdata och t.ex. avlyssna all gränsöverskridande trafik. Jag begriper inte vad som flugit i politikerna... Börjar nästan tro på konspirationsteorierna om en nyordning i världen...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson