WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Double.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=3537)

Jon A 2005-01-03 14:19

Citat:

Originally posted by double@Dec 31 2004, 13:10
När de kommer till klick-fuskare så finns ju dom där ute tyvärr. Vi gör vårt bästa och stänger ut alla vi hittar. Jag har själv sett precis som robertsson säger att så snart vi stängt ner någon så går dom över till nästa nätverk. Tråkigt men så är det.
Hur hittar man klickfuskare? Har du några speciella metoder man kan få ta del av? Kan vara intressant för oss andra som kör egna affiliatesystem.

Max 2005-01-03 17:23

Citat:

Originally posted by double@Dec 28 2004, 16:47
Jo precis, vi har även beställt server som ska finnas tillgänglig för att se till så att samma problem inte uppstår igen.
Hårdvaran är som sagt inte billig men vi anser att det är ännu ett viktigt steg för oss i vår tillväxtsprocess.

Låter bra. Jag blir nyfiken, har precis ansökt både som affiliate och för annonsering.

robertsson 2005-01-03 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av Jon Adolfsson
Citat:

Ursprungligen postat av double
När de kommer till klick-fuskare så finns ju dom där ute tyvärr. Vi gör vårt bästa och stänger ut alla vi hittar. Jag har själv sett precis som robertsson säger att så snart vi stängt ner någon så går dom över till nästa nätverk. Tråkigt men så är det.

Hur hittar man klickfuskare? Har du några speciella metoder man kan få ta del av? Kan vara intressant för oss andra som kör egna affiliatesystem.

Enklast är det för dom som annonserar. Bara kolla din webbserverstatistik mot double statistik.

Om man får 200-klick från en sida på double och 3 klick från samma sida i webbserver statistiken så har man troligen en fuskare i farten. Bara gå in på misstänkta sidan och leta var fusket är gömt.

Saint 2005-01-04 00:07

Citat:

Originally posted by Fredrik@Jan 3 2005, 14:23
Saint, jo jag valde faktiskt tyvärr att neka dig. du har en bra sida, det kan jag inte säga annat om, men eftersom vi ganska ofta pratar med föräldrar till våra kunder som ofta är ungdomar, ofta inte äldre än 16-17 år vill vi inte bli förknippade med fel "ord"....

gjorde för länge sen reklam på en sida som tydligen hade en del skumma länkar och det fick vi ganska snabbt äta upp.
Så det är anledningen till att du fått ett nekande av mig...hoppas att det är ok! :)

mvh
Fredrik

Jo, med denna anledning du nänmner så är det helt förståerligt -- har hänt förr. :)

hyperfly 2005-01-12 16:49

Double får gärna ta och titta på min ansökning, har bestämt mig för att testa det =)

robertsson 2005-01-19 09:38

Citat:

Originally posted by double@Dec 31 2004, 13:10
När de kommer till klick-fuskare så finns ju dom där ute tyvärr.
Dom finns där ute och dom finns på WN.

Efter att jag har kollat mer på inlägg, signaturer och profiler här på WN den senaste veckan kan man konstatera att några av dom grövsta fuskarna är aktiva på WN och har både 100, 200 och 300 inlägg skrivna och har adresser till sina fusksidor i signaturerna.

hnn 2005-01-20 21:58

Nu är Double.se nere igen!!!

Bengt 2005-01-20 22:20

Citat:

Originally posted by hnn@Jan 20 2005, 21:58
Nu är Double.se nere igen!!!
Det går då bra för mig att komma in på deras sajt nu. Vi ska inte hojta över varje tillfälligt stopp, några minuter får man leva med, det händer oss alla.

Schneaker 2005-01-20 23:34

Double har varit äckligt segt de senaste dagarna, iallafall för mig.

Hoppas verkligen de får ordning på sina maskiner snart!

Lundstedt 2005-01-21 00:27

Har märkt att Double inte verkar vilja funka med IE. På min dator och hos två vänner så går sidan otroligt slött i IE (om den ens funkar över huvudtaget), men i FF så går det som det ska...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson