![]() |
Citat:
Så beror hur man tolkar saker. |
Det ska ju enligt deras sida ta 15-20 minuter att styra över trafiken. :)
Min mail uppdaterades senast 14.55. Något mer än 15-20 minuter vid det här laget. Hemsidan funkar dock. I alla fall vår officiella. Däremot inte den interna med medlemsregister etc. |
Citat:
Kommer ju fungera så bra med alla som kör egna DNS servrar eller har just något statiskt pekat alla fall. |
Citat:
|
Hade man hittat ett billigare ställe för VPS och IIS så hade man bytt.
|
Killen: Kan nog säga att patrikweb har nog billigare VPS, dock vet jag inte med IIS....
OT... Detta ser lite småkul ut... Står på sidan under loggan Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql.fsdata.se' (2) in /home/f/fsdata/www/kund/helpdesk2/include/_db_settings.php on line 5 Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/f/fsdata/www/kund/helpdesk2/service.php on line 61 Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/f/fsdata/www/kund/helpdesk2/service.php on line 62 Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/f/fsdata/www/kund/helpdesk2/service.php on line 63 |
webbaccess: Nope, FS Data är billigast där såvitt jag förstått.
|
Nu funkar mina sidor på FS Data igen. ;-)
|
Dåligt att de inte har BGP, Vi skaffade det för ett antal år sedan. man kan aldrig veta om en operatör får problem. Det lärde vi oss för länge sedan. Nu har vi 3 operatörer och 2 fysiska fibrar från 2 leverantörer (Skanova och Jämtkraft)
Internet har inte gått ner sedan dess trots att både Jämtkraft(fiber) och Telenor(internet) har haft problem. BGP är inte svårt att sätta upp. Däremot kan jag förstå att FSDATA eventuellt fasar för att byta IP-nummer om de har nummer från operatörern!. Detta är inge kul men ett måste. Jag antar att det är där skon klämmer eftersom det är mycket resurskrävande. |
Nu funkar allt felfritt... Får väl allafall hoppas att dom löser det nu så det inte händer i framtiden....
Kommer offerterna i veckan så blir det att säga upp driften av servern på FSData och teckna på annat ställe |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:46. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson