WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   FSData ligger nere sedan en halvtimme typ (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=34918)

patrikweb 2009-03-09 18:37

Citat:

Originally posted by freeride@Mar 9 2009, 19:34
Enligt FS data finns redudant uppkoppling. Men ska det verkligen ta över 3 timmar att koppla om till den andra uppkoppling? och borde inte det ske automatiskt?
/Novis bland nätverk

Mer skitsnack, alla som har ADSL hemma och en mobil skulle kunna säga att dom har redundant internetanslutning.

Så beror hur man tolkar saker.

petlin 2009-03-09 19:20

Det ska ju enligt deras sida ta 15-20 minuter att styra över trafiken. :)

Min mail uppdaterades senast 14.55. Något mer än 15-20 minuter vid det här laget.

Hemsidan funkar dock. I alla fall vår officiella. Däremot inte den interna med medlemsregister etc.

patrikweb 2009-03-09 19:28

Citat:

Originally posted by petlin@Mar 9 2009, 20:20
Det ska ju enligt deras sida ta 15-20 minuter att styra över trafiken.
Min mail uppdaterades senast 14.55. Något mer än 15-20 minuter vid det här laget.
Hemsidan funkar dock. I alla fall vår officiella. Däremot inte den interna med medlemsregister etc.

Du menar deras extremt fula och extrem dumma lösning att peka om DNS mot andra IP?

Kommer ju fungera så bra med alla som kör egna DNS servrar eller har just något statiskt pekat alla fall.

webbaccess 2009-03-09 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:

Ursprungligen postat av webbaccess
Vi har just nu problem med en av våra internet leverantörer, felet är i hela Helsingborgs området, felet beräknas vara klart vid 19.00
Dom kan inte ordna så att kunderna som har co-location kan komma åt sina servrar?
Och dom har lagt på i örat på mig 2 gånger nu...

Nja, dom routrar det nätet via telenor, men ja teknisk sätt skulle det säkert gå lösa på 5min men.
Men bättre skaffa en riktig leverantör istället för sådan där garderobshosting och lekstuga.
Räkna med att det inte är sista sådana här avbrott dom kommer ha.

Jo tack, men hade jag bara fått mina offerter av dom företag jag hade bett om offerter så hade allt blivit mycket bättre!

Netikett 2009-03-09 20:11

Hade man hittat ett billigare ställe för VPS och IIS så hade man bytt.

webbaccess 2009-03-09 20:24

Killen: Kan nog säga att patrikweb har nog billigare VPS, dock vet jag inte med IIS....

OT...
Detta ser lite småkul ut... Står på sidan under loggan

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql.fsdata.se' (2) in /home/f/fsdata/www/kund/helpdesk2/include/_db_settings.php on line 5

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/f/fsdata/www/kund/helpdesk2/service.php on line 61

Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/f/fsdata/www/kund/helpdesk2/service.php on line 62

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/f/fsdata/www/kund/helpdesk2/service.php on line 63

Netikett 2009-03-09 21:31

webbaccess: Nope, FS Data är billigast där såvitt jag förstått.

Netikett 2009-03-09 21:32

Nu funkar mina sidor på FS Data igen. ;-)

lazat 2009-03-09 22:03

Dåligt att de inte har BGP, Vi skaffade det för ett antal år sedan. man kan aldrig veta om en operatör får problem. Det lärde vi oss för länge sedan. Nu har vi 3 operatörer och 2 fysiska fibrar från 2 leverantörer (Skanova och Jämtkraft)
Internet har inte gått ner sedan dess trots att både Jämtkraft(fiber) och Telenor(internet) har haft problem. BGP är inte svårt att sätta upp. Däremot kan jag förstå att FSDATA eventuellt fasar för att byta IP-nummer om de har nummer från operatörern!. Detta är inge kul men ett måste. Jag antar att det är där skon klämmer eftersom det är mycket resurskrävande.

webbaccess 2009-03-09 23:01

Nu funkar allt felfritt... Får väl allafall hoppas att dom löser det nu så det inte händer i framtiden....
Kommer offerterna i veckan så blir det att säga upp driften av servern på FSData och teckna på annat ställe

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson