WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Domänportfölj som ska bort! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=34665)

DistansData 2009-01-30 19:23

Föresten, när är budgivningen slut på dina domäner ?

ztream 2009-01-31 12:42

Tack för all Off-topic så jag fick lite att göra såhär på en lördag-middag.

tartareandesire 2009-01-31 13:24

Citat:

Originally posted by ztream@Jan 31 2009, 13:42

Så lite så. Tycker dock man bör ha den friheten i sin egen tråd. Det allra minsta man kunde gjort var att skapa en ny tråd när Internet Sweden själv skrivit flera långa inlägg, nu helt i onödan.

Vad gör man om man glömt bort sitt lösenord...?

Vad händer med de domäner som inte får några bud? Låter du dom gå ut?

Internet Sweden 2009-01-31 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Ursprungligen postat av ztream

Så lite så. Tycker dock man bör ha den friheten i sin egen tråd. Det allra minsta man kunde gjort var att skapa en ny tråd när Internet Sweden själv skrivit flera långa inlägg, nu helt i onödan.

Vad gör man om man glömt bort sitt lösenord...?

Vad händer med de domäner som inte får några bud? Låter du dom gå ut?

@tartareandesire - man ser till att inte glömma bort sitt lösenord - jag kan inte se dessa för att de är krypterade. I riktiga krisfall kan det gå att nollställa och att du väljer nytt med hjälp av nygenerared verifieringskod, annars skapa ny user. Men generellt sett:
- man ser till att inte glömma bort sitt lösenord!

Beträffande domäner utan bud, har jag inte bestämt mig ännu, men mest troligt är att jag sätter en deadline för när "förstabud" kan läggas på domäner och efter den tiden plockas obudade domäner bort.

Eftersom vissa användare (även i denna tråd) inte verkar förstå hur en auktion går till, så vill jag informera om användare ansvarar för sina lagda bud - då de är en förutsättning för övrig budgivning på varje auktion. Så meddelanden som "..jag har ångrat mig.." eller "..så jag tar tillbaka mina bud.." har föga acceptans.

Eftersom ztream klippte med "stora saxen", men behöll DistansData´s fråga så upprepar jag: Det är lika många olika sluttider som det är aktiverade auktioner. Samtliga auktioner pågår i 10 dagar från att första budet är lagt på en domän, varav de första då bör sluta sen måndagskväll.

ztream 2009-01-31 17:54

Det var ffa Distansdatas blajj jag tog bort. Lite annat rykte tyvärr med det, men hellre casualties of war än massa diskussion om domainings vara eller icke vara i en domänförsäljningstråd.

Internet Sweden 2009-02-01 15:58

Citat:

Originally posted by Internet Sweden@Jan 31 2009, 16:28
Beträffande domäner utan bud, har jag inte bestämt mig ännu, men mest troligt är att jag sätter en deadline för när "förstabud" kan läggas på domäner och efter den tiden plockas obudade domäner bort.
Eftersom denna auktionsrunda sker med viss tidspress, så beslutar jag att de domäner som inte fått något startbud när de första auktionerna avslutas, successivt kommer att tas bort från listningen.

Internet Sweden 2009-02-01 21:46

Eftersom det nu kommer att dugga tätt mellan sluttider på auktioner och det är ganska lätt att missa, så finns nu adressen http://www.internetsweden.se/24h att tillgå som visar vilka auktioner som går ut de nästkommande 24 timmarna.

Erik Stenman 2009-02-01 21:50

Finns det statistik att tillgå även för de domäner där du inte publicerat sådan?

Internet Sweden 2009-02-01 21:57

Citat:

Originally posted by aquastorm@Feb 1 2009, 22:50
Finns det statistik att tillgå även för de domäner där du inte publicerat sådan?
Nej jag tror att det är för knivigt att få fram - men pröva mig på nån som du är intresserad av, så ser jag vad jag får fram, men då drar jag det bara i denna tråd. Jag orkar inte sitta o göra PDF:er av det. Rada nu bara inte upp hundra stycken - utan de du är intresserad av att veta..

Oskar G 2009-02-02 18:25

Lite jobbigt att en del auktioner avslutas någongång mellan 01 och 07 i natt :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson