![]() |
Citat:
Att de nu, tio år senare, efter att de tagit tillbaka den, satt en teknisk reservation på den är väl inte så märkligt? Vad jag vet har aldrig se.se varit registrerad av någon. Därför kan du inte jämföra med den. Men om det vore så att någon för tio år sedan lyckats registrera se.se och BER/IIS/.SE efter tio år bestämt sig för att inte tillåta landsdomäner, är jag övertygad om att de låtit personen få behålla en sådan registrering och inte tagit tillbaka domänen. |
Citat:
Att [.se.se] aldrig varit registrerad av någon registrant, har inte med saken att göra: - Båda domänregistren har tagit beslut om att reservera [tld.tld] Att den varit registreringsbar från första början är beklagligt. Däremot - som jag så många gånger tidigare uttryckt - anser jag att du skulle blivit skäligen ersatt för domänen. |
du får göra en subdomain: ctrl.tab.nu - det äger!! :)
|
Citat:
BER/IIS/.SE har ändrat sina regler för .se då och då. Under en period skulle domänerna vara minst tre tecken för att få registreras. Alla vi som redan hade tvåbokstavs fick givetvis behålla dem. Nu på senaste tiden tillåts inte registrering av landskoder. Alla vi som redan har en landskod registrerad får givetvis behålla domänen. Etc. Inte vid ett enda tillfälle, så vitt jag kan komma ihåg, har BER/IIS/.SE tagit tillbaka en domän på grund av ändrade regler. Där ligger skillnaden och bekymret, men det vet du. |
Citat:
(Jag kunde inte låta bli utan köpte nyss anrika ctrl-alt-del.se på snapback.) |
Det är A och O att komma ihåg sidan. Jag reggade en jättelång adress åt en klient en gång och det var ett elände att skriva in den, men när man tagit till den kraftansträngningen så kom man rackarns ihåg den. :P
|
Citat:
|
Kommer inte ihåg ubuntu commandon nu men du kan göra flera coola adresser.
|
När vi ändå är inne på nunames vara eller icke vara. Någon som känns till hur .nu står sig i utlandet? Eftersom att de är lite dyrare så finns det många bra utländska sökord lediga, t.ex reggade jag upp prezenty.nu (presenter) i brist på bra .pl domäner i området.
|
Citat:
Nunames har väl all rätt att ta tillbaka en domän under sin toppdomän. De är staten och du är en markägare för att likna ditt fall med historien om morfar. Att både du och min morfar sen känner sig överkörda kan jag förstå, men det är ju bara så det funkar, acceptera läget och köp ett nytt hus. EDIT: Nu är diskussionen igång, trots Internet Swedens vädjan :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:05. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson