![]() |
Citat:
Antingen blir du hatad och får massa hot på posten, eller så blir du älskad. Vilket tror du? |
Citat:
|
Om pedofiler är extra farliga pga. av att de har högre återfallsfrekvens än genomsnittsbrottslingen (belägg för det?) så undrar jag bara var f-n är webbsidan med rattfyllon? Jag kan garantera, utan att ha fakta, att fler dör pga. rattfyllon än av pedofiler. (Ja rattfyllon har också hög återfallsfrekvens enligt NTF)
Nej, oavsett brott så om man har suttit av straffet så ska man också slippa hängas ut. Att samhället generellt sett är alldeles för slappt mot återfallsförbrytare är en annan fråga och jag tror ingen skulle bli ledsen för att man blev mycket hårdare mot just såna - oavsett vad de har gjort. Med lite justeringar av påföljderna så att brott mot person straffas hårdare än skattebrott så kan det bli riktigt bra. |
Citat:
|
Skall man gå efter vad som orsakar mest skador så är sexualbrottslingar en försvinnande liten skara jämfört med rattfyllerister och alla som döms för olika andra former av våldsbrott, där livslång invaliditet och dödlighet är betydligt vanligare.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Det finns olika sätt och övervaka att personer ta sina piller.. |
Citat:
Rattfyllerister bör straffas hårdare, finns tom ett rasist parti ( Det som eventuell klara 4% spärren 2010 ) som har politiker som är dömda för rattfyllor, och slätar över dem som bagatell brott. Knepig inställning till rätt och fel. Jag skiter i om dom kör ihjäl sig själv, men varför skall andra få skador för livet, bara för dom skulle köra bil på fullan? ( Förra VPK ledaren Lars Werner kallades tom för Kamrat 4 promille, just för sina akholproblem och att VPK hade problem att klara 4 % spärren. Akholproblem verka vara genomgående problem hos VPK politiker också. ) Jag tro en sajt där folk som är dömda för akholrelaterade brott , skulle vara välbesökt. Landets arbetesgivare lär studera den ganska noga, och undvik att anställa folk som har akholproblem, finns billigare sjukdomar att ha bland personalen än akholister. |
Citat:
Även om de inte kan vara lika produktiva som genomsnitett på en arbetsplats så är det absolut bättre att de har jobb än inget jobb alls. Tendenser till att hindra folk att få jobb är skadligt för samhället i stort. Givetvis kan inte alla ha alla typer av jobb, det måste ju till enmatchningsprocess. Men de flesta människro kan utföra någon typ av jobb, och jobb vet vi av forskning som gjorts att de håller folk borta från kriminalitet i större utstrckning, eftersom det blir mindre tid över att planera och genomföra brottlig verksamhet, och de tvingas inte begå brott av försörjningsskäl. Jobb hjälper inte mot alla typer av brott, men brottsfrekvemsen minskar drastiskt. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson